vegardk Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg har laget en film i Pinnacle Studio 8.10.4, som ikke lar seg brenne i DVD-format. Filmen er captured i MPEG full kvalitet, redigert til ca. 59 minutter med en meny med 12 kapitler. Filmen lar seg rendre og kompilere i full DVD-kvalitet, men brenningen vil ikke starte. Typisk PS8! Jeg prøver å brenne det ferdig kompilerte prosjektet i Nero 5.5.10. Det går tilsynelatende greit, men det oppstår to feil: Det siste av de 12 kapitlene som er ca 1 minutt, mister sine første 40 sekunder, dvs. at fra slutten av kapittel 11, hopper den over de første 40 sekundene av siste kapittel og spiller kun av de siste 20 sekundene av filmen. Den ferdig brente filmen lar seg avspille på PC'en (programvaren InterWin DVD), men lar seg ikke avspille på DVD-spilleren min i stua. Jeg har tidligere brent filmer i PS8 (uten menyer), og de har latt seg avspille uten problemer i DVD-spilleren i stua. Jeg regner med at jeg gjør noe feil i Nero. Jeg har ikke så veldig god erfaring med den. Aller helst skulle jeg ønske PS8 ville starte brenneprosessen. Hvis ikke det lar seg gjøre, ønsker jeg at Nero kan fungere som erstatter. Et problem som oppsto under veis, var at jeg ikke fikk lagt over alle PS8 filene i Nero. Noen filer i katalogen video_ts ikke lar seg legge over i tilsvarende katalog i Nero. Mister jeg noe informasjon da? Nero aksepterte bare noe filformater der (*.vob etc.) Kan det være bruk av menyer som ødelegger for meg? Er det lengden på filmen? Jeg har rendret og kompilert filmen to ganger, med nøyaktig samme resultat, dvs. de to feilene beskrevet over. Det som er rart, er de nøyaktig samme 40 sekundene forsvant begge gangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå