AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hei, jeg har lett på utallige nettsider, men har ikke funnet svar på dette. Saken er at jeg skal til Japan i nærmeste framtid, men fikk vite i dag at de er ganske strenge på medisiner. Jeg har funnet mange lister over forbudte og lovlige medisiner, men finner ikke et ord om surmontil/trimipramin. Jeg har ihvertfall funnet ut at trimipramin går under gruppen "psychotropics" i Japan, og det virker som om det er lov å ha med seg det opp til en viss grense, ifølge disse nettsidene: http://www.au.emb-japan.go.jp/pdf/bring_medicine_into_japan_medicine_categories_march_2015.pdf http://www.nco.go.jp/dl_data/keitai/keitai_guideh26.pdf Men surmontil/trimipramin står ikke nevnt... Andre steder står det at medisiner man har resept på har man lov til å ha med seg 1 måneds forbruk av. Jeg har prøvd å sende en mail, men jeg vet ikke om jeg får svar før avreise. Så da lurer jeg på om noen her har noe peiling om surmontil i Japan? Jeg er veldig takknemlig for alle svar! Anonymous poster hash: 174d0...598 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Jeg ville uansett tatt med meg resepten sammen med medisinen, i det minste et bilde av den på mobilen. Hvis det er tilfelle at 1 mnd regelen er i effekt ville jeg sjekket opp med mydighetene. Du kan jo rette spørsmålet til ambassaden. De burde kunne gi deg svar som er til å stole på da dette er et av ansvarsområdene de har. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Du MÅ ha med bekreftelse på engelsk som sier hvilke medisiner du går på. Denne får du hos lege eller apotek. Du nå også oppgi ved ankomst at du har med medisiner. Så lenge du følger dette går det meste greit i Japan, selv om de er strenge på medisiner. Ikke ha med mer enn du trenger og en fornuftig reserve om nødvendig. Jeg vet ikke hvilke regler Japan har om de konkrete produktene, dette er generell informasjon. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg fikk heldigvis ganske raskt svar på mailen min, så da løste det seg "You can bring Surmontil up to one month supply without any paperwork. There will be no problem. Sincerely, Medicinal Inspection and Guidance Division Kanto Shinetsu Regional Bureau of Health and Welfare" Anonymous poster hash: 174d0...598 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå