Gå til innhold

Overføre et større beløp penger uten nettbank.

Anbefalte innlegg

Hei

Venter på et litt større beløp som jeg trenger i forbindelse med huskjøp. Hun jeg får pengene ifra har ikke mulighet til å komme seg inn på nettbanken fordi hun mangler passord, hun har kun kodebrikken.

Hun var i banken idag men de mener hun må bruke brevgiro, noe som muligens fører til at pengene kommer frem for sent. Jeg bør ha dem på konto senest mandag eller tirsdagsmorgen.

Banken som etter min mening må være helt udugelige klarer faen ikke å overføre et beløp når man møter opp personlig. Samme bank klarte heller ikke overføre et beløp til kontoen jeg har i skandiabanken. Føles som banken sitter med mindre kompetanse og rettigheter enn jeg har gjennom min egen nettbank.

Er det noen andre alternativer? Beløpet er såpass stort at jeg ikke kan bruke kredittkort el. frem til pengene kommer frem... Noen som har erfaring med hvor lang tid brevgiro tar nå om dagen? Pengene blir isåfall sendt imorgen tidlig.

Anonymous poster hash: 01f6b...68e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom personen som skal overføre beløpet har konto i banken så skal de kunne hjelpe personen med å overføre disse til din konto. Om de ikke klarer det er det som du skriver manglende kompetanse, dette er nemlig en helt kurant transaksjon.

At personen ikke kommer inn fordi personen mangler passord er også sprøyt. Har man kodebrikken og er korrekt eier av konto så er det som oftest bare å ringe kundeservice til banken, og så får man hjelp til å sette nytt passord.

Når jeg hører om slike problemer - som i realiteten er trivielle - lurer jeg alltid på om det er noe som ligger under.

@Lugmeister: Hjelper ikke med PayPal om avsender ikke har tilgang til sin konto.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sist gang jeg skulle betale fysisk i banken for et par år siden så tastet de det inn, akkurat som man hadde gjort i nettbanken selv, og tok 75,- i gebyr. Hvis de ikke klarer det så ber du om å få snakke med en eller annen saksbehandler og truer med å bytte bank. Koster ca 0,- å bytte bank så sant man ikke skal flytte lån i samma slengen, da er det et gebyr mener jeg. Ikke siter meg på det :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om nesten 200 000 kroner, og vet ikke om jeg er har lyst til å overføre et så stort beløp over paypal. Hun har neppe alle disse pengene på brukskontoen sin og får derfor uansett ikke linket det opp til paypal med et kort.

Hun har vært lokalkunde i banken i snart 60 år. Og pengene står på en konto hun har i deres bank. Hun er selvfølgelig rett eier av konto og jeg har ingen grunn til å tvile på at hun kommer med unnskyldninger. Det er snakk om forskudd på arv fra egen familie...

Lenke til kommentar

Det er snakk om DNB, men en lokalversjon av denne banken. Kan hun da dra til en annen DNB bank og få det overført? Eventuelt går det ann å skrive ut en sjekk som jeg kan dra å hente å løse ut i min bank?

Jeg er like oppgitt over bankens udugelighet som deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

DNB gjør at jeg grøsser. 

Dette skal uansett være en bagatell å fikse, det skal bare være å få nullstilt passordet. At DNB ikke klarer dette høres merkelig ut, har dere forsøkt å ringe kundeservice fremfor å gå i den lokale banken?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hun skal kunne gjøre dette hos en annen DNB-filial ja, så hun kan jo forsøke å ringe rundt til de som er aktuelt å dra innom. Men i utgangspunktet bør hun kunne få tilgang til kontoen per telefon når hun har bankID-brikken sin tilgjengelig. 

Kodebrikke er ikke automatisk bankid - jeg er litt usikker på om det er nettopp dette som skaper problemer med å få opprettet nytt passord.

I DNB sin nettbank/innlogging får man instrukser om man har glemt passordet. Uansett, så ville jeg ringt banken siden kundeservice har åpent. 

Lenke til kommentar

Du kan få henne til å prøve her: https://www.dnb.no/blikunde-bankid

Jeg ble kunde og fikk nettbank der på minutter uten å ha vært kunde før. Antar at om hun alt er kunde så kommer kontoene hennes opp der, men vet ikke.

Eller sjekk her: https://www.dnb.no/privat/kundeservice/webform/bli-kunde-bestille-nettbank-bankid.html?WT.ac=cta_produkt_nettbank-privat

Hun har ikke internett eller PC kunnskaper. Er bestemoren min som nærmer seg 90 år. Skal ringe å høre med banken hennes imorgen om hva i all verden det er de driver med. Skal det fikses gjennom nettet er jeg nødt til å ta en 3 timers kjøretur for å hjelpe henne. Det betyr at jeg også må ta fri fra jobb. Men det er jo et bedre alternativ enn å ikke ha pengene iklart i tide og dermed ikke kunne overta når jeg skal.

Lenke til kommentar

Det er snakk om DNB, men en lokalversjon av denne banken.

Man trenger ikke passord for å logge inn i DNB sin nettbank... Bare velg uten BankID og taste inn koden fra brikken.

Skal det fikses gjennom nettet er jeg nødt til å ta en 3 timers kjøretur for å hjelpe henne.
Nei, det krever bare at hun klarer å lese opp tallene som kommer opp på brikken igjennom telefonen. Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er snakk om DNB, men en lokalversjon av denne banken.

Man trenger ikke passord for å logge inn i DNB sin nettbank... Bare velg uten BankID og taste inn koden fra brikken.

Skal det fikses gjennom nettet er jeg nødt til å ta en 3 timers kjøretur for å hjelpe henne.
Nei, det krever bare at hun klarer å lese opp tallene som kommer opp på brikken igjennom telefonen.

Det at man har mange forskjellige innloggingsmetoder gjør at det går litt i surr for enkelte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...