cornhoolio Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Er det noen som vet om det går an å endre navn på kolonner og rader i Excel, istedenfor at det står A,B,C,D,E,F,G osv. bortover og 1,2,3,4,5,6,7 osv. nedover så kan man sette inn egne navn. Jeg lurer også på om noen vet om man kan f.eks. låse en kolonne slik at den ikke beveger seg når man scroller bortover. På forhånd takk! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Det du kan gjøre er å sette dine egne navn inn i kolonne A/Rad 1 og deretter gå inn i Verktøy/Alternativer og fjerne haken for Rad/Kolonneoverskrifter. A1 osv. må nok fremdeles være der pga. referansene i formler. Når det gjelder låsing av kolonner og rader gjøres dette ved at du markerer f,eks, celle B2 om du ønsker å låse kolonne A/Rad 1. Klikk deretter Vindu - Frys. Lenke til kommentar
cornhoolio Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 takk for svaret, nå fikk jeg ihvertfall låst kolonnene så får jeg heller klare meg uten å navngi feltene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå