Gå til innhold

nå slutte jeg i dette forumet...


Anbefalte innlegg

Må ærlig talt bare si at jeg ikke skjønner problematikken til trådstarter. Hvis du spør om kjøp av skjermkort, og noen mener at du får et bedre kort fra ATI enn NVIDIA,så må vel det være lov å si? Selfølgelig vil det komme innlegg som av mange blir sett på som usaklige, men det er faktisk ikke sikkert at den som skriver innlegget synes det er usakelig. Nå vet jo ikke jeg hva du har blitt utsatt for her på forumet, men synes det kan virke som du tar det litt vel personlig. På meg virker det som om du slutter på forumet fordi noen har vært uenig med deg, og sagt noe stygt til deg.

Og at ATI kort blir anbefalt stort sett alltid her på forumet, kan jo ha noe med at mange får kunnskapen sin fra tester utført av internett sider eller blader. Og jeg har fortsatt til gode å se en test av nye skjermkort hvor NVIDIA scorer høyere en ATI. Til og med anbefalingene på HARDWARE.no er jo dominert av ATI. Nå ble jo dette litt ATI VS NVIDIA, men det var kun for å få frem et poeng.

Og at flere kommer med samme anbefaling i en post, er da bare bra. Det vil jo bare gjøre at trådstarter får en bedre og tryggere anbefaling, enn hvis kun en person legger inn innlegg.

Tilslutt, dette er et FORUM, her må alles meninger og ytringer ha lov til å stå på "trykk", så lenge det ikke er person angrep. Hvis noen mener du gjør et dumt valg ved å kjøpe NVIDIA istedet for ATI, så kan du da ikke ta deg nær av det. Hvis du absolutt vil ha et kort fra NVIDIA, så er det ingen i verden som kan hindre deg i det.Håper du blir værende på forumet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd at du føler det slik Mr. X.

 

Jeg ser selv alt dette du prater om. Synd at det skal være slik, men jeg bryr meg egentlig ikke om jeg får hele ATI og Intel gjengen på forumet her på nakken.

Det gir jeg f... i, hvis jeg mener at AMD eller nVidia er et bedre valg i en spesifikk situasjon.

 

Så gjør som meg Mr. X. Bli værende på forumet og drit i de fanatikerene som ikke kan se lenger enn sine egen nese og forstå at i noen tilfeller finnes det noe som er bedre enn favoritt produktet deres!

 

[Offtopic]

Er selv nVidia/AMD fan. Men jeg har ikke noe imot å kritisere nVidia for dårlig chips, (Ja da tenker jeg faktisk på hele NV3x serien.) eller anbefale ATI kort eller Intel CPU hvis dette skulle passe til spørrendes kriterier.

[/Offtopic]

Lenke til kommentar
Jeg tokk opp en sak med Demovarer fra komplett.no hvor saken var  ikke kompatibelt skjermkort kluss. Saken var den, her på forumet komm det umidelbar reaksjon i form av de første 5 svar, ikke på kompatibelt skjermkort kluss men på Ordblindhet og manglende norsk kunnskaper, saklig?.  Så å kritisere komplett (det må da være lov) er også en fy ting her! da tar de mannen og ikke ballen!.

Men det er litt morsomt å se enkelte betegne en  37 år gammel mann for 14tiss (tidligere sak) det taller mer om vedkommendes ordforåd.

I fare for å bli upopulær, men orblindhet er ingen unnskyldning for å legge inn linjeskift på helt sinnsyke plasser, og å forkorte nesten vært eneste ord. Det tjener alle at man skriver så leselig som man kan, og i den mailen du refererte til er dette ikke tilfellet, og derfor risikerer man å ikke bli tatt seriøst/at folk ikke orker å lese det du skiver.

 

I tillegg kunne det lett virke som din kritikk var noeusakelig i det innlegget, mitt inntrykk, og sikkert mange andres var: du fikk ett kort som ikke var kompatibelt med ditt mobo, du ventet i over 14 dager med å sende det inn, komplett fant (naturlig nok), ikek noe galt med kortet, selv om de kanskje kunne vært greie og gitt deg ett nytt (selv om det hadde kostet de, siden det var en demovare), så er det litt useriøst å komme med "komplett er jalla"-uttalelser pga en sak der komplett ikke ser ut til å ha gjort en eneste feil.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Ja det er desverre et faktum at å kritisere komplett eller microplex er forbudt her på forumet :wow:

Bare fordi mange er uenig med deg, betyr ikke at det er forbudt, du finner feks veldig få som har noen annet enn godord om microplex sin service her på forumet, det er ikke uten grunn, når noen kritiserer microplex, så kommer mange svar der de forteller at de har gode erfaringer, dette er bra, da får utenforstående ett inntrykk av hva som er det "gjengse inntrykk" av MP, ikke bare en persons mening, som poengtert overnfor, det betyr ikke at det er forbudt å kritisere de, men du må tåle at mange ikke er enig med deg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jada jeg tåler det men du har tydeligvis ikke fulgt serlig med på forumet,men plumpet borti en av de siste trådene, den er forøvrig uinntresang da jeg driter el lang marsj i godteriet uansett hvem som deler det ut.

Jeg tenker heller på mer seriøse ting som feks feilprising av varer, da en svensk nettbutikk gjorde den tabben ble det organisert bestilling enda alle visste at her måtte det vere en feil pris, og hvilket stå hei var det ikke her på forumet ang dette. Så viser det seg at Komplett ar gjordt samme tabben 2 ganger i England uten å rydde opp, dette ble også skrevet om og da var det ikke mange som brydde seg, de fleste av dem som svarte ja de tok komplett i forsvar. Dette er et av mange eksempler på at du ikke bør kritisere komplett og Microplex her på forumet.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Mercedes er en stygg, overpriset, tung og kjip bil.

 

Men valg av CPU er vel mer smak og behag, jeg hører ikke på fjortisser som ikke vet bedre enn å kun anbefale AMD uten å ha prøvd Intel (og vice versa), da blir det hele litt feil.

 

Valg av CPU bør være smak og behag, og ikke noe man burde stille spørsmål om på dette forumet, fordi man ikke får noen fornuftige svar.

Det hjelper lite personen som stiller slike spørsmål når folk svarer, kjøp AMD fordi det er billigst, eller kjøp Intel fordi det er best. Det er ikke noen gode svar.

 

Det kan hende at valg av CPU for den ene personen ikke nødvendigvis er like

med de som svarer på threaden. Så for å virkelig vite hva man trenger, burde

man først ha prøvd begge to for så og kunne velge hva man egentlig trenger. Selvom det kanskje ikke er det mest økonomiske valget :mrgreen:

 

Beklager alle skrivefeil da jeg ikke orker å rette dem.

 

Edit : Dette er den lengste posten jeg har skrevet :!:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Kunne bare ikke la være.

AMD = Nissan Skyline  Fazzzt

Intel = Mercedes Tung og treeeeg :D

 

Men er enig med Trådstarter jeg også.

Ehe, unnskyld nå ødelegger jeg sikkert alt trådstarter vil med denne tråden men jeg må bare kommentere.

 

Nissan Skyline??? har du sett for mye Autofil eller? Joda bilen er sikkert rask den men har den samme klasse som Mercedes? Har du da kjørt en skikkelig Mercedes? Svaret tror jeg er NEI, kjører Mercedes E220 CDI på kjøreskolen og den er ikke treg, selv om den "bare" har 150 hk. Ta f.eks E400 samme bil med 250 hk, kjører muligens ikke fletta av Skyline, men kjører fletta av alle andre en nettop den. Er også stappa med luksus, noe en ikke kan si Skyline er.

 

Dette er ikke på noen måte for å forsvare Intel, ei heller for å fremme AMD, men du tar så fullstendig feil på bilfronten at jeg bare måtte. Skyline er kanskje rask, men Merce er ikke treg. (I tilleg er de et vidunder å kjøre.)

 

Beklager!

 

edit1: jeg var også veeeldig skeptisk til Mercedes før jeg begynnte på kjøreskolen

 

edit2: trådstarter, glemte å si at jeg er fullstendig enig i det du sier, må desverre inrømme at jeg er en av dem som "av og til" kan komme med poster som ikke passer helt inn (se over)

Endret av Gabba
Lenke til kommentar

Som svar på Deres topic...

 

Hade bra.

 

De trenger ikke lage så mye oppstyr for det, eller SØKE etter oppmerksomhet på den måten. Følser kan du få utløp for andre steder. Og når jeg ser hva tråden diskuterer nedover her(bla. Mercedes) så må jeg si at Deres innlegg ikke er ønskelig i min tanke-boks. Har annet og bruke øynene på.

Lenke til kommentar

Uansett hvor enig jeg skulle være med trådstarter så kommer det garantert ikke til å slutte.

 

Husker for en uke sia eller noe sånt, da jeg så en "Hvilket FX5900 Ultra kort skal jeg velge?"

Denne posten var fylt opp med 2 sider så jeg lurte på hva det sto, (har selv ikke peiling på FX5900 Ultra) så jeg begynte å lese.

Av de bortimot 40 postene som var der sto det ikke et fnugg om FX5900 Ultra!

Det var kun Ati 9800 PRO ifra hercules og sapphire og hvem vet..

Altså, hvem ble hjulpet? ingen! mannen skulle ha seg et FX kort, og trengte hjelp, noe han så absolutt ikke fikk!

 

*trekke pusten*

Det har jeg hatt så sinnsykt lyst til å si i lang tid.

 

Men man burde ikke stikke av fra problemet og la det gnage i flere år.

Man får heller kjempe imot det! Eller bare overse det :)

(hjemmelaga ordtak men det er det jeg går etter :) )

Lenke til kommentar

Jeg bruker så og si alle kveldene til å besøke forskjellige forum både her og i utlandet, men jeg er overbevist om at HW.no er det fora som brukerne er mest ufine mot hverandre. Det er mange ganger jeg har lyst til å spørre om noe, men står ofte over og poster det en annen plass, fordi jeg er halvredd for å få ei skyllebøtte eller noe arrogant "ha-ha", hva er du for et fjols?.

Uenighet er sunt, ellers hadde vi ennå bodd i huler, men en viss repekt skal en ha.

Men jeg er innom hver kveld og har ikke planer om å endre den vanen.

Lenke til kommentar

Jeg må bare si meg enig med trådstarter, de fleste innleggene er det jeg vil kalle "støy" som kommer fra folk uten egen erfaring, men som bare uttaler seg ut i fra de har hørt, enkelte merker er det tabu å kritisere, det samme gjelder forøvrig også kritikk av butikker, mens andre butikker skal man være ytterst forsiktig med å rose.

 

Jeg har funnet ut at jeg får mye bedre hjelp på gode gamle no.it.maskinvare.*, selv om det som regel tar litt lenger tid, der finner jeg stort sett voksne folk med kunnskap som også kan svare fornuftig.

Lenke til kommentar

Er delvis enig med Mr x. Jeg synes ikke det er noe i veien for å anbefale ATI dersom en person lager en tråd f.eks: "hvilket GF-kort til 2000kr?" Hvis en person mener og tror at trådstarter vil få et bedre kort for den prisen med radeon enn GF så kan han vel skrive det. Tror problemet ligger heller i det at han bør da også presisere at det er hans synspunkt/oppfatning og mening og at det er mulig at han tar feil. Dette kan gjøres ved å unngå utsagn som "Kjøp ATI, for det er best" og samtidig bør utsagnet BEGRUNNES. F.eks "jeg leste en test her (refererer til en side f.eks) og det viser seg at dette radeonkortet yter litt bedre enn GF-kortet. Og de koster ca like mye.". Selv om trådstarter opprinnelig spurte om et GF-kort, kan man anbefale noe annet dersom man har et godt argument for det. Hvis da trådstarter bare ønsker et GF-kort bør han da skrive det til de som anbefaler annet.

 

Begrunnelsen tror jeg gir et utsagn bedre grunnlag, og dersom alle var tvunget til å begrunne sitt svar ville kanskje ikke alle de grunnløse kommentarene bli postet. Det er dermed ikke riktig (ut fra min mening) å si at man må ha hatt/testet/erfart de komponentene enten det er cpu/skjermkort/annet, for å kunne si noe om de. Man kan ha lest tester, til og med bare 1 test, MEN det viktige da er nemlig å begrunne svaret. Dersom man sier at man bare har lest 1 test og ikke flere vil trådstarter vite at han har svart oppriktig og kanskje bør han vente på svar fra andre erfarne.

 

Jeg selv har for eksempel ikke råd til å kjøpe meg både en AMD cpu og en intel, idag bruker jeg bare en av disse. Det er dermed ikke sagt at jeg ikke kan anbefale en av disse, men da må jeg tilføye at jeg min mening ikke er ABSOLUTT. Hvis alle måtte ha hatt erfaring med en komponent før de kunne ha skrevet noe om den ville det kanskje ikke ha vært så mange forumbrukere.

 

Jeg er enig i at man ikke kan si at en ting er BEST. Men en komponent kan være bedre i noen tilfeller for behovet til trådstarter. Men det å si at noe er BEST må alle være forsiktig med i alle tilfeller. Hvis intel hadde vært best ville amd ha gått konk og omvendt. Det samme gjelder nvidia vs ATI.

 

Men jeg synes fortsatt at Mr x har et dårlig grunnlag for å slutte på forumet. For det første lurer jeg på om han finner at situasjonen ikke er slik på et annet lignende forum. For det andre må jeg si at hele menneskenaturen er slik, og ingen kan dømme andre enn seg selv fordi man vet bare sitt eget motiv. Og det er vanskelig å få forumet perfekt, det er like vanskelig som å prøve å få et menneskesamfunn perfekt (vel ikke nøyaktig men...). Men jeg synes at Mr x kan finne en løsning i seg selv enn å si at forumet ikke er bra slik det er nå. Det finnes mange måter for han å unngå dette. Han trenger ikke å bry seg om useriøse utsagn, og bare svare på de seriøse. Hvis Mr x blir lei av de useriøse eller blir irritert så er det hans eget problem.

 

Det som kunne ha hjulpet er å ha lagt noen punkter om det Mr x tar opp her i retningslinjene og i tillegg at moderatorene har blitt mer strenge på det.

 

Det er iallfall mine meninger (og jeg sier ikke at jeg har rett!) :-)

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Må jo si at jeg føler sterkt for å ta fram BFBL'en (Big, Fat Ban List) og gå _grundig_ til verks. Mot flamere, useriøse, trådwarpere* og andre som ikke klarer å forholde seg til forumet på rett måte. Spørsmålet er om det egentlig gavner oss så mye.

 

*trådwarping: Uttrykket er kjent fra NEWS, hvor en tråd om et emne fort kan skifte til et annet emne. Tråden er da warpet.

Lenke til kommentar

Skyt meg i foten eller spis øret mitt for dette, men jeg syns at folk har en tendens til å syte for disse små problemene. Jeg forstår at du er fed up med hvordan forumet har blitt/er nå, men norges befolkning har en vane til å problematisere ting og gjøre dem til mye mer enn dem faktisk er. Selv er jeg fed up med all sytingen, jeg anklager deg ikke for å syte for mye, du sier din mening og jeg respekterer deg for det. Og jeg vil avslutte med noen visdomord: Har du ikke noe fornuftig å si, hold kjeft! (det var ikke beregnet på noen, generellt ment) :yes:

 

EDIT:

 

Vi har også en vane til å se det negative isteden for det positive, prøv å se ting positivt isteden. :)

Vil også si at fanboy eller folk som liker ditt større enn datt og dermed på død og liv skal få andre til å ha det dem har blir flamet og "utstøtt" raskt i tråder, så jeg ser ikke helt problemet med dem lengre.

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Tror ikkr det ville vere lurt, hadde jeg startet en tråd så kunne jeg da sitte å filtrere bort alle som var uenig med meg, neppe lurt.

Hadde ikke det vert fint da. Å bare få de svarene en ønsker. :cool:

 

Trenger nå ikke å kvitte seg med alle. Er noen få som det kunne vert greit å gjort det med. Har vel 2 stk som jeg ikke ser meldinger fra på news online. Fungere kjempeflott.

 

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...