Gå til innhold

nå slutte jeg i dette forumet...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT:

Vi har også en vane til å se det negative isteden for det positive, prøv å se ting positivt isteden. :)

Vil også si at fanboy eller folk som liker ditt større enn datt og dermed på død og liv skal få andre til å ha det dem har blir flamet og "utstøtt" raskt i tråder, så jeg ser ikke helt problemet med dem lengre.

Ikke alle fanboys er like trangsynte da.

Jeg er vel den minst trangsynte nVidia fanboyen på forumet her. *grin*

Lenke til kommentar
Staal3 Skrevet 20/11/2003 : 21:08

QUOTE (Snekker`n @ 20/11/2003 : 09:09)

Tror ikkr det ville vere lurt, hadde jeg startet en tråd så kunne jeg da sitte å filtrere bort alle som var uenig med meg, neppe lurt. 

Hadde ikke det vert fint da. Å bare få de svarene en ønsker. 

Trenger nå ikke å kvitte seg med alle. Er noen få som det kunne vert greit å gjort det med. Har vel 2 stk som jeg ikke ser meldinger fra på news online. Fungere kjempeflott.

Ståle 

Hva skjer da hvis en person du ikke har filtrert bort svarer på noe en person du HAR filtrert bort har skrevet? Da er det lett å miste tråden og ikke skjønne hva som foregår.

Jeg vil hylle moderatorene for det arbeidet de gjør nå, men jeg tror den eneste løsningen (til en viss grad, ingen perfekt løsning), er moderatorer (med stoooor M). Ingen algoritme kan løse dette, og for eksempel forstå seriøsiteten bortsett fra en moderator som leser det.

Lenke til kommentar
Hva skjer da hvis en person du ikke har filtrert bort svarer på noe en person du HAR filtrert bort har skrevet? Da er det lett å miste tråden og ikke skjønne hva som foregår.

Derfor bør personer som svarer på andre ting enn det som blir tatt opp i første post i tråden sitere det de svarer på.

Edit 1: /offtopic det var en temmelig laaang setning :)

Edit 2: litt feilquoting av meg, ironisk nok :)

Endret av Jvla Halvsame
Lenke til kommentar
Jada jeg tåler det men du har tydeligvis ikke fulgt serlig med på forumet,men plumpet borti en av de siste trådene, den er forøvrig uinntresang da jeg driter el lang marsj i godteriet uansett hvem som deler det ut.

Jeg tenker heller på mer seriøse ting som feks feilprising av varer, da en svensk nettbutikk gjorde den tabben ble det organisert bestilling enda alle visste at her måtte det vere en feil pris, og hvilket stå hei var det ikke her på forumet ang dette. Så viser det seg at Komplett ar gjordt samme tabben 2 ganger i England uten å rydde opp, dette ble også skrevet om og da var det ikke mange som brydde seg, de fleste av dem som svarte ja de tok komplett i forsvar. Dette er et av mange eksempler på at du ikke bør kritisere komplett og Microplex her på forumet.

Tja, synes mange av trådene jeg har vært borti hvor dette har kommet opp (og du har vært med) bærer preg av dette, ingen lynsjing, bare generell uenighet, og mange er uenig med deg når det gjelder komplett og microplex. Men det er vel forskjellige oppfatninger av samme sak, ikke nødvendigvis at en av oss "ikke følger særlig med".

AtW

Lenke til kommentar
Jvla Halvsame Skrevet 20/11/2003 : 21:23

QUOTE (Lex-Icon @ 20/11/2003 : 21:19)

Derfor bør personer som svarer på andre ting enn det som blir tatt opp i første post i tråden sitere det de svarer på.

Edit 1: /offtopic det var en temmelig laaang setning

Edit 2: litt feilquoting av meg, ironisk nok 

Jepp, men da funker heller ikke filtreringa, man må lese de useriøse innleggene dersom de blir svart på. En uoversiktlig og dårlig løsning, å filtrere altså. Det kan oppnå målet til en viss grad, men samtidig hemme forumet på en måte.

Lenke til kommentar

oh..hvor mange her på forumet som har skrever på denne posten..

slik blir man jo helt rørt av(tårene har nesten kommer fram nå) :grine:

tenkte ikke slik da jeg skrev dette(mye oppmerksomhet)ville

bare få "dette ut"

må bare skrive dette(trodde jeg hadde skrever klart)

takker for alt støtte jeg har fått i denne posten,spesielt Snekker`n,Strupstad,oslo72|SeVen|

CFD.DesertGlow,Gef,jokki,Cappo,

vet at forumet ikke blir forandret med det første,men kansje min innstilling til den.

sier ikke at dere andre tar feil,som mener at dette er en batatell som man ikke bør ta seg nær av.kan hende min innstilling ikke er helt imøtekommende for alle her..

vel nok om det..

ps:skal iallefall bli en flittig passiv bruker på dette forumet.og forsette og poste

i Gamer.no (spilldelen)

Lenke til kommentar
Jada jeg tåler det men du har tydeligvis ikke fulgt serlig med på forumet,men plumpet borti en av de siste trådene, den er forøvrig uinntresang da jeg driter el lang marsj i godteriet uansett hvem som deler det ut.

Jeg tenker heller på mer seriøse ting som feks feilprising av varer, da en svensk nettbutikk gjorde den tabben ble det organisert bestilling enda alle visste at her måtte det vere en feil pris, og hvilket stå hei var det ikke her på forumet ang dette. Så viser det seg at Komplett ar gjordt samme tabben 2 ganger i England uten å rydde opp, dette ble også skrevet om og da var det ikke mange som brydde seg, de fleste av dem som svarte ja de tok komplett i forsvar. Dette er et av mange eksempler på at du ikke bør kritisere komplett og Microplex her på forumet.

Tja, synes mange av trådene jeg har vært borti hvor dette har kommet opp (og du har vært med) bærer preg av dette, ingen lynsjing, bare generell uenighet, og mange er uenig med deg når det gjelder komplett og microplex. Men det er vel forskjellige oppfatninger av samme sak, ikke nødvendigvis at en av oss "ikke følger særlig med".

AtW

Vel, jeg vet jeg for en god stund siden hadde en tråd "mot" komplett som jeg fikk en del pepper for her på forumet, da flesteparten støttet dem. Det pussige med den var at jeg fikk mail fra sjefen sjøl med beklagelse av saken han hadde tydeligvis snakket med vedkommende, etter det har jeg ikke hatt problemer med dem. Dette viser jo at her ble personen tatt og ikke ballen av de fleste som var med i den diskusjonen.

Lenke til kommentar
Jvla Halvsame Skrevet 20/11/2003 : 21:23

QUOTE (Lex-Icon @ 20/11/2003 : 21:19)

Jepp, men da funker heller ikke filtreringa, man må lese de useriøse innleggene dersom de blir svart på. En uoversiktlig og dårlig løsning, å filtrere altså. Det kan oppnå målet til en viss grad, men samtidig hemme forumet på en måte.

Tenkte jeg skulle svare på den, siden jeg har brukt filtrering en stund nå.

Jeg har da satt meg opp en løsning hvor jeg ikke ser det én bestemt person skriver, når han poster innlegget sitt.

Jeg erstatter da hele innlegget + signaturen til vedkommende med teksten:

I am a "Ferrus Cranus".

Når noen kommenterer det vedkommende har skrevet, ser jeg hva dem kommenterer.

Uten å gå inn på hvorfor jeg valgte å gjøre dette, kan jeg si at jeg opplever akkuratt den delen av forumet hvor vedkommende poster, som mye mer positiv etter at jeg begynte å bruke denne løsningen.

Selvsagt er det korrekt at dette ikke er en perfekt løsning, og også at den ikke _kan_ gjøres perfekt. Men jeg setter pris på å ha denne muligheten.

PS! Har forresten egenkomponert dette, søk etter "ignore" i "Tilbakemeldinger" hvis du vil vite mer.

Lenke til kommentar
Sannheten er vel at de færreste tar en pepsi challenge på f.eks en P4 2.4 og en XP2500+. Det samme gjelder top end produkter med Geforce eller Radeon GPU...

Ytelsestester kan gjerne gi forskjellig ytelse, men i praksis vil de færreste merke forskjell.

Og dette er din mening... min mening er noe helt annet. En P4C er jeg ganske sikker på at jeg hadde greid å plukke ut i pepsi challange.

Til mr x :

Jeg forstår akkurat hva du mener, og det er trist at du velger å bli en passiv bruker, men du må huske at det finnes mange andre forum der ute hvor gjennomsnittspersonen har litt mer skills, og holder en mer saklig linje.

Lenke til kommentar

nåja, ening eller uening med trådstarter, jeg syns nå de som spør om faktiske problemer med et datarelatert emne får ganske gode svar jeg da, spør en om hva en burdre kjøpe så er det vel bare rimelig at folk støtter amd/intel gforce/ati. For for en vanlig bruker vil da "for farsken" ikke merke noen forskjell på om du har en amd2500 el P42600 med geforce5600 el ati9800 osv. Og nei jeg legg ikkje bare kabal, grunnen til at det blir slikt er at det stort sett er "trynefaktoren" som er vesentlig forskjell på et system i samme prisklasse. Og en vet jo at når noen spør om hva som skal kjøpes så er morro igang :), vet faktisk ikke om Donald eller forumtråder er morsomst der :) (e donaldist 14 tis * nesten 3)

Men jeg ser nå mange som får hjelp når maskine restarter, fusker osv. Og når det gjeld de mest useriøse, så hehe , dem som heng seg opp i skrieleifer, det er jo bare morro, så e æ en perfekt kandidat tel å henge ut for det. Hardware.no har jo faktisk gode anbefalinger i de fleste prisklasser (sist jeg så da), for det e då virkelig kun når en har et stramt budsjett valget av cpu/grafikkort/hd kan gi e synbar forskjell for bruker. Od det e faktisk ikkje alle som kan/vil overklokke. Selv merka æ no ikkje nåkka forksjell da æ klokka xp2000@xp2200, vel spille no bare battelfield/general av litt nyere spill då.

min konklusjon e at forumet funger fint det, de fleste får svar etter som de spør !

selv les æ væl 20-30 tråder hver dag, litt morro må en da ha.

Lenke til kommentar

Koselig at du blir værende "halvveis" her inne ihvertfall - og ja - ser ut til at du fikk med deg en del på dette... Håper bare ikke alle begynner å skrive sin egen avskjedshilsen her inne...

Beviser jo bare at du har rett, når 5-10 poster her inne omtaler hva som er best av Mercedes og Nissan Skyline...

Lenke til kommentar

Dette var en lang tråd, hvor mange har engasjert seg. Er kanskje på tide at denne tråden får dø ut. men jeg føler for å komme med noen ord.

Det kommer ofte krasse svar og useriøse påstander, som regel fra de yngste brukerene, i trådene. (Mye dårlig språk trekker og ned)

Og de mer erfarne og eldre brukerene kan noen ganger være litt for teknisk i sine forklaringer, samt noe kritisk til hva andre gjør på forumet. -Intet ondt ment.

Det gjør at ihvertfall jeg tenker meg om to ganger før jeg poster et innlegg. Er ny og for det meste passiv her på forumet. Men jeg liker å følge med i forumet. Har funnet mye nyttig informasjon, og dessverre endel mindre nyttig.

Og gud hjelpe meg så lei jeg er av den evige og meningsløse debatten/krigen versus tilhengere av Windows/Linux - AMD/Intel - Geforce/Radeon - PC/MAC osv...

Folk har individuelle behov, og heldigvis finnes det valgmuligheter.

Takk for nå.

Lenke til kommentar
oh..hvor mange her på forumet som har skrever på denne posten..

slik blir man jo helt rørt av(tårene har nesten kommer fram nå) :grine:

tenkte ikke slik da jeg skrev dette(mye oppmerksomhet)ville

bare få "dette ut"

må bare skrive dette(trodde jeg hadde skrever klart)

takker for alt støtte jeg har fått i denne posten,spesielt Snekker`n,Strupstad,oslo72|SeVen|

CFD.DesertGlow,Gef,jokki,Cappo,

vet at forumet ikke blir forandret med det første,men kansje min innstilling til den.

sier ikke at dere andre tar feil,som mener at dette er en batatell som man ikke bør ta seg nær av.kan hende min innstilling ikke er helt imøtekommende for alle her..

vel nok om det..

ps:skal iallefall bli en flittig passiv bruker på dette forumet.og forsette og poste

i Gamer.no (spilldelen)

Ja gjør som meg "mr x" og flytt vekk fra skjermkort delen, for vi trenger deg på forumet. Jeg startet der og skerv mange posts der, men nå er det bare full krig mellom ati og nvidia. Henger nå mer på programer og en del av kategoriene under hw.no.

Jeg håper denne posten bringer med seg noe godt.Gjerne ikke med det første, men over en tid. At useriøsiteten og drittkastingen blir tatt en slutt på.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk det har blitt bedre i skjermkort delen den siste tiden. Fanboys tør ikke lenger rope like høyt som tidligere, og debatten går etter min mening greit.

Et større problem er etter min mening at mange tar munnen for full. Dvs man anbefaler ting i hytt og pine uten å ha kunnskaper eller erfaring med det. Eller bringer videre "myter" om diverse hardware, selskaper osv uten å sjekke det opp selv først. Kanskje man burde legge til et punkt i retningslinjene om at man "bør være sikker i sin sak før man uttaler seg bastant".

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk det har blitt bedre i skjermkort delen den siste tiden. Fanboys tør ikke lenger rope like høyt som tidligere, og debatten går etter min mening greit.

Følger faktisk endel med på skjermkort delen jeg. Og jeg må si at det KANSKJE har blitt bedre. Noen stor endring er det ikke ,men alt som er positivt er jo godt og ta med seg..

Selv så bruker jeg ofte Søppel til og ha en alvorlig diskusjon og det er et par personer der (de som poster mest) som er med på dette og diskuterer og vi har fått fram endel gode poeng osv..

Må si at søppel er blitt mye bedre nå som postcounten er vekke siden da kommer ikke folk som vil få flere poster inn og spammer noe forjaevelig..

Lenke til kommentar

Er helt fersk på disse forumene selv, men har allerede lagt merke til en god del syting / fjortiss tendenser. A'la "hvis du ikke synes det samme som meg er det noe feil med deg".

Dette er dessverre hva man vil finne på så og si alle større forumer. Gode moderatorer kan til en viss grad greie å holde dette i sjakk. Poenget mitt er at man må bare akseptere dette, hvis man ikke liker å bli motsagt / argumentert mot så har man ærlig talt ikke noe på et forum å gjøre.

Men som sagt: jeg forstår også oppgittheten din over enkeltes nivå her inne. Se bare på dette utsagnet:

Synes du noen poster er for dumme (noobs), så ikke les dem da vel!

Vurderer faktisk å legge det gullkornet inn i signaturen min :D

WF out

Lenke til kommentar

Vel, hadde vi fått vekk direkte trakasering av enkelpersoner + "amd rules" og "Intel er best" så hadde vi vert kommet langt her på forumet.

At vi er uenige å diskuterer så fillene fyker er ok, men la det ikke gå over til personangrep, ei heller henge med som en "hat" sak der man leter etter andre poster fra den/de man er uenige med kun for å finne argumenter for å "nagle" fast vedkommende.

Lenke til kommentar

Se postcounten min...

Ikke ofte jeg poster, men har brukt forumet over lengre tid..

Første som slår meg når jeg leser disse tyngre (x sider lange) threadene er jo at enkelte folk trykker "side 5", "svar", "CRAPCRAPCRAP", "post".

Altså, ikke lese og følge threaden, men rett og slett velge siste side, slenge ut noe crap om hvor bra/dårlig ett eller annet er eller om hvor teit enkelte folk er, eller rett og slett noe om noe som allerede har vært diskutert tidligere i threaden eller ikke har noe i threaden å gjøre i det hele tatt...

Har lest alle (_alle_) postene i denne threaden, jeg kan si meg enig i mye av det som er skrevet, samtidig som jeg er uenig i mye av det.

"FORB**** TULLINGER HELE GJENGEN, HVEM POKKER BRYR SEG OM PERSONEN STIKKER" burde jeg skrevet, etter å ha lest innlegget i starten og så svart på side fem, men velger å ikke gjøre det.

Forumet her er ganske unikt... Hvorfor? Fordi det lever.. Det modererer seg ofte selv, det tar tak i problemstillinger og over tid retter det seg til.

Hvorfor forandre på det? Kaste ut "meninger" (personer)?

Vil en person vise at han er glad i stakkar *****'en sin, så la han gjøre det, vil han vise at han misliker nF***e la'n gjøre det..

Bare for all del ALDRI ALDRI la det komme til at en persons mening blir sensurert fordi akkurat DU ikke vil høre den!

Det er folk her i alle aldre, alder har ingenting å si, personer på 45 kan vise seg å være mindre modne enn en 14-åring. At en person plutselig hiver seg inn i ett spørsmål om CPU med sin mening "A*D ROCKER", så hvorfor styre denne personens mening og entusiasme? Det maner til kamp, og med kamp vil I*tel-folkene rakke ned på A*D og omvendt, og hva avslører bedre svake sider enn slikt?

"A*D ROCKER"... Betyr ikke det egentlig mer at en person stråler og sier sin bånn ærlige mening (og driter i flamingen som kommer etterpå) enn om PC*orld *orge skriver at "denne cpu'en klarer blablabla og blablabla ved xxx og blablabla"?

At ett produkt er bedre i spesifikasjonene betyr ikke at produktet er bedre i praksis, og det betyr i ALLEFALL IKKE at produktet er best for deg..

Har du lest dette har du kommet langt...

Regner med dere kan begynne grillingen av innlegget da, siden jeg faktisk er ferdig :woot:

Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...