AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Har blitt anmeldt for en sak, vært inne til avhør og venter nå ganske spent på hva utfallet blir. Sannsynligvis ender det i en bot. Jeg har noen spørsmål: har politiet gått over til å sende sånt digitalt? Hvis ikke - er det veldig tydelig at brevet kommer fra politiet, med logo og sånt? Hvis brevet er utvendig identifiserbart som fra politiet: fins det noen andre måter å unngå at dette kommer i postkassen min? Deler postkasse med mine foreldre, og om det er mulig vil jeg unngå at de går seg. Fins det noen mulighet for å omgå postkassen "min"? (Kan advokaten min motta det skriftlige i forbindelse med saken, for meg?) Målet er "bare" å unngå at mine foreldre finner ut hva jeg har gjort, siden det er flaut... Anonymous poster hash: 453c2...097 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg fikk en liten bot en gang. Den kom i brun konvolutt med påtrykt Sunnmøre Politikammer(tror jeg det var) med høvelig store bokstaver. Men det er lenge siden, mulig det kommer litt mer anonymt i dag... Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Forrige gang eg blei kalt inn til avhør som vitne fikk eg skriftlig brev fra Politiet med tydelig logo og politikammeret mitt sitt navn påskrevet. Kan tenke meg du vil få det samme, da dette var i 2015. Er jo mulig å ringe til kammeret å sjekke om du kan få dette tilsendt anonymt, pr. e-post eller om du kan møte personlig opp å hente brevet. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Kan du ikkje berre sei til foreldra dine at brevet skyldes fornying av passet, ein forespørsel om innsyn i ei sak angående ein kompis, eller at det er svar på eit spørsmål om vandelsattest? Det er ikkje alt som kjem frå politiet som er skummelt. 1 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 … eller at det er svar på eit spørsmål om vandelsattest? Politiattester sendes ikke fra lokalt politi. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 … eller at det er svar på eit spørsmål om vandelsattest? Politiattester sendes ikke fra lokalt politi. Det vet vel ikke foreldrene.. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 … eller at det er svar på eit spørsmål om vandelsattest? Politiattester sendes ikke fra lokalt politi. Riktig det, men skriftlige spørsmål om vandelsattesten (eller andre ting) blir besvart av det lokale politiet. Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 ...eller du kan være ærlig med foreldrene dine? Dette vil jo komme å bita deg i rævo ein eller anna dag. Kjedelig om dei kjøper ferietur til Florida og du blir stoppa på grenso 1 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Hva med å rett og slett spørre politiet v. ansvarlig påtalejurist? Jeg vet tingretten er ganske fleksible med forsendelsesmåte, så du skal ikke se bort fra at du kan få dokumentet tilsendt per e-post om du spør Lenke til kommentar
PhenixSun Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Ring dem og få de til å hjelpe deg, enten at du henter brevet som skrevet over e.l. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Brev fra politiet er tydelig merket,ja. Kanskje du kan få ned til politikammeret og bestille nytt pass eller noe og la foreldrene dine vite om det. Når du da får brev fra politiet kan du si at det er hva det gjelder så blir heller reaksjonen "jøss, det var raskt" også kan du komme med et påskudd som at det var et problem med passfotoet e.l som de informerte om at du måtte ta på nytt. 1 Lenke til kommentar
2Tetrix Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Omadresser posten din for en valgfri periode. Dette kan gjøres på posten.no Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Kan få deg en postboks å omadressere til. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 (endret) Er det ikke på tide at "flaue" etater som politi og lege slutter å sende konvolutter med logo på? De må jo forstå at det fører til kleine spørsmål fra familiemedlemmer. Det er jo brevet inni konvolutten som er viktig. Konvolutten bør være nøytral. Om konvolutten må inneholde avsenderadresse for evt. retur, så kan de jo bruke en postboks. Ikke særlig kundevennlig slik det er nå. Endret 12. mars 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
toth Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 Kan få deg en postboks å omadressere til.Poste restante er vel enklere enn å leie postboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå