Gå til innhold

Noen som har kjennskap til denne: Sony 65" KD65S8505CBAEP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest litt rundt, og det ser ut til at det stemmer at den har trege menyer.

Det at den henger seg opp kan sikkert fikses med en firmware oppdatering,

men vet ikke om jeg ville ha stolt på at det faktisk kommer en oppdatering til den.

Endret av Nvidia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tregheten vår vek først og fremst et problem før TV-en ble oppdatert til Android 5.1.

Kommentaren på Elkjøp er et halvt år gammel, og det har kommet mange oppdateringer siden det, senest 19.2: http://www.sony.no/support/no/product/KD-55S8505C#SoftwareAndDownloads

Så du mener det er trygt å kjøpe?

Ser ut som et godt tilbud og tiden er inne for å bytte ut min 50"Pioneer Kuro, som skal degraderes til soverommet.

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar

Jeg har ikke flrstehåndserfaring med den så jeg garanterer ikke noe, men komplett har vel åpent kjøp om det viser seg å være en tv du ikke kan leve med.

Fant lite om S-modellen, men her er en test av den flate modellen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1436423979

De har en del om hvordan oppdateringer har påvirket ytelsen i konklusjonen der.

Selv har jeg tatt sjansen på å bestille den flate lillebroren 55X8505C, men kan ikke si bor om hvordan UIet flyter før dem kommer i neste uke.

Lenke til kommentar

Som personen over meg har jeg også tatt sjansen på bestille 55X8505C. Seneste oppdatering for denne var faktisk 8 mars.

Jeg er overbevist om at Android TV kommer til å bli storartet som OS når det får utviklet seg litt. Bare det å ha google casting støtte rett i TV'en er en fin funksjon. For at Android TV skal blir et godt TV OS er det avhengig av tilbakemelding fra brukere, og jeg er villig til å glatte over noe problemer i starten for å bidra til dette.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ser Komplett har denne tv'en til 13.990. Jeg kjør i fingrene etter å bestille den. Den har mye av det jeg ser etter i en tv. Det eneste er vel HDR som jeg er usikker på. Har den 10-bits fargepanel kan den få HDR med en oppdatering.

Jeg er også litt skeptisk til kommentaren det er lenket til over. Slike tregheter er noe som garantert blir fikset med oppdateringer. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Jeg har brukt en sony tv med android. Selv etter oppdatering, så hang den av og til på natta og ellers når den var avslått over lengre tid.

Merk at jeg husker ikke modellen, så den kan være en annen modell eller størrelse.

Edit: Den ble kjøpt sommeren 2015.

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Jeg ser Komplett har denne tv'en til 13.990. Jeg kjør i fingrene etter å bestille den. Den har mye av det jeg ser etter i en tv. Det eneste er vel HDR som jeg er usikker på. Har den 10-bits fargepanel kan den få HDR med en oppdatering.

Jeg er også litt skeptisk til kommentaren det er lenket til over. Slike tregheter er noe som garantert blir fikset med oppdateringer.

Jeg ville ikke lagt for mye vekt på den kommentaren hos elkjøp, da den er fra før TVen ble oppdatert til siste versjon av Android. Har selv en 55x8505c, og selv om jeg har opplevd et par tilfeller av heng, har jeg inntrykk av at det skjer hvis den holder på å installere/oppdatere apps. Har også en gang opplevd at den har slått seg på selv, men stort sett fungerer den greit.

Sonys S/X85C serie har allerede fått oppdatert software for HDR (også for netflix i forrige uke), men dette er ikke "skikkelig" HDR, bla pga mangel på lokal dimming.

Input lag på 37ms, hvis jeg husker rett, gjør at spilling burde være greit. Stort sett bare Samsung som var bedre på det i fjor. Ser du på andre TV-er så sjekk hva de har, noen er oppe i over 70 ms.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...