FuzzFuet Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Hei! Noen som vet hvordan jeg får TV'en til og slå seg på/av ved om den får signal via HDMI eller ikke? TVen er koblet til en hjemmekino reciever (Yamaha RX V765) og jeg bruker kun 1 HDMI inngangen på TVen. Ble litt rart formulert med håper dere skjønner hva jeg mener Sony Bravia W855 65" På jobb har vi noen tver på møterom som er satt til å slå seg på når de får signal via HDMI kabelen. Slik at når noen tar med seg en bærbar og kobler seg til vil den automatisk starte opp og når de kobler i fra slår den seg av etter 20 sek. "Input detect". Endret 8. mars 2016 av MajoNess Lenke til kommentar
Anonym342r234erf342ewt4gawrewerfg Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Funksjonen du ser etter heter "HDMI CEC". Sjekk om TV'en støtter dette, deretter sjekk innstillingene. edit: HDMI-CEC Trade NamesYou often won’t see “HDMI-CEC” printed on a specifications list. Instead, you’ll see a branded “trade name.” These names all refer to HDMI-CEC, so they really exist only to confuse customers. If your TV has any of these features, it supports HDMI-CEC. You’ll need to know the name your TV’s manufacturer uses so you can hunt down and enable the disguised HDMI-CEC option on your TV. AOC: E-link Hitachi: HDMI-CEC (Thank you, Hitachi!) LG: SimpLink Mitsubishi: NetCommand for HDMI Onkyo: RIHD (Remote Interactive over HDMI) Panasonic: HDAVI Control, EZ-Sync, or VIERA Link Philips: EasyLink Pioneer: Kuro Link Runco International: RuncoLink Samsung: Anynet+ Sharp: Aquos Link Sony: BRAVIA Sync Toshiba: CE-Link or Regza Link Vizio: CEC (Thank you, Vizio!) mer info:http://www.howtogeek.com/207186/how-to-enable-hdmi-cec-on-your-tv-and-why-you-should/ Endret 8. mars 2016 av pSchjem Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Var det jeg kom fram til jeg også, "HDMI CEC". Jeg var faktisk innom den siden, hehe. Jeg har en egen knapp for Bravia sync, men virker som at den funksjonen er der for og slå på andre enheter som da også må ha Bravia sync og ikke motsatt slik jeg ønsker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå