AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Hei, Jeg bestilte noen deler fra BSbildeler.no - Da pakken min brukte lenger tid enn jeg antok endte jeg med å kjøpe delene ett annet sted da det hastet litt. Ønsket da å benytte meg av angreretten men fikk beskjed om at da måtte pakken sendes til deres lager i Sverige. Kan de virkelig kreve dette? For meg ser de ut som ett Norsk selskap og hadde ikke sett for meg at jeg hadde måtte sende delere utenlands for retur. Håper det er noen smarte folk her osm kan fortelle meg om det er jeg som tar helt feil her. Legger ved en link til salgsvilkårene. Anonymous poster hash: d7cae...273 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Fikk du de selv tilsendt fra Sverige? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Forbrukerens forpliktelser følger av angrerettloven § 25 første og annet ledd: Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter § 20 ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til den næringsdrivende dersom den næringsdrivende ikke har tilbudt seg å hente varene. Forbrukeren skal bare betale de direkte kostnadene ved å returnere varene. Den næringsdrivende skal likevel dekke disse kostnadene hvis denne har påtatt seg å betale disse eller ikke har opplyst forbrukeren om at forbrukeren skal betale returkostnadene. Forpliktelsen ligger i å "sende varene tilbake", dvs. returnere dem til den næringsdrivende. Dersom den næringsdrivende er svensk vil man måtte returnere varene til Sverige for å opprettholde forpliktelsen sin. Har den næringsdrivende et forretningssted i Norge vil imidlertid forpliktelsen være oppfylt når varene er sendt dit, selv om den næringsdrivende også har et lager i Sverige. BS Bildeler er et norsk aksjeselskap med forretningsadresse Arbins gate 2 i Oslo. 2 Lenke til kommentar
kriegheim Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Bsbildeler er ikke norsk. De ble kjøpt opp av skruvat 0 BS Bildeler, Styling, Bildeler Skandinavias største e-forhandler av styling, bildeler & bilrekvisita Om BS Bildeler BS Bildeler startet i 2005 gjennom en fusjon mellom re:Style og Perel Import og har siden vokst jevnt de siste årene under ledende kundeservice, engasjement, kompetanse og enkelhet. Vår filosofi har alltid hvert og levere markedets beste og bredeste utvalg innen bilrekvisita, styling, bilpleie, bilstereo og performance bildeler - merkevarer og kvalitetsprodukter. Vi samarbeider med ledende produsenter såsom AutoStyle, H&R, Sparco, K&N, EBC, Bonrath, BM Audio, CFC, ClimAir, Performance Tool, Smartwax, MHW, Pipercross, Auto-Boxx, Dietrich, Osram, DeLight, RGM, MX Styling, NeoDesign, Philips, Bosch, Hella, Mont Blanc, Motip, Tesa, 3M, Pantherbra, Privacy Shades, Richter, Samco, Simoni Racing, Weyer, NMI, Mattig, Spec-D tuning, Pakfeifer, Password:JDM, Rieger, CNRACING, Lumma, SHARPHAND, Greddy, B&M, Seidl, NMI, COBRA, Lester, Eibach, Skunk2, Megan Racing, Ultra Racing, FK Automotive, Six Performance, Bilstein, OMP, Duraflex mfl Sikker og behagelig handling For din sikkerhet samarbeider vi med store banker og sikre betalingsløsninger for å gi en trygg handleopplevelse. Vi arbeider med moderne tekniske plattformer for å gjennomføre betalinger på den mest sikre og behagelige måten. Vi garanterer rask levering igjennom vårt internasjonale leverandør nettverk og ved å bruke Europas beste logistikkselskaper. Vi praktiserer også 30 dagers bytterett for gi deg enda bedre sikkerhet. Det viktigste for oss er at du er fornøyd når du handler hos oss. Vi ønsker å levere en kvalitetstjeneste og mener virkelig at fornøyde kunder er våre beste ambassadører. Velkommen 2014 kjøpte Skruvat konsernet selskapet BS Bildeler AS. Dette gjør at BS Bildeler nå i tillegg til å tilby Skandinavias bredeste styling sortiment også vil tilby sine kunder Skandinavias bredeste sortiment på reservedeler Om Skruvat Fra vi ble grunnlagt i 2008 har vi vokst raskt til å bli Skandinavias største forhandler av bildeler på Internett, med tusenvis av fornøyde kunder hver uke. Takket være Internett kan du nå kjøpe bildeler av høy kvalitet til sterkt rabatterte priser. Vi garanterer deg en fantastisk e-handelsopplevelse fra folk som kan bildeler Endret 8. mars 2016 av kriegheim Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Skruvat-konsernet eier BS Bildeler, men BS Bildeler er fortsatt et norsk aksjeselskap. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Vil det si at jeg kan nekte å sende min retur til Sverige og bare sende den til adressen i Oslo med vedlagt angrerett skjema? Hva skjer om de nekter å ta den imot? Anonymous poster hash: d7cae...273 Lenke til kommentar
kriegheim Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Vil det si at jeg kan nekte å sende min retur til Sverige og bare sende den til adressen i Oslo med vedlagt angrerett skjema? Hva skjer om de nekter å ta den imot? Anonymous poster hash: d7cae...273 I vilkårene står det klart Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Nå er jeg ingen juss expert, men for meg ser det Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Du må booke via nettsiden iflg betingelsene. Om dette holder vann, må noen andre svare på Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Vil det si at jeg kan nekte å sende min retur til Sverige og bare sende den til adressen i Oslo med vedlagt angrerett skjema? Hva skjer om de nekter å ta den imot? Anonymous poster hash: d7cae...273 I vilkårene står det klart Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Nå er jeg ingen juss expert, men for meg ser det Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Du må booke via nettsiden iflg betingelsene. Om dette holder vann, må noen andre svare på Jeg er fult klar over at jeg har angrerett. Problemet/irritasjons momentet mitt er at de vil at jeg skal sende varene til Sverige som da resulterer i over dobbel fraktpris. Anonymous poster hash: d7cae...273 Lenke til kommentar
kriegheim Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Vil det si at jeg kan nekte å sende min retur til Sverige og bare sende den til adressen i Oslo med vedlagt angrerett skjema? Hva skjer om de nekter å ta den imot? Anonymous poster hash: d7cae...273 I vilkårene står det klart Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Nå er jeg ingen juss expert, men for meg ser det Som forbruker/privatperson har du alltid 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar produktene. Du kan alltid oppheve bestillingen hvis et produkt er utsolgt. Angreretten gjelder ikke for produkter som er spesialbestilt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål. Det kan for eksempel være et eksklusivt tilpasset eksosanlegg. Informasjon om hvilke produkter som er fritatt fra angreretten, finnes under den detaljerte informasjonen for hvert produkt. Angreretten gjelder bare hvis produktet er ubrukt og i uendret tilstand. Angreretten gjelder ikke for bedriftskunder. Hvis du ønsker å bruke angreretten, registrerer du returen din på returwebb.Bsbildeler.no. Bsbildeler.no vil belaste kunden for manglende produkter hvis det returnerte produktet ikke er komplett eller er brukt. Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten. Du må booke via nettsiden iflg betingelsene. Om dette holder vann, må noen andre svare på Jeg er fult klar over at jeg har angrerett. Problemet/irritasjons momentet mitt er at de vil at jeg skal sende varene til Sverige som da resulterer i over dobbel fraktpris. Anonymous poster hash: d7cae...273 Det har jeg aldri sagt imot. Imidlertid har du akseptert vilkårene som sier retur må bookes via webskjema, og da til Sverige. Som sagt, jeg vet ikke om det holder vann juridisk ( i norge ) Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 I noen tilfeller er det billigere å betale gebyret for uopphentet post, en faktisk å ta de ut, pakke de inn og sende de tilbake selv... Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 I noen tilfeller er det billigere å betale gebyret for uopphentet post, en faktisk å ta de ut, pakke de inn og sende de tilbake selv... " Bsbildeler.no henter ikke pakker som ikke er hentet av kunden. Å la være å hente en pakke fra Bsbildeler.no er ikke en gyldig grunn til å bruke angreretten." Ellers, hvis du har handlet med et norsk AS, bør det definitivt være mulig å returnere til norsk AS - ble det opplyst deg på noe tidspunkt under bestilling at varene ville sendes fra Sverige, at du faktisk handlet med sverige og ikke norge? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Imidlertid har du akseptert vilkårene som sier retur må bookes via webskjema, og da til Sverige. Som sagt, jeg vet ikke om det holder vann juridisk ( i norge ) Det gjør nok ikke det. Angrerettloven kan ikke fravikes til forbrukerens ulempe ved avtale. Se ellers Krikkert sitt innlegg #3. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 TS her. Kan ikke huske å ha sett noe ang Sverige. Trengte delene kjapt og ville reagert isåfall. I ordrebekreftelsen som er sendt ifra [email protected] står følgende nederst: Ordretotal Netto: Bsbildeler / Bsbildeler.nowww.bsbildeler.no/kundeservice Organisasjonsnr: 988 739 723. MVA-reg.: NO98873972301. Skolmar 32a - 3232 Sandefjord Merker likevel at dette antaglig blir en stor krangel så jeg ender nok med å beholde delene. Håper ikke det er mange som blir "lurt" på denne måten. Anonymous poster hash: d7cae...273 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Takker for tips TS, dette var nyttig info. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) TS her. Kan ikke huske å ha sett noe ang Sverige. Trengte delene kjapt og ville reagert isåfall. I ordrebekreftelsen som er sendt ifra [email protected] står følgende nederst: Ordretotal Netto: Bsbildeler / Bsbildeler.no www.bsbildeler.no/kundeservice Organisasjonsnr: 988 739 723. MVA-reg.: NO98873972301. Skolmar 32a - 3232 Sandefjord Merker likevel at dette antaglig blir en stor krangel så jeg ender nok med å beholde delene. Håper ikke det er mange som blir "lurt" på denne måten. Anonymous poster hash: d7cae...273 Tror ikke du trenger krangle stort, bør holde å sette ned foten og slå forbrukerkjøpsloven i bordet mens du forklarer at du akter å returnere til Norge det du kjøpte i Norge, og vil ha adressen sporenstreks med påfølgende kreditnota pronto. Endret 9. mars 2016 av toth Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Det har sjeldent særlig mye for seg å slå lover i bordet. Det har særdeles lite for seg å slå i bordet med en lov som ikke regulerer spørsmålet man krangler om. Endret 9. mars 2016 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) OK, så er kanskje angrerettloven ikke underlagt forbrukerkjøpsloven, my bad. Hovedpoenget mitt står, jeg tror ts kommer langt med å være bestemt hvis det han har skrevet her er riktig - hvis han har handlet i NOK med mva på en norsk side av et norsk AS og ikke fått beskjed om at Sverige er i bildet, er det naturlig å anta at han forholder seg til Norge. De har jo her benyttet en form for dropshipping, og av de saker jeg går vært borti selv er det en selvfølge å returnere til "dingzer.no"(eksempel) i norge, ikke til dealextreme i Kina. Endret 9. mars 2016 av toth 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå