egen9 Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Hei,Fikk noe penger inn på konto nå ser jeg, og lurte på om jeg skulle bygge litt på pc'n da. Hva tenker dere jeg burde gjøre? Er ikke lenge siden jeg kjøpte grafikkkort, så beholder nok det en stund til, men kunne jo sett på SLI da, men det vil vel kreve nytt hovedkort..hmm.Prossesor: I5-3450 @ 3,1 GHz Grafikkkort: Nvidia GTX 970Hovedkort: Asrock H77 Pro 4-M Vurderer også sterkt å skaffe ny kjøler til prossoren, da den her er så full av støv at det er litt skummelt nesten.På en annen side har jeg ikke byttet prossesorkjøler før, så er litt usikker der. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Hovedkortet ditt støtter bare crossfire og ikke sli ser jeg kjapt utifra speccen. Hvis du skulle oppgradert så ville jeg nok byttet HK først. Du kan jo sjekke finn eller noe for å prøve å finne en pakke med HK og CPU (type Z77/Z87/Z97 med en K CPU), og heller lagt din CPU og HK ut for salg. Skal du kjøre SLI så ville jeg nok hatt en litt kjappere CPU derav en K prosessor som er lett å overklokke. Å bytte cpu kjøler er VELDIG lett. Sjekk noen videoer på youtube. En billig og grei nok kjøler er f.eks. CM Hyper 212 Evo (ca. NOK 320). Lykke til! Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2016 Hmm, noen spesifikk CPU du ville anbefale? Og er I7 verdt det? Husker at når jeg kjøpte pc'n varforskjellen i ytelse mellom I5 og I7 så liten at det nesten ikke var verdt pengene.Har en PSU på 600W au btw, regner vel med at de må byttes om jeg skal kjøre SLI? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 600W kan bli litt i knappeste laget med SLI. Har du penger, kjøp i7. Har du ikke, kjøp i5. i7 støtter såkalt "multi-threaded" som noen programmer og støtter slik at de opererer kjappere. Lenke til kommentar
Marius Ugle Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Enkelte i5 prossessorer er også "multi-threaded", men kun dobbeltkjernede. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Hvis du skal oppgradere prosessoren, så går du for 6700k, DDR4 ram og Z170 hovedkort. Hvis ikke sparer du heller pengene en stund til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå