Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

xbox i nettverk med pc

Anbefalte innlegg

Ref http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=166291&hl=

Nå har jeg prøvd alt.

Etter å forsøk minst 10 forskjellige måter å få kontakt med xbox'en klarer jeg det fortsatt ikke.

Når jeg kobler opp med FlashFXP, blir den stående å henge litt. Får da feilmeldingen Connection failed (Time out error)

Har forsøkt å pinge ip-adr til xboxen, men med 4 x feilmelding 'forespørsel avbrutt'

Det er ikke brannmur på nettverksforbindelsen.

Siste spek:(Skulle være idiotsikker.... :-))

Xbox

Network]

SetupNetwork = Yes

StaticIP = Yes

Ip = 192.168.0.3

Subnetmask = 255.255.255.0

Defaultgateway =

DNS1 = 0.0.0.0

DNS2 = 0.0.0.0

[FTP]

Enable = Yes

Password = xbox

IGR = No

PC

IP Address: 192.168.0.2

Subnet Mask: 255.255.255.0

Gateway: <blank>

DNS: <blank>

FlashFXP

IP 192.168.0.3

Port 21

Usernavn og passord xbox

Livet er herlig.....

:mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ikke se noe gæli i oppsettet hos deg.. jeg har xbox'n min kobla på hub'n med pc m.m.. men jeg har satt ip-adressen på xbox'n til 10.0.0.9 siden

jeg har ngt-router m/dhcp..

det er en ting at sys-info'en viser en ip-adresse..men jeg vet at man også

kan sette denne manuelt litt lenger nede på system-config siden.. sjekk at denne ikke er satt.. evt. sjekk at det virkelig er den ip-adressen du har på xbox'n..

kjør også en "ipconfig /all "i dos-vindu bare for å kvadrupelsjekke at ip-sakene er satt 1000% på pc'en..

siste du kan sjekke er vel at det er riktig type nettverkskabel du har..

dersom du går via en hub kan du bruke normal kabel..

dersom du har direkte-kontakt fra xbox til pc må du ha vridd kabel(muligens ikke det korrekte norske uttrykket..men det får så være.. "handshake"-kabel).

som trøst så er det eneste jeg kan si, at det absolutt blir verdt det når du får kontakten.. sjøl sharer jeg ut 'underholdning' fra pc'en slik at jeg får plass til mere stuff på xbox'n..-helt genialt.. :nice:

Tg.

jeg sjekket thread'n etter jeg skrev replay.. så du har vel sjekket en del av tingene allerede..menmen..skader ikke å trippelsjekke..hehe

Endret av tgreig
Lenke til kommentar

jeg tror problemet ligger på xbox'n..

at enten ip-adressen er feil (husk at du må heeeeelt ned på sys-config siden for å lagre..ellers vil ikke ip-adressen funke)

annet: på pc'en : prøv å ping 127.0.0.1 fra cmd-vindu..

det kan jo hende at nettverkskortet ikke funker skikkeligt..

prøv også å pinge ip-adressen til pc'en..

evt gå til control-panel -> system -> hardware -> device manager el.l

og sjekk at det ikke er gule utropstegn over nettverkskortet

vel.. masse kaffe tidlig om morgenen kan gjøre hvem som helst overbehjelpelig!

Tg.

Lenke til kommentar

fjærn statisk ip, har du en router så få routern til å gi auto ip.

sørg får at din egen ip å subnet mask er i samme range som xbox'n sin.

å bruk passive mode hvis jeg huske rett.

så burde flashfxp gjøre jobben.

er det media player du skal bruke så husk å mappe mappene i config filen.

MR_T

Lenke til kommentar

teite sjekker du kan gjøre:

*sjekk at nic'et (nettverkskortet) funker skikkeligt ved å pinge localhost (127.0.0.1) og evt ip'en på din egen pc...

*sjekk at nettverkskabelen er i skikkelig

*dersom du har et ikon nede i høyre hjørne med bilde av 2 monitorer, sjekk at den viser '10/100 el.l.. igjen.. dette går på å sjekke nettverkskortet .. eh..jeg kan ikke utdype viktigheten at dette funker.. :$)

*eh.. annet.. -xbox'n kan ikke ha noen programmer oppe når du skal connecte til den..-den MÅ ha åpningsbildet (når du skrur den på så skal den bare stoppe der den stopper .. ikke åpne noen prog's)

Tg.

Lenke til kommentar

Oppsettet ser veldig riktig ut. Det der funker hos meg i hvertfall. Er du sikker på at nettverkskortet og kabelen er i orden?

Du har vel tilfeldigvis ikke to nettverkskort hvor et er koblet til nett og et til xboxen? Om det kan ha noe med saken vet jeg ikke, men da må man vel kjøre litt forskjellige oppsett som ikke kræsjer med hverandre.

Endret av Pinhead
Lenke til kommentar

Nic - OK

Nettverkskabel sitter ok

Har ikke ikon i høyre kjørne

Når x-boxen booter stopper den når den stopper...

Har følgende kort under nettverk i enhetsbehandling:

ISDN PCI kort

NDIS WAN Miniport Adapter

SIS900- basert pci fast ethernet

Lenke til kommentar

Kabel er sannsynligvis ok.

Når jeg pinger ip'en på xboxen når den er avlått får jeg feilmelding:

'Målverten kan ikke nås',

Når jeg slår på xboxen viser pc'en at en lokal tilkobling blir koblet på i 10 mbps.

Når jeg pinger på xbox ip når jeg står i Evox-menyen er feilmeldingen

'Forespørsel avbrutt'

Jeg tolker det slik at pc får kontakt med xboxen, men xboxen gidder ikke å kommunisere med pc'en.

Har versjon 1.8.37.52 av evox. Er denne riktig?

Lenke til kommentar

første pri vil være å få svar på ping i dos-vinduet..-når du har dette så kan du gå til programmene.. før den tid kan du bare glemme selve ftp-programmene.. de vil ikke virke sålenge du ikke får svar på ping..

men når du sier at du får melding om en 10mb connection..

så kan det faktisk være at ditt nettverkskort er satt til 100mb.. da vil det være trøbbel med kommunikasjonen..

Sjekk ditt nettverkskort at det ikke er satt til 100 half/full, men til autodetect..

evt sjekk xbox'n at'n er satt til 100.. xboxn skal ikke ha noe trøbbel med 100mb.. sålenge ditt nettverkskort støtter det.

Tg

Endret av tgreig
Lenke til kommentar

Har prøvd med alle mulige hastigheter, står nå i auto_config modus.

Funker fortsatt ikke

Grønn lampe lyser ved netverkskontakt i xbox.

Legger ved noe info:

[ SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort ]

Network Adapter Properties:

Network Adapter SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort

Interface Type Ethernet

Hardware Address 00-00-00-00-00-00

Connection Name Lokal tilkobling

Connection Speed 100 Mbps

MTU 1500 bytes

Bytes Received 16239 (15.9 KB)

Bytes Sent 4263 (4.2 KB)

Network Adapter Addresses:

IP / Subnet Mask 192.168.0.2 / 255.255.255.0

--------[ Routes ]------------------------------------------------------------------------------------------------------

Active 127.0.0.0 255.0.0.0 127.0.0.1 1 127.0.0.1 (MS TCP Loopback interface)

Active 192.168.0.0 255.255.255.0 192.168.0.2 20 192.168.0.2 (SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort - Miniport for pakkeplanlegger)

Active 192.168.0.2 255.255.255.255 127.0.0.1 20 127.0.0.1 (MS TCP Loopback interface)

Active 192.168.0.255 255.255.255.255 192.168.0.2 20 192.168.0.2 (SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort - Miniport for pakkeplanlegger)

Active 224.0.0.0 240.0.0.0 192.168.0.2 20 192.168.0.2 (SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort - Miniport for pakkeplanlegger)

Active 255.255.255.255 255.255.255.255 192.168.0.2 1 192.168.0.2 (SiS 900-basert PCI Fast Ethernet-kort - Miniport for pakkeplanlegge

Dette er mine nettverksinstillinger på pc'en

Kan noen ip'er være feile her?

Lenke til kommentar
      Hardware Address                                  00-00-00-00-00-00

Kan det være riktig da? Virker som en veldig rar MAC-adresse. Litt rart at den kun består av 0-er. Det kan virke som om nettverkskortet ditt har en konflikt eller ikke har blitt installert riktig, men nå har jeg kommet inn på noe jeg ikke vet så mye om.

Lenke til kommentar

enig med pinhead.. 00-00-00-osv kan da umuligt være riktig..

har du (for syttende gang) prøvd å pinge din egen pc fra din egen pc?

kan gjerne sjekke device-manageren at det ikke er noen gule utropstegn på nic'et el.l (control-panel -> systems -> hardware -> hw.manager el.l

sjøl om dette sikkert gir positivt resultat, kan det jo kanskje gi et 'not responding' noe som da vil si at det er nic'et som er feil..

prøv å ta ut, reboot, inn, reboot nettverkskortet for å sjekke at det er

detekta skikkeligt.. :wow:

og igjen.. sålenge du ikke får svar på ping, så er det absolutt ingen grunn til å prøve med ftp-progs m.m.. det vil aldri virke sålenge det ikke er kommunikasjon mellom maskinene..

t.

Lenke til kommentar

Ok!

Jeg har ingen konflikter, feil eller noen gule utropstegn i min device mng.

Når jeg pinger mitt NIC så får jeg følgene svar

4 x "svar fra 192.168.0.2: byte=32 tid<1 ms TTL 128....

OSV.......

Jeg har et 128kb kort (kort 2)som jeg bruker til oppkobling til nettet. Her blir ip'adr automatisk mottatt.

Kan det være noe kræsj her ( noe med routingen?)

Da ethernetkortet (kort 1) er integrert i hovedkortet er det vanskelig å bare pille dette ut..

Prøver også en "superping" mot Xboxen, (ping -l 1024 -t 192.168.0.3 ) uten svar i det hele tatt. pingene blir bare avbrutt!

Begynner å gå lei, og det gjør også dama... *grin* .

Men jeg gir ikke opp! :grumpy:

Lenke til kommentar
Når jeg pinger mitt NIC så får jeg følgene svar

4 x "svar fra 192.168.0.2: byte=32 tid<1 ms TTL 128....

Sendte du da ping mot 192.169.0.2 eller 127.0.0.1?

Håper du finner utav det forresten. Må være noe dritt at det ikke funker. Husker jeg var passe frustrert selv her de første dagene når det ike funket, men så fattet jeg hva som var galt og fikset det. Dessverre har du det akkurat slik jeg har det nå så det burde jo funke :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...