Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skifte Abloy lås?

Anbefalte innlegg

Hei Kjøpte nettop ny leilighet og fikk en ytterdør med abloy lås, Møsta reserve nøkkelen og hørte at det va nesten umulig og få tak i ny. Så eg har veldig lyst til og skifte lås... 

Er det mulig og skifte denne abloy låsen utifra bildan?

Og vess så, har dere noen anbefalinger tell ny lås?

Takk. :)

post-265122-0-23282400-1457452532_thumb.jpg

post-265122-0-71348600-1457452538_thumb.jpg

post-265122-0-35747000-1457452544_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøp deg en easy access kodelås :)

Billige og funker fjell. 

Jeg har 6 stk montert på diverse ytterdører/anneks/garasje/leilighet i mitt hus og er storfornøyd. 

Trenger ikke huske på å låse døren, den låser seg selv og du trenger ikke være redd for å miste nøkler etc. 

Veldig lett å montere også. 

Lenke til kommentar

Det er relativt lett å bytte en låssylinder og dermed få nye nøkler, men siden det ser ut til å være en smekklås, og med en relativt kort skrådd tapp som gjerne er lett å bryte opp, ville jeg skiftet låskassen også. Hvis du da ikke foretrekker smekklås, men jeg kunne ikke hatt det. Da hadde jeg lett glemt nøkkelen og satt låsen i feil posisjon når jeg går i postkassa, og låst meg ute...

Trio/Ving/Assa/Abloy er alle i samme konsern nå, og leverer låskasser etter standard mål så du lett kan erstatte en lås med en annen. Men det finnes flere standarder, brede og smale, norske og svenske, så det er lurt å ta mål og sammenligne med målskissene på de forskjellige seriene her: http://xnet.trioving.be/Katalog.asp?ProdId=18020

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...