Gå til innhold

Ny rapport foreslår «elbilfordeler» til det er 50.000 hydrogenbiler på veien


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Nå må man ikke gå i miljøfellen en gang til. Hydrogen drift kommer nok etter hvert men gratis på veien skal det ikke være fordi noen må betale for bruken av vår infrastruktur. Slik staå er i dag er det de som har bensin og diesel som må subsidiere disse parasitt kjøretøyene som reduserer kommunene og staten inntekter og forlenger bompenge innkrevingen . Enkelte anlegg ville ikke blitt bygget hvis man hadde visst at det skulle bli så mange gratis passasjerer.

Har man råd til en bil til 6-700 000 har man jammen råd til å betale det koster samfunnet å bruke den.

Du har ikke forstått poenget.

 

Ved å "sponse" disse dyre kjøretøyene så har en endelig kommet dit at noen faktisk er interessert i å lage el-biler som dekker nær sagt alle sitt behov, og da til en overkommelig pris. Ikke gjør den vanlige feilen med syte over han i Model S'en som kjører gratis på ferga, eller som suser forbi deg i kollektivfeltet. Se på hva målet er og hvordan en skal komme dit.

 

31 mars avduker Tesla sin Model 3 som skal være en el-bil som dekker den absolutte majoritet sine bilbehov, og da til en pris  som begynner på snaut 300 000NOK. Konsekvensen er at du nå kan takke de som har kjøpt Model S har bidratt til en verden der vanlige bilprodusenter ikke lenger kan tyne deg for latterlig dyr service, på en utdatert og helseskadelig teknologi. Vi får biler som er billigere å produsere, billigere å eie, billigere å kjøre og som en bonus i det hele, gjør mindre skade på planeten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TU er blitt et samlingssted for mennesker som har satt hydrogen i halsen. En ting er å ha saklige argumenter, en annen ting er forsøket på å latterliggjøre de som mener noe annet. Det sitter titusenvis av kompetente mennesker i både bilindustri, miljøorganisasjoner og blandt beslutningstagere som mener noe annet enn det menigheten står for her inne. Jeg legger også merke til, med en viss fornøyelse at det er flere her på TU som jeg ser frekventerer fora hvor det diskuteres kursutviklingen på Teslaakjsjer. Habiliteten er mildt sagt diskutabel. Vær ærlige når premissene for diskusjon settes. Og ja, jeg er så uenig i det dere sier at jeg vedder på at dere tar feil. Faktisk fler hundre tusen. Gjett på hva :-)

Lenke til kommentar

TU er blitt et samlingssted for mennesker som har satt hydrogen i halsen. En ting er å ha saklige argumenter, en annen ting er forsøket på å latterliggjøre de som mener noe annet. Det sitter titusenvis av kompetente mennesker i både bilindustri, miljøorganisasjoner og blandt beslutningstagere som mener noe annet enn det menigheten står for her inne. Jeg legger også merke til, med en viss fornøyelse at det er flere her på TU som jeg ser frekventerer fora hvor det diskuteres kursutviklingen på Teslaakjsjer. Habiliteten er mildt sagt diskutabel. Vær ærlige når premissene for diskusjon settes. Og ja, jeg er så uenig i det dere sier at jeg vedder på at dere tar feil. Faktisk fler hundre tusen. Gjett på hva :-)

Dersom det er slik at du har saklige argument for hydrogen i en energisammenheng, så bør du sette de på trykk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

TU er blitt et samlingssted for mennesker som har satt hydrogen i halsen. En ting er å ha saklige argumenter, en annen ting er forsøket på å latterliggjøre de som mener noe annet. Det sitter titusenvis av kompetente mennesker i både bilindustri, miljøorganisasjoner og blandt beslutningstagere som mener noe annet enn det menigheten står for her inne. Jeg legger også merke til, med en viss fornøyelse at det er flere her på TU som jeg ser frekventerer fora hvor det diskuteres kursutviklingen på Teslaakjsjer. Habiliteten er mildt sagt diskutabel. Vær ærlige når premissene for diskusjon settes. Og ja, jeg er så uenig i det dere sier at jeg vedder på at dere tar feil. Faktisk fler hundre tusen. Gjett på hva :-)

Dersom det er slik at du har saklige argument for hydrogen i en energisammenheng, så bør du sette de på trykk..

 

Dette er den mest positive artikkelen jeg har sett om FCEV.

Han lister opp de positive sidene ved Hydrogen som energilagring i transport. Og er ganske positiv til brenselceller. Han forklarer deretter hvorfor Hydrogen er uegnet i transport.

 

http://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/11470/why-fuel-cell-cars-dont-work-part-1

 

Absolutt verdt å lese dersom man ønsker å være opplyst i brenselscelle vs batteri debatten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå snart 2 år etter at dette strålende? forslaget er det vel enda ikke 100 hydrogenbiler på Norske veier ? Ingen av det store seriøse bilprodusentene snakker om annet enn batterielektriske biler. Hydrogen blir knapt nevnt i en bisetning. Sånn sett kan det se ut til at incentivene til Hydrogen (energisluket) blir stående til evig tid uten at det hjelper . Nå har fergene blitt batterielektriske Tesla har vist en prototyp av en trekkogn med 800Km rekkevidde med full last og flere andre har også vist frem batterielektriske trekkvogner. Ladbare busser strømmer ut av fabrikkene og de leveres World wide. Når en hydrogenbuss bruker 6-7 ganger mer energi enne en batterielektrisk ladbar buss skal vi være glad Hydrogen forblir et fenomen som ble fullstendig utkonkurrert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...