Zepton Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hei. Har akkurat kjøpt ny pc og satt den sammen. Men har ett problem. Jeg finner nemlig bare en ssd disk på pcn. Men i bios står begge oppført. What to do? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Et svært vanlig problem. Åpne Diskbehandling, du finner disken i der? I såfall lager du partisjon og formaterer, så ordner det seg. Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Ja jeg finner den i datamaskinbehandling. Men ikke der man kan dele den opp i partisjoner og formatere :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Finner du den i 'Storage Spaces'? (Kontrollpanel) Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Niks.prøvde og plugge den slik at jeg bruker den som ekstern disk. Det fungerte heller ikke. Prøvde med en annen disk. Den ble finni med en gang. Finner den på enhetsbehandling men som sagt ikke diskbehandling. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Hvor stor er disken? Vet du om den er satt opp med GPT eller MBR? Hvilke OS har PCen? Er det mulig å gi den en stasjonsbokstav i Disk Manager? Hvis ikke er det mulig du må kjøre en clean på den i diskpart. (NB! Da går evt innhold tapt!) Endret 8. mars 2016 av Aetius Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Så vidt jeg forsto så vises den ikke, og derfor kommer man ingen vei med slikt. Hva slags disk er det? Prøvd å koble til en annen SATA port? Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Det går ikke. Hvor tar jeg og kjører clean på den da? Er ingen ting på disken da den er helt ny Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Det er en Samsung evo 850 500GB. Aner ikke hva gpt eller mbr er.. Ja har prøvd og koble den til en annen. Prøvd den i laptopen men skjer ikke noe der heller. Kjører Windows 10PRO Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Clean gjøres i Diskpart, som er omtrent det samme som Diskbehandling. Hvis du ikke ser disken i Diskbehandling så hjelper det ikke. Den skulle vises der uavhengig av om den er GPT eller MBR. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Trykk Windows+R og skriv diskpart. I diskpart skriver du: list disk Se om den kommer opp der. Du kjenner den igjen på størrelsen. Du kan også teste Partition Wizard (Gratis). http://www.partitionwizard.com/download.html Endret 8. mars 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Det går ikke. Hvor tar jeg og kjører clean på den da? Er ingen ting på disken da den er helt ny Som folk sier, hvis den ikke vises i Disk Manager så vil ikke dette funke. Hvis den vises der, men er grået ut er det verdt et forsøk og gjør ingen skade om det ikke funker: Kjør CMD Skriv inn DISKPART Deretter skriv LIST DISK Hvis du finner disken på listen, skriv SELECT DISK og så nummeret på disken. Skriv så CLEAN Hvis dette funket skal menyen dens ikke lenger være grået ut i Disk Manager, og du kan formatere og partisjonere den. EDIT: Ah, ser du endret tittel til at du ikke finner den i diskbehandling. OK, da vet jeg ikke. Endret 8. mars 2016 av Aetius Lenke til kommentar
Zepton Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Det går ikke. Hvor tar jeg og kjører clean på den da? Er ingen ting på disken da den er helt ny Som folk sier, hvis den ikke vises i Disk Manager så vil ikke dette funke. Hvis den vises der, men er grået ut er det verdt et forsøk og gjør ingen skade om det ikke funker: Kjør CMD Skriv inn DISKPART Deretter skriv LIST DISK Hvis du finner disken på listen, skriv SELECT DISK og så nummeret på disken. Skriv så CLEAN Hvis dette funket skal menyen dens ikke lenger være grået ut i Disk Manager, og du kan formatere og partisjonere den. EDIT: Ah, ser du endret tittel til at du ikke finner den i diskbehandling. OK, da vet jeg ikke. Fikk gjort det på den vansklige måten hehe kobla disken inn i laptopen og tok rep via win 10 cd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå