Brulejus Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Har to dobbeltbrytere ved siden av hverandre. En av de 4 bryterene bør ikke skrus av (apparat tilkoblet stikkontakten), men når de 3 andre brukes regelmessig ser jeg fort for meg at det kan skje et uhell. Er det mulig å ta bort vippebryteren og erstatte det med et fast deksel? Hva kalles i så fall noe sånt? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Det enkleste er kanskje å ta ut selve vippestykket, og erstatte det med en slik: http://proff.elko.no/l433-1-sentr-pl-tett-ph/category703.html Eventuelt, for ikke å miste muligheten for å kutte strømmen til apparatet, kan en slik røver være løsningen: http://proff.elko.no/rs16-dreiebr-lasbar-i-ph/category890.html Endret 9. mars 2016 av Skavold 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Blindlokket kan ikke erstatte vippen men er "fyll" i et bryterpanel der den ene bryteren ikke brukes lengere, men er ingenting i veien for å koble stikket fast, utstyret som er plugga til kan jo bare trekkes ut ved behov. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg har løst dette med å sette en tapebit på brytere som ikke skal røres. En slik hvit elektrikertape løser problemet og er nesten ikke synlig. 2 Lenke til kommentar
PSfire Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Hvorfor ikke bare koble ledningene sammen på en blindkontakt, eller utgående ledning i bryteren sammen med inngående, slik at de er koblet utenom bryteren? Da står det strøm på stikkontakten hele tiden. Dette gjør man selvfølgelig ikke uten å vite hva man holder på med, men dette gjør en elektrikker på 5 min. Endret 9. mars 2016 av PSfire 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå