ConcourseB Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hør på meg nå Ikke bli sur på meg Ikke se på min tå Jeg vil snakke med deg Aksjer er gøy Hvor vil du da Ikke lag noe støy Syng med meg du å a -ConcourseB 2k16 Men seriøst, la oss ta dette seriøst denne gangen. Er det mulig for meg å begynne med aksjer? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Ja, det er mulig for alle som har ledige penger man har råd til å tape. 4 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Siden du er under 18 år må du ha fullmakt fra foreldre for å åpne konto for å handle aksjer. 2 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg skjønner ikke trangen mange har til å "handle aksjer". Det finnes profesjonelle investorer som har fond du kan kjøpe deg inn i, som sannsynligvis vil gi deg bedre avkastning. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Sett deg opp et liksom-budsjett på 100k og test ut i noen mnd. Kjøp/selg og se om du klarer å gå med overskudd. Best å øve seg litt først uten ekte penger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg lurer på om jeg skal begynne med kirurgi, sånn litt på siden. Noen som har noen bra tips til tutorials på websider? Hva er de 3 viktigste tingene å tenke på? /s Seriøst, hva er det som gjør at random folk tror at det bare er å "begynne å handle med aksjer"? Hvis spørsmålet er "hvordan kan jeg få meg et yrke som aksjehandler?" så er svaret: "diverse økonomiske utdannelser". Hvis spørsmålet er "hvordan kan jeg med minst mulig innsats kjøpe og selge aksjer og bli rik?" er svaret: "det kan du ikke. spar pengene, eller spill heller Lotto, da taper du ikke like mye penger." Anonymous poster hash: 989c9...1b0 3 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Man kan være heldig. Jeg kjøpte aksjer i Gjensidige da de gikk på børs, og den posten har vel gått opp rundt 200%. Seadrill og andre oljerelaterte aksjer har imidlertid gått ned 90% siste to årene, så man skal ha råd til å tape pengene. Men i bunn og grunn trenger man bare en VPS-konto og et meglerforetak som handler for deg... Samt ha penger å handle for og være gammel nok. Skandiabanken tar vel 59-79i kurtasje pr handel, noen andre er dyrere og andre igjen er billigere. 2 Lenke til kommentar
tHz Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Jeg lurer på om jeg skal begynne med kirurgi, sånn litt på siden. Noen som har noen bra tips til tutorials på websider? Hva er de 3 viktigste tingene å tenke på? /s Seriøst, hva er det som gjør at random folk tror at det bare er å "begynne å handle med aksjer"? Hvis spørsmålet er "hvordan kan jeg få meg et yrke som aksjehandler?" så er svaret: "diverse økonomiske utdannelser". Hvis spørsmålet er "hvordan kan jeg med minst mulig innsats kjøpe og selge aksjer og bli rik?" er svaret: "det kan du ikke. spar pengene, eller spill heller Lotto, da taper du ikke like mye penger." Anonymous poster hash: 989c9...1b0 Hørte om en regel som sa at når drosjesjåførene snakker om å kjøpe aksjer er krakket like rundt hjørne Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. mars 2016 Del Skrevet 14. mars 2016 Man kan være heldig. Jeg kjøpte aksjer i Gjensidige da de gikk på børs, og den posten har vel gått opp rundt 200%. Seadrill og andre oljerelaterte aksjer har imidlertid gått ned 90% siste to årene, så man skal ha råd til å tape pengene. Men i bunn og grunn trenger man bare en VPS-konto og et meglerforetak som handler for deg... Samt ha penger å handle for og være gammel nok. Skandiabanken tar vel 59-79i kurtasje pr handel, noen andre er dyrere og andre igjen er billigere. Derfor bruker man stop-loss, så begrenser man tapene før de når 90%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå