Kalero Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hei. Sitter og mekker på siden min. Den første jeg lager i php. Så har støtt på et problem. Prøver og include et php script med avriabel i url'en. if($go=="" or $go=="news"){ include("nyheter.php"); }elseif($go=="vgalt"){ include ("../script/rss.php?url=http://www.vg.no/export/Alle/rdf.hbs"); } Så hvis jeg forstår dette rett da så takler ikke includen den stien jeg gir den der?? Er det noe som har en annen måte og hente opp den stien ved og bruke PHP? Mvh Håvard Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 har du noe i scripingfilen (rss.php) til fanger opp url'en eller har du bare slengt den på for at du skal hente nyheter fra vg? Lenke til kommentar
Kalero Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 (endret) Det er parser sak som henter ut feeden fra vg. Den ligger ute på: Link Som du ser så fungere det fint når jeg skriver hele urlen inn i explorer. Men den vil ikke når jeg prøver og include den (vet at fargene er dårlig satt sammen, men det er bare midlertidig.) Endret 20. november 2003 av Kalero Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 nå vet ikke jeg hvor du fikk rss-filen din fra men på de jeg har vært borti så skal jo referansen til de forskjellige sidene du skal hente info fra være inni selve rss.php..... Lenke til kommentar
Kalero Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 (endret) nå vet ikke jeg hvor du fikk rss-filen din fra men på de jeg har vært borti så skal jo referansen til de forskjellige sidene du skal hente info fra være inni selve rss.php..... Det var det på dette også, men siden det bare var mulig å legge inn en url i filen så laget jeg en kodesnutt for å hente adressen til rss feeden fra urlen. <?php $url = $_GET['url']; ?> (Så satte jeg '$url' inn istedefor adressen til feeden i selve parser scriptet) Dette gjorde jeg for å få slippe å lag en egen php fil for hver feed jeg skal ha inn på siden min(skal ha flere feeds inn på en siden). Det fungere fint det, så lenge jeg holder meg unna include. Men jeg begynner snart og lure på om jeg virkelig må lage en egen php fil for hver feed jeg skal ha inn. Men det må da være en måte og inkludere den linken inn på index siden... Endret 20. november 2003 av Kalero Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå