Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dugg i bil, Toyota Corolla 04

Anbefalte innlegg

Okai

Vann i reservehjulsbrønnen pleier å komme inn rundt baklyktene. Sitter en skumgummi pakningen mellom lykt/karroseri som blir hard med årene. Gummipakningen rundt bakluka kan også ha fryst, du får oppsamlinger av snø/is/blader på toppen av bakluka så pakningen blokkerer ut, alt av regn og smeltevann renner rett inn i bilen. Sett det ofte på vinteren.

Vann i reservehjulsbrønnen er nok årsaken til duggen ja.

Ang.temperatur kontrollen så er dette noe som kan bli dyrt. Jeg ville satt en diagnose på det, bare for å se om det kan være enkelt. Blir det dyrt derimot så er det vel kanskje en feil du kan leve med? Å kjøre rundt med en bil som kun blåser varme kan ofte bli et dilemma om sommeren, jeg vet ikke hvor ille det er.

Det med temperaturen opplever ikke jeg som noe stort problem, den blåser kaldt også, men da må jeg ha under 19 grader, alt over 19 blir varmt.  Skal ta det opp på neste service tenkte jeg:)

Etter at jeg fjernet det vannet har det ikke vært noe dugg problem iallefall! :)

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang diagnose så spør om noen venner eller noe slikt om de har en diganosetester! Viss ikke så tar ikke verksted mer en maks 1 time for dette!

Vil anbefale deg å bruke merkeverksted på akkurat dette da jeg vet av erfaring at andre verksted har en mer universal løsning! men kan godt være de har til kun toyota også da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...