Gå til innhold

nå slutte jeg i dette forumet...

Anbefalte innlegg

Tror ikkr det ville vere lurt, hadde jeg startet en tråd så kunne jeg da sitte å filtrere bort alle som var uenig med meg, neppe lurt.

Var det mitt innlegg du svarte på???

I så fall har du misforstått poenget...

Hver bruker må på en enkel måte få lov til å legge andre brukere inn i sin personlige kill-file, slik at ALLE poster fra vedkommede blir filtrert bort (ikke slik at postene fjernes fra forumet, men slik at JEG slipper å se postene til personer jeg mener ikke har noe konstruktivt å komme med...)

Wintel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt enig ja. Men detjeg syns er verst er at noen svarer på spørsmål mens tusen andre spør om de samme spørsmålene, slik at de få må svare det samme hele tiden.

Det er egentlig greit nok det, slik vil det vil alltid være men det er bare det at de (i min mening) interessange postene drukner i problemespørsmål.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
En kan jo sammenligne AMD med Lada og INTEL med Mercedes.

heheheeh :lol::lol:

nei tror det passer bedre med AMD = Japsebil(hvilken som helst) Og Intel = Mercedes....

Men sant nok man skal ikke dømme det for lett azzå... men fakta er jo det at hvis det er noen som spør hva man bør kjøpe seg så er det jo f.eks xp2500 best da.. hvis ikke hvorfor spør man da?? det kalles å dele meninger vett dere ;)

Kunne bare ikke la være.

AMD = Nissan Skyline Fazzzt

Intel = Mercedes Tung og treeeeg :D

Men er enig med Trådstarter jeg også.

Endret av win_xp
Lenke til kommentar
Kan ikke HW legge på en kill-knapp ved siden av PM-knappen?

Alle forum blir før eller siden oversvømt av useriøse innlegg - eier av forumet må gi brukerne en virkelig enkel mulighet til å filtrere bort uønskede innlegg - ellers blir forumet forsøplet...

Det hadde jo bare blitt tull. Om en trådstarter er en fanatisk tilhenger av et merke, og en person poster masse bra om et annet merke eller trekker fram negative ting om det spesielle merket/modellen kunne han lett kill'a det innlegget. Det hadde kanskje skjedd sjeldent, men det hadde blitt bra med bråk når det først hadde skjedd.

Men er enig at en trådstarter burde fått en slags "status" som seriøs forum bruker, og kanskje kunne blitt gitt rettighet til å kille unødvendige useriøse poster som, feks gjør om alle innlegg til amd vs intel tråder.

Det hadde blitt mye jobb i å hele tatt innføre noe system som det, og en del jobb med å utnevne personer som kunne fått rettighet til "kill" knappen, så det er nok ikke gjennomførbart. Det er synd det ikke går an å bruke dette forumet uten å gjøre alle tråder om til amd vs intel / ati vs nvidia som trådstarter får frem.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare ... Velkommen til livet på et forum. Slik er det overalt uansett åssen forum man er på.

Veldig enig. Hvis man ber om råd, så må man tåle at svarene man får er annerledes enn de svarene man forventet.

Hvis en spør om Intel P4 2.6GHz er bra, så MÅ han tåle at det kommer anbefalinger om XP2500+ eller annet. Det er ikke dermed sagt at posteren er ondsinnet, men at han rett og slett kommer med SIN anbefaling.

Akkurat det samme dersom en annen har lyst til å kjøpe seg Geforce-kort, og en annen anbefaler Radeon. Vi er forskjellige og har gjerne lett for å anbefale noe vi selv ønsker eller har (som tidligere nevnt i tråden).

DERIMOT - det skinner tydelig igjennom på mange av postene at ikke alle er ferdig med videregående og har lært skriftlig kommunikasjon.

Jeg hever meg ikke over andre når jeg sier dette, men jeg synes mange av postene her er preget av "chatte-språk", og at man ikke er helt bevisst på at det kan sitte andre på forumet som ikke er vant til dette.

Jeg ville ALDRI ha anbefalt min morfar å legge inn ett spørsmål på dette forumet - selv om det er masse han kunne fått bruk for. Til det er språkbruken altfor fjortis-preget.

Men alt i alt er jeg meget fornøyd med forumet her på hw.no. At noen velger å melde seg ut er uunngåelig - og for oss aller fleste rimelig uinteressant. Kunne ikke falt meg inn å skrive et offentlig avskjedsbrev bare fordi jeg ikke ville være her mer...

Jaja - uansett - folk har egne meninger og oppfatning. Dersom man ikke tåler SERIØSE forslag/endringer til det man selv mener er en god ide eller produkt burde man kanskje ikke ha postet tråden i første rekke...

Er man bare på utkikk etter BEKREFTELSE på at man har rett, bør man ihvertfall gjøre forumet oppmerksom på dette.

Oj - jeg var i skrivehumør i dag...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

må nok si meg enig med trådstarter her. har fulgt med lenge her og har selv liten lyst å stille spørsmål her eller gi tilbake meldinger

noen klarer rett og slett ikke la være å kverulere eller komme med svar uten om det som blir spurt og holde ting på ett saklig seriøst saklig nivå.

slike kan heller la være å svare vis de ikke har noe vettig å si.

som en sa det er jo bare å la være å lese da. joda. kan jo det, men da kan jo de folka som svarer slikt også bare la være å poste slike ting og da.

Lenke til kommentar
må nok si meg enig med trådstarter her. har fulgt med lenge her og har selv liten lyst å stille spørsmål her eller gi tilbake meldinger

noen klarer rett og slett ikke la være å kverulere eller komme med svar uten om det som blir spurt og holde ting på ett saklig seriøst saklig nivå.

slike kan heller la være å svare vis de ikke har noe vettig å si.

som en sa det er jo bare å la være å lese da. joda. kan jo det, men da kan jo de folka som svarer slikt også bare la være å poste slike ting og da.

Problemet med det er at de som poster slike ting mener at dem har rett, akkurat som andre mener de har rett når de kverrulerer imot. Det at noen flames fordi de har annen oppfatning enn flertallet er jo selve problemet her, og det trenger absolutt ikke være sånn på et forum.

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Hør, hør

Har vært medlem her ganske lenge (noen som husker det gamle forumet på Delphi forums??), uten at jeg akkurat har hatt det som noen fritidsbeskjeftigelse å poste stadig nye innlegg.

Uansett er dette du beskriver ikke akkurat noen nyhet. Det du beskriver er nok i stor grad veldig ivrige, men ikke nødvendigvis så fryktelig kunnskapsrike eller erfarne folk. Det er ganske typisk for "nyfrelste" folk at de danner seg opp et inntrykk av hva som er rådende trend og glatt videre kopierer dette som "sin" kunnskap. Alle har et ønske om å fremstå som smarte og kunnskapsrike, og hvordan gjør du dette raskest mulig? Kopier det en annen smarting overtalte deg til å kjøpe, for det MÅ jo være best :yes:

Derfor: Mange som trolig ikke egentlig forstår forskjellene, men de har lært seg hva som råder og vil gjerne fremstå som kunnskapsrike at de svarer default svaret uansett. Dette på tross av at de knapt har tatt seg tid til å lese (eller forstår) spørsmålet.

Dette er veldig kjedelig, men en ting er hvertfall sikkert disse rådene er i utgangspunktet veldig gode :!: Dette fordi de stammer fra folk som har peiling, har giddet å lese gjennom ørten tester på tomshardware(nei de er ikke i lomma på intel, sukk), firingsquad, anandtech, extremetech, sharky osv, osv, osv og faktisk kan få noe ut av de :wow: At det for litt siden var/er populært å anbefale barton2500+, abit nf7 2.0, og radeon 9600pro er ikke helt uten grunn. De ligger/lå i et pris/ytelses segment som trolig er det mest fornuftige for folk som bytter pc relativt ofte (hvem gjør ikke det).

At det ikke er det rette rådet å gi til faren min som skal få pc gjennom jobben og gjerne vil ha noe som holder litt lenger, skal brukes til lydopptak og vil ha max stabilitet er en annen sak( ser for meg fattern med fire kabinett vifter styrt med rheobus for å "klokke mest mulig" ut av pcen sin :lol: )

Bottom line: Det er mange uvitende nybegynnere(er for gammel til å kalle de noe annet) og usakelig "ATI forever" statements . De forstyrrer endel, men ikke nok til å ødelegge for det faktum at dette forumet er tildels svært nyttig. At det hadde blitt enda nyttigere hvis 30% (eller mer??) av postene hadde vært spart er en annen ting...

Lenke til kommentar

Joda man skal tåle at andre kommer med forslag som går på tvers av det man selv har, men ber jeg om råd feks "hvilket fx kort annbefaler du" så kommer 3 - 4 svar etter hverandre der innlegget handler om hvor dårlige fx kortene er og at det er ati som gjelder, ja da er det jo håpløst. Enten får sånne brukere gi f i å svare eller så får de svare på spørsmålet, greit nok at de til slutt i et konstruktivt svar skrev " men har du vurdert ati kort"

Lenke til kommentar

Jeg tokk opp en sak med Demovarer fra komplett.no hvor saken var ikke kompatibelt skjermkort kluss. Saken var den, her på forumet komm det umidelbar reaksjon i form av de første 5 svar, ikke på kompatibelt skjermkort kluss men på Ordblindhet og manglende norsk kunnskaper, saklig?. Så å kritisere komplett (det må da være lov) er også en fy ting her! da tar de mannen og ikke ballen!.

Men det er litt morsomt å se enkelte betegne en 37 år gammel mann for 14tiss (tidligere sak) det taller mer om vedkommendes ordforåd.

Endret av loggon
Lenke til kommentar

jeg vet hva eg har av hardware og slikt og jeg er ikke redd for å anbefalle det til andre, og jeg vet også at det er mye som er bedre enn mitt og. men slik mange gjør å si hva de feks har er best å kjøp heller det, det er det som er tåpelig.

og slik de sier at det skjermkortet eller cpu er best egnet når det ikek var det det ble spurt om.

man kan da prøve i det minste og holde ting på ett saklig nivå.

Lenke til kommentar
Men det er litt morsomt å se enkelte betegne en 37 år gammel mann for 14tiss (tidligere sak) det taller mer om vedkommendes ordforåd.

Hvis det var min post du refererer til så beklager jeg dette. Med fjortis-språk mente jeg "stor-i-kjeften-jeg-er-best-du-har-feil" postene...

Skrivefeil og dysleksi har ingenting med det jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
dette er ikke noe post fordi jeg skal ha hjelp eller vil ha forslag til noe..

bare en tilbakemelling til forumet her på hardware.no..

Dette er ikke en god grunn for å slutte å skrive her på forumet synes jeg.

Vil alltid være patrioter her, sjeldent noen er 100% objektive. Dette gjelder også hardware crew som tester komponentene, virker iallefall sånn på meg. Men sånn er livet, f.eks tror ikke politiske ledere slutter på dagen fordi noen andre ikke er enig med han?! Du må innse realiteten og svelge unna fortvilelsen og fortsette å skrive, så finner du ut at der er alltid noen som er enig med deg, men ikke alltid majoriteten.

Sorry, men synes din Thread nesten kan plasseres under "medlidenhets tråd" kategorien. Virker litt sånn på meg. Dette er da bare min personlige mening. :)

Særlig når dette gjelder ting man ikke kan forandre på.

Ikke ta dette feil, har ingenting imot deg :) Men livets realiteter må man bare innse.

Lenke til kommentar

En ting som kan gjøre en bruker ganske frustrert er. Du poster en sak, så får du samme svaret fra 10 stk og ingen av de gir deg et svar egentlig. Bare masse vas som er klippet ut fra sider de har funnet på nettet. Ingen saker de virkelig har testet selv.

Har også postet noen saker her med litt tyngde og da får en ikke et eneste svar fra noen...

Er alderen kanskje litt lav i snitt her?

Lenke til kommentar

Men problemet er at noen (en god del) av brukerne har kun prøvd en xp maskin eller en pentium maskin og har derfor ikke peiling om hva de snakker om, greit nok de har lest noen tester osv, men den praktiske delen vet de lite eller ingenting om, det samme gjelder for skjermkort /skjermer enten er det akkurat det de selv har som er best eller så er det det som de TROR er best som gjelder. Dette er en av grunnene til at jeg kjører med to maskiner en Intel og en amd, nettop for å kunne sammenligne disse, det samme med grafikkort der kjører jeg med ett fra ati og et fra nvidia.

Støtter deg 100% her.. Det ER forskjell med en AMD og en INTEL maskin.

Kanskje derfor jeg vil ha Intel neste gang jeg skal ha meg en maskin? Det er pga at ting som CPU bruk under vanlige programmer og når man feks leser og skriver endel til diskene så vil man gjerne holde på med andre ting samtidig. Noe som forøvrig er en ting som jeg og endel andre driver med ,men

Benchmarkresultater som feks 3dmark,glmark osvosv sier jo ingenting om dette.

Jeg har satt opp endel (og testet grundig) maskiner med AMD og 2stk med Intel. P4b og p4c.

Vil si at man aldri får feelingen med en prosessor\chipsett combo uten og ha prøvd det.

Har ikke testet noe FX5900 kort enda så jeg har ikke utalt meg om dette enda ,men det meste av andre (eldre) ting har vært i maskinen min minst et par timer.

Men nå sporet jeg av litt her ,men er 100% enig med poenget ditt

Lenke til kommentar

Det er utrolig synd å se i en slik svært viktig diskusjon at noen klarer å poengetere trådstarter på en så eksepsjonell måte at jeg blir litt flau over å være moderator her.

Tror vi skal begynne å gi ut litt advarsler for slike ting framover, og jeg kan nå f.eks. begynne med et svært godt eksempel på første side....

Mr X: Jeg synes det er vanvittig synd at du velger å stikke. Det er enkelte personer man i større grad enn ander ønsker at holder seg på forumet, og du er en av dem :)

Lenke til kommentar
Ja det er desverre et faktum at å kritisere komplett eller microplex er forbudt her på forumet

Sørgelig men sant. Og noe som er like ille er at det "ikke er lov" til å rose andre nettsjapper. F.eks. hver gang noen nevner f.eks. databutikken eller netconnection så roter bestandig noen fram noen gamle tråder..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...