AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Flyttet ut av ett kollektiv i desember. Før jeg flyttet kom utleier til meg (som bodde i samme kollektiv) og avtalte vaskesjekken osv. Da dagen for sjekken kom, dukket han aldri opp, og jeg dro fra byen morgenen etter. Som jeg hadde fortalt utleier at jeg skulle. Fikk senere melding fra utleier, som spurte om jeg var ferdig, jeg sa ja, og at jeg hadde dratt. Det hadde visst utleier også, og sjekken ble da ikke tatt, men fikk beskjed om at det sikkert var bra og om når depositumet skulle komme. Før rett mottok jeg en mail, om strøm og internettregningene, der nettregningen var uvanlig høy. Pga mistillit til utleier, ba jeg om å få se regningene, noe jeg fikk og så at det var både purregebyr og andre avgifter, for for sen betaling, som utleier da vil at jeg skal betale. Dette gjorde meg veldig mistenksom, og jeg ba om å få se alle regningene. Fikk kun en oversikt over beløpene av strømmen, som viste seg å ikke stemme overens med de beløpene fra mailene han har sendt. Han kunne ikkr oppdrive alle internettregningene, men jeg så nok til å forstå at det var en fastpris, som heller ikke stemmer med betalt beløp. Jeg fant ut dette, og ba om å få se de detaljerte regningene, fordi jeg hadde funnet noe som ikke stemte, at og ville sjekke nermere. Og at det ser ut som om han skylder meg penger, men at jeg må se alt for å være sikker. Tilbake fikk jeg svar, om at han vil ha kontonummeret mitt, og bare betale det ut fordi han ikke orker. Jeg sendte nummeret, men med beskjed om at jeg fremdeles vil sjekke. Ingen svar før jeg maset i en mnd og da får utbetalt deler av depositumet. Da jeg spuete om dette var svaret at jeg ikke kunne kreve å få se regningene og at han hadde trukket fra depositumet fordi jeg hadde glemt mat i kjøleskapet. Samt at de pengene han holdt tilbake var for det, og for de siste regningene jeg ikke har betalt. Jeg har ikke all info om hva som står påveken strøm, eller Internettregningene, men ut fra mine beregninger skylder han meg nå en del tusenlapper. Jeg har absolutt all korenspondanse oss mellom, samt oversikt over hva jeg har betalt, og de regningene jeg har fått av han. I første omgang, er jeg i hovedsak interessert i å få alle regningene, slik at jeg kan sette ett konkret tall på hvor mye som skyldes, og kanskje det vil være nok for å få tilbake pengene. Jeg vet at rettighetene er på min side, man hvordan burde jeg gå fram, og hva kan jeg gjøre? Anmeldelse, søksmål, begge deler? Evig takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 2b56b...93a Anonymous poster hash: 2b56b...93a Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Kontakt advokat. Advokaten kan hjelpe deg med å anmelde skikkelig for svindel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå