foenix Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Betingelse er at AAJ7 skal være 1 og AAK skal være ulik 0. Jeg prøvde med følgende formel: =HVIS(OG(AAJ7)=1;(AAK7)<>0;AAK7) Den gir meg et tall til tross for at AAJ7 er ulik 1. Jeg vil at begge betingelsene skal være oppfyllt. Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Nå har jeg ikke så peiling på Excel... Men syntaksen din ser ved første øyekast ikke helt bra ut. Regner med at det på generell form er: =IF(<premisser>, <retur_sann>, <retur_usann>) Hvilket gir: =IF(AND(AAJ7=1; AAK7<>0), "RETURVERDI OM SANN", "RETURVERDI OM USANN") Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Du har satt OG med parantes rund kun cellereferanse. Her skulle du brukt likhetstegn. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det er noe med parentesene dine: =HVIS(OG(AAJ7)=1;(AAK7)<>0;AAK7) Prøv =HVIS(OG(AAJ7=1;AAK7<>0);AAK7;"men hvis ikke noe her") Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
blured Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Står forøvrig om det her: AND function - Office Support. Virker som om de der skiller <premisser> og <returverdiTrue>, <returverdiFalse> med komma og ikke semikolon. (Men mulig begge deler funker da). Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Komma og semikolon handler om maskinens regionale innstillinger. Her er som aller oftest komma desimalseparator i tall, mens andre steder er det et punktum, og da betyr et komma noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå