sliz3r Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Heisann, Har et lite problem i hjemmet, da jeg bruker routeren og kobler til enten med kabel eller trådløst er nette syyykt treigt og må ofte loade sidene opptil flerne ganger før jeg kommer inn på den aktuelle nettsiden. Hvis jeg fjerner routeren og tar kabelen rett fra veggen til maskinen så fungerer nettet helt fint (40mbt altibox) Routeren jeg har er en Netgear JWNR2010 Trådløs router N Har fungert helt fint frem til en ukes tid siden. Har også fått lydplanke som er trådløs(bluetooth) har dette noe og si på routeren? mtp den også er treig når jeg kobler kabel i tenkte jeg det ikke skulle ha noe med lydplanken og si. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for og fikse problemet? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Sjekk om det er ny firmware tilgjengelig, om ikke så reklamerer du på den. Siden problemet er både trådløst og via kabel så må det være noe tull med rutern... Om ikke noen andre luringer som bruker nettet og har admin tilgang til ruteren din har valgt å spessefikk strupe ned hastigheten din.. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hva slags modem har du fra altibox? Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Det er uvisst da det står oppe hos han jeg leier av, han har trekt kabel ned hit slik jeg bare putter i kabelen i veggen og videre til routeren min, hvis jeg hopper forbi routeren og bare bruker kabel fungerer nettet helt fint, kan det hende routeren krasjer med lydplanken ?:/ Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det er uvisst da det står oppe hos han jeg leier av, han har trekt kabel ned hit slik jeg bare putter i kabelen i veggen og videre til routeren min, hvis jeg hopper forbi routeren og bare bruker kabel fungerer nettet helt fint, kan det hende routeren krasjer med lydplanken ?:/ Du kan ikke sette to routere etter hverandre, da får du dobbel-NAT og masse problemer hvis du ikke vet hva du gjør. Sett routeren i AP modus. Lenke til kommentar
sliz3r Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Der har da fungert helt fint siden oktober, rart det skulle dukke opp problemer nå? får fint koblet til det trådløse nettet huseier har, han har en asus router koblet til altiboks. hvordan setter jeg evt routern i ap modus? og det er netgear ruteren som skal settes i ap modus? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Mulig han du får nett i fra akkuratt har oppdaget at han kan strupe nettet til deg, og da har brukt IP adressen til din Netgear som den han struper til, og når du da fjerner den så unngår du det. Du kan jo prøve å resette routeren din til fabrikk innstillinger, og se om det fikser noe. Det er gjerne det selger vil prøve å få deg til å gjøre før du får reklamert på den. Lenke til kommentar
Dessverre_;-) Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Har du restartet netgear routeren din i det siste? I såfall må du og gå inn i instillingene og krysse bort at routen deler ut ip adresser, det kan være at huseier har satt opp en router i tillegg til altibox routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå