robermon Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Skal kjøpe trådløs nettverk til å ha hjemme. Har kjøpt meg en centrino maskin med trådløs nettverkskort (b/g) som skal brukes to steder. Trenger en basestasjon eller aksesspunkt som skal fungere på to nettverk; 1. Bredbånd fra NextGentel (denne har vel innebygd router?) 2. Bredbånd fra Telenor (har switch her) - Skjønner ikke helt forskjellen på aksesspunkt og basestasjon. Hva lønner seg for meg? - Bør jeg kjøpe utstyr for b eller g standard? - Ser for meg rundt 1000-lappen, noen konkrete tips? Takk Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) basestasjon eller aksesspunkt er samme greia, men kjært barn har mange navn. du har allerede g kort, så å kjøpe et g-accesspunkt er ikke dumt, det er nesten 5 ganger så høy hastighet Denne er på ukens tilbud ifra komplett, det er g-standarden og jeg har personlig bare gode erfaringer med Office Connect serien. prisen er 795,- Endret 20. november 2003 av Tx3 Lenke til kommentar
robermon Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 Takk for oppklarende svar. Et spørsmål til: - Hvis jeg kjøper g-accesspunkt, kan en bruker med b-kort bruke nettverket da? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Husk på at et accespunkt kan også brukes som en "replyer" altså en forsterker, du kan bridge 2 accesspunkt sammen vis det er dårlig signaler (lang avstand). Lenke til kommentar
nologic Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 - Hvis jeg kjøper g-accesspunkt, kan en bruker med b-kort bruke nettverket da? Ja, ihvertfall den som Tx3 foreslår fra 3Com. Har selv denne løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå