Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Venter på svar, etter en anmeldelse... et par spørsmål

Anbefalte innlegg

Har blitt anmeldt for en sak, vært inne til avhør og venter nå ganske spent på hva utfallet blir. Sannsynligvis ender det i en bot.

Jeg har noen spørsmål: har politiet gått over til å sende sånt digitalt?

Hvis ikke - er det veldig tydelig at brevet kommer fra politiet, med logo og sånt?

Hvis brevet er utvendig identifiserbart som fra politiet: fins det noen andre måter å unngå at dette kommer i postkassen min? Deler postkasse med mine foreldre, og om det er mulig vil jeg unngå at de går seg. Fins det noen mulighet for å omgå postkassen "min"? (Kan advokaten min motta det skriftlige i forbindelse med saken, for meg?)

Målet er "bare" å unngå at mine foreldre finner ut hva jeg har gjort, siden det er flaut...  :blush:

Anonymous poster hash: 453c2...097
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forrige gang eg blei kalt inn til avhør som vitne fikk eg skriftlig brev fra Politiet med tydelig logo og politikammeret mitt sitt navn påskrevet. Kan tenke meg du vil få det samme, da dette var i 2015.

Er jo mulig å ringe til kammeret å sjekke om du kan få dette tilsendt anonymt, pr. e-post eller om du kan møte personlig opp å hente brevet.

Lenke til kommentar

Brev fra politiet er tydelig merket,ja.

Kanskje du kan få ned til politikammeret og bestille nytt pass eller noe og la foreldrene dine vite om det. Når du da får brev fra politiet kan du si at det er hva det gjelder så blir heller reaksjonen "jøss, det var raskt" også kan du komme med et påskudd som at det var et problem med passfotoet e.l som de informerte om at du måtte ta på nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke på tide at "flaue" etater som politi og lege slutter å sende konvolutter med logo på?

De må jo forstå at det fører til kleine spørsmål fra familiemedlemmer.

Det er jo brevet inni konvolutten som er viktig. Konvolutten bør være nøytral.

Om konvolutten må inneholde avsenderadresse for evt. retur, så kan de jo bruke en postboks.

Ikke særlig kundevennlig slik det er nå.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...