Raude Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Hei, Jeg har en rekke feil på min bærbar PC, får blant annet blå skjerm, frys og lignende. Nå har Lenovo byttet hovedkortet på den uten at feilene ble borte. De har nå sagt at de skal bytte harddisken og spurte om jeg hadde et installasjonsmedia, det har jeg ikke. Hvis de skal sende meg det vil det ta en del lengre tid før de får byttet harddisken. Så jeg tror jeg skal lage en ISO-fil. Men hvilken type skal jeg lage? PCen kom i Windows 8, men jeg oppgraderte den for nesten 4 uker siden til Windows 10 og tilbakestilte den, da kom det opp en melding om at jeg ikke skal kunne gå tilbake til Windows 8. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Hvis du har en produktnøkkel for Windows 8 (eller 8.1) skrevet ned, så vil jeg anbefale deg å lage en Windows 10-ISO og oppgi nøkkelen for Windows 8/8.1 når du installerer Windows 10. Hvis du ikke har en nøkkel, så ligger vel den i 'BIOS' på PC'en, og den befinner seg vel antageligvis på hovedkortet - som nå er byttet ut. Jeg vet ikke hvordan dette nye hovedkortet vil fungere hvis du installerer Windows 10 på PC'en - om Windows blir aktivert i det hele tatt. Det samme gjelder om du forsøker å installere Windows 8.1 på PC'en. Du får vel bedre hjelp fra Lenovo dersom du installerer den samme versjon av OS'et som maskinen ble levert med, kanskje. Lenke til kommentar
Raude Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Hvis du har en produktnøkkel for Windows 8 (eller 8.1) skrevet ned, så vil jeg anbefale deg å lage en Windows 10-ISO og oppgi nøkkelen for Windows 8/8.1 når du installerer Windows 10. Hvis du ikke har en nøkkel, så ligger vel den i 'BIOS' på PC'en, og den befinner seg vel antageligvis på hovedkortet - som nå er byttet ut. Jeg vet ikke hvordan dette nye hovedkortet vil fungere hvis du installerer Windows 10 på PC'en - om Windows blir aktivert i det hele tatt. Det samme gjelder om du forsøker å installere Windows 8.1 på PC'en. Du får vel bedre hjelp fra Lenovo dersom du installerer den samme versjon av OS'et som maskinen ble levert med, kanskje. Ok, takk for hjelpen. Jeg fant nøkkelen ved hjelp av ShowKeyPlus, så får vi se hvordan det skal gå med det nye hovedkortet. Det gir mest mening å følge rådene dine ettersom nøkkelen er på en måte oppgradert til å kunne benyttes i Windows 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå