skarsk Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Kjøpte nylig en Lenovo Yoga PC med 3200 x 1800 pixler skjerm, og Windows 10. Installerte Photoshop CS6 og menyskriftene er så små at jeg har store problemer med å lese dem. Har googlet og det ser ut til at dette er et 'adobeproblem'. Løsninger finnes på nett, men det medfører bl.a. at man må gjøre endringer i registeret. Det har jeg ikke lyst til, og derfor lurer jeg på om noen her har andre løsninger? Trenger derfor hjelp... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Da oppsøker du en venn eller PC-sjappe og ber om å få hjelp med følgende ting: Backup av registeret. Vise til lenken og be om å få det utført. Eventuelt legge tilbake backup dersom det skulle vise seg å ikke fungere eller få uheldige bivirkninger. Btw: En del endringer i registeret - spørs hvor hen - vil kun få betydning for det aktuelle programmet. [edit] Kunne bare ikke dy meg. Den mest åpenbare løsningen er jo å skifte til en skjerm med lavere oppløsning Endret 9. mars 2016 av geir__hk Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 "Kunne bare ikke dy meg. Den mest åpenbare løsningen er jo å skifte til en skjerm med lavere oppløsning" Da måtte jeg i så fall endre skjermoppløsning FØR jeg installerte PS. Men takk for at du svarte. Lenke til kommentar
se# Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Da måtte jeg i så fall endre skjermoppløsning FØR jeg installerte PS. Høres rart ut, kan du ikke redusere oppløsningen til f.eks 1600x900 når som helst? Da vil du miste fordelen av høyoppløslig skjerm, men alt vil bli større. Edit: Ikke testet, men mener siste CC-versjon har bedre support for skjermer med så små piksler. Endret 9. mars 2016 av se# Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Hei, en av programmererne hos photoshop sa på et forum jeg var innom at "PS støtter ikke høyoppløselige skjermer" Adobe kunne jo komme med et fix, men jeg tror ikke de vil gjøre det for de vil vel helst selge nye pgm. Endret 15. mars 2016 av skarsk Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Er det mulig å skille "bildet" fra "menyene"? I så fall kan det kanskje funke med en billig finn.no-skjerm ved siden av der du jobber med alt som må leses. Merk, jeg kjenner ikke til PS, men vet at slikt har latt seg gjøre i andre avanserte programmer jeg har lagt mine fingre borti. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Jeg har også slitt med knøtteskriften i Photoshop, men nå fant jeg løsningen. Gå inn i Preferences (fra Edit); under Text i Interface, klikk på UI Scaling og sett den til 200 %, da ble det plutselig mulig å se menyskriftene uten forstørrelsesglass. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå