Gå til innhold

nå slutte jeg i dette forumet...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel å bra å være entusiastisk, og "fan" for den del... MEN folk bør lære seg å ikke være så kategoriske. At XP2500+ gir mye (kanskje mest) for penga betyr ikke at det er det eneste fornuftige alternativet.

 

Sannheten er vel at de færreste tar en pepsi challenge på f.eks en P4 2.4 og en XP2500+. Det samme gjelder top end produkter med Geforce eller Radeon GPU...

 

Ytelsestester kan gjerne gi forskjellig ytelse, men i praksis vil de færreste merke forskjell.

 

En og annen idiotisk kommentar får man bare leve med og evt overse. Det hjelper skjelden eller aldri å diskutere med en som har bestemt seg før han begynner!

Lenke til kommentar
En ting som kan gjøre en bruker ganske frustrert er. Du poster en sak, så får du samme svaret fra 10 stk og ingen av de gir deg et svar egentlig. Bare masse vas som er klippet ut fra sider de har funnet på nettet. Ingen saker de virkelig har testet selv.

Mener nå det er bedre å huke med "vas" fra en internettside enn å bare slenge ut en mening uten argumentasjon. Dersom en leser tester fra de store harware sidene og gjør seg opp en mening om et produkt på bakgrunn av disse testene, så er en shortcut til disse testene på sin plass. Dersom det kun er ønsket svar fra de som har hardwaren i sin egen maskin så kan du vel skrive det. Selv om det er viktig å få tilbakemeldinger fra folk som faktisk har den hardwaren du er ute etter, er det vel tvilsomt om de har prøvd konkurrentene, osv.. Tror uansett dette blir mer subjektivt enn en test fra en seriøs hardware side.

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av dette forumet er at det er dominert av overklokkere, så uansett hva slags maskin man skal ha og hva den skal brukes til så får man råd som om man skulle overklokke.

Så spør man om noe annet er det ofte vanskelig å få noe svar, i hvertfall noen fornuftige noen :/

Noen som veit om noen andre forum som fokuserer mer på ting som utseende/stabilitet/kvalitet i stedenfor kraft og hurtighet for alle penga? Jeg skal ha en "jentepc" til å se animeseriene mine på... er ikke alle av oss som er like begeistra for å overta typens avdanka maxitower.

Lenke til kommentar
Har også lagt merke til, som trådstarter, at AMD og ATI ser ut til å ha en ganske stor gruppe med useriøse fan-boys. Har faktisk ofte lurt på hvorfor det har blitt slik :shrug:

Det har nok noe å si at mange er "anti-monopolister". På samme måte som Linuxbrukere overhodet ikke skjønner hvorfor noen vil slite med MS-møkka, skjønner ikke AMD/ATI-fanatikere at noen vil kjøpe noe fra de "store" stygge ulvene - Intel/Geforce...

Må jo innrømme selv at jeg er såpass påvirket selv at jeg ikke skjønner hvorfor folk kjøper Mac - uten at det betyr at Mac er noe dårligere alternativ.

 

Og snille - IKKE start en diskusjon om hvor bra/dårlig Mac er....

Lenke til kommentar

Tviler på at det har noe med antall innlegg å gjøre - men at det følger alderen er jeg rimelig overbevist om...

Har lært meg at man kaller ikke folk for "dust" og "idiot" bare fordi man har lyst på noe annet enn den andre personen.

 

Jeg er også rimelig overrasket over hvor dårlig norsk det blir brukt, og jeg VET at det finnes dyslektikere - men ikke 50%. Men det er en diskusjon som ikke er akseptert, så jeg skal ikke ta opp den tråden. Poenget mitt var at det ikke hjelper på seriøsiteten av å lese masse poster av typen:

 

"Va er best a ATI å Radeon å vorfor å vemm skjøper dere demm fra?"

 

Nå ær de LØNSJ!

Lenke til kommentar
tror noen misser poenget helt her.. men det understreker jo bare trådstarters poeng..

 

jeg tror jeg har fått en hvis immunitet mot slike innlegg.. hopper glatt over dem hvis de blir for teite..

Enig, jeg gidder ikke å svare/komentere på poster hvis de ikke har et vist nivå, og/eller inneholder spørsmål som er tatt opp ofte, og det er tydelig at den som skriver ikke har giddet å søke/lete på forum eller google. Ofte finner man svaret på 2-3 minutter, og da blir det for teit å lage en tråd om det. Men bevares, det er mange skikkelig seriøse poster her, man finner dem innimellom.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med trådstarter, og hadde en periode tenkt på å forlate forumet selv, eller bli en mer passiv bruker. Har også blitt lei av alt dette AMD er best, Ati er best tullet.

 

Er også utrolig irritert på f.eks jeg starter en ny tråd som handler om 9600 vs FX5600, hva er best? Så kommer det en masse svar ca. 10-15 stk om at Ati kortet er best. Så begynner diskusjonen om hvorfor osv. Så lenge etterpå så kommer det en person som sier igjen at Ati er best, noe som var svært unødvendig post. De ser jeg på som at personen ønsker en høyere post count. Ett eksempel til: Hva er best til å rense CPU med fra goop? Så kommer det kanskje 2 svar inn om at isopropanol er best. Så kommer det enda 10 til som sier akkurat det samme. Det er jo så sinnsykt unødvendig, jeg ser også disse folken som optatt av postcounten.

 

Jeg blir så sinnsykt irritert over dette, har lyst til å kalle dem mye rart, men jeg klarer å holde igjen.

 

Er også enig med at (som jeg ser selv) flertallet her som foretrekker AMD, og da er det ikke snakk om at Intel fansen kan si at Intel er bedre. Det er jeg også grenseløst lei av.

Lenke til kommentar

Foreslår at rapporter-knappen benyttes, så kan vi være litt flinkere med advarsler til folk som ikke klarer å holde seg til topic (som er et stort problem). Tross alt står det noe i retningslinjene om dette, og brudd på retningslinjene.... (osv. osv.).

 

Og som alltid, oppfordrer vi folk til å skrive så godt som mulig. Vi forventer ikke perfekt grammatikk, men rettskrivning bør vi kunne forvente er sånn noenlunde på plass. Og SMS-språk og utbredt bruk av dialekt kan vi også spare oss for. Det er få ting som stopper meg, men når en odøling snadrer i vei med en kombinasjon av odøling og SMS - ja, da gir jeg opp. :)

Lenke til kommentar

Er også utrolig irritert på f.eks jeg starter en ny tråd som handler om 9600 vs FX5600, hva er best? Så kommer det en masse svar ca. 10-15 stk om at Ati kortet er best. Så begynner diskusjonen om hvorfor osv. Så lenge etterpå så kommer det en person som sier igjen at Ati er best, noe som var svært unødvendig post. De ser jeg på som at personen ønsker en høyere post count. Ett eksempel til: Hva er best til å rense CPU med fra goop? Så kommer det kanskje 2 svar inn om at isopropanol er best. Så kommer det enda 10 til som sier akkurat det samme. Det er jo så sinnsykt unødvendig, jeg ser også disse folken som optatt av postcounten.

 

Ikke for å kverulere her, men er det ikke fint med flere som støtter en mening da ? f.eks tør du gjøre noe drastisk med din bios da det er bare 1 som anbefaller det ? Er helt OK å hjelpe folk med å støtte en påstand synes jeg. Er ikke det hele poenget med hele forumet her da ? Hadde ikke vært noe gøy vis jeg postet en post og lurte på: "Hvordan vil mitt kort reagere på 9800pro bios" Så får du 1 reply der det står: "Kortet vil fungere helt fint, du vil få bedre ytelse"

Jeg hadde iallefall følt meg usikker på ting da det bare et par stk som svarer. Nå setter jeg det litt på spissen for å fremhevet at ting alltid har flere sider.

 

Er jo litt enig i at det er unødvendig å komme med svar på en post som du referer til vis du bare skriver "ATI er KONGE" eller.no, men synes det er postitivt vis du svarer med at du har hatt gode erfaringer med det kortet og anbefaller det. Er jo bare fint at folk poster hva de har opplevd synes jeg. Selv om det er en over som har erfart akkurat det samme.

Endret av |SeVen|
Lenke til kommentar
.... De ser jeg på som at personen ønsker en høyere post count....

 

... Det er jo så sinnsykt unødvendig, jeg ser også disse folken som optatt av postcounten...

Absolutt ikke meningen å rakke ned på deg, men det virker jo som du også er rimelig opptatt av "post-counten".

 

Tror ikke det er derfor folk legger inn dumme poster - tror det går mer på ungdommelig "kongen på haugen" og "jeg ruler"-mentalitet. Jeg er ikke mer enn 30.92 år gammel, men jeg merker STOR forskjell på mentaliteten ungdommen har nå fremfor for 10-20 år siden. Vi hadde og viste mye større respekt for andre på den tiden, og det var ikke om å gjøre å absolutt drite ut og plage andre og å skrike høyest i klassen (jo - det fantes unntak også da).

 

Ordet "respekt" er jo noe man forbinder med "å oppnå" snarere enn "å vise" synes jeg det tolkes idag...

Lenke til kommentar
En kan jo sammenligne AMD med Lada og INTEL med Mercedes.

heheheeh :lol::lol:

 

 

nei tror det passer bedre med AMD = Japsebil(hvilken som helst) Og Intel = Mercedes....

 

Men sant nok man skal ikke dømme det for lett azzå... men fakta er jo det at hvis det er noen som spør hva man bør kjøpe seg så er det jo f.eks xp2500 best da.. hvis ikke hvorfor spør man da?? det kalles å dele meninger vett dere ;)

Kunne bare ikke la være.

AMD = Nissan Skyline Fazzzt

Intel = Mercedes Tung og treeeeg :D

 

Men er enig med Trådstarter jeg også.

Herregud, dette var en seriøs tråd. Må bare spørre hva ville du fram til?

 

Det som irreterer meg aller mest er når folk spør om f.eks litt spesifikkasjoner og et 5900 ultra kort og hvilken bundle den har osv? Da kommer det 110 ati folk og sier at 9800 pro/xt er mye bedre. Det er da jeg skulle hatt et vegg å dunka hodet mitt i. Tror dere virkelig ikke at personen klarer å tenke selv og finne ut hvilket kort han skal ha? Hvis han ikke han gjorde det så er det ikke ditt problem.

 

Jeg hang også ganske mye i skjermkort delen, men har i det siste flyttet meg vekk derfra på grunn av mye av det mr.x sier.Så hvis du leser dette mr.x så føler jeg med deg.

Lenke til kommentar
Absolutt ikke meningen å rakke ned på deg, men det virker jo som du også er rimelig opptatt av "post-counten".

Vel der tar du grundig feil! Kanskje du antar det siden jeg har ganske pange poster? Nei det er ikke derfor, grunnen til at jeg poster mye her på forumet er fordi jeg liker å hjelpe folk, å dele min kunskap til andre.

 

Ble kanskje litt feil formulert den posten min over, litt vanskelig å forklare egentlig, har ikke tid til å forklare det nå.

 

|SeVen|: Det var ikke det jeg mente, men når 10stk svarer det samme "velg Ati kortet" så kommer en lang diskusjon om f.eks specs til Ati kortet og bilde kvaliteten, så etter denne lange diskusjonen kommer det en person som sier "velg Ati kortet" lenge etter alle de andre har sagt og bevist at det er det beste valget, og personen som lagde topicet har bestemt seg, ser jeg på som unødvendig.

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Absolutt ikke meningen å rakke ned på deg, men det virker jo som du også er rimelig opptatt av "post-counten".

Vel der tar du grundig feil! Kanskje du antar det siden jeg har ganske pange poster? Nei det er ikke derfor, grunnen til at jeg poster mye her på forumet er fordi jeg liker å hjelpe folk, å dele min kunskap til andre.

Ok - regnet med at jeg tok feil - men på den tiden jeg har vært inne her har jeg ikke engang lagt merke til at det var en post-count før du nevnte det gang på gang...

 

Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det - sukk - :D

 

Og nei - jeg la ikke dette inn for å øke post-counten - bare for å gi et svar - helt sant!!!

Lenke til kommentar
"Va er best a ATI å Radeon å vorfor å vemm skjøper dere demm fra?"

Voffor, ikke "vorfor"...

Men helt enig, det _er_ irriterende å lese SMS-språk, det _er_ irriterende å lese "feilskriving", men det som er mest irriterende er at jeg ikke klarer å luke ut de som er ekte dyslektikere fra de "falske". Dysleksi/fremmedspråk er helt klart en unnskyldning, inkompetanse/læringsuvillighet/skrive på dialekt/SMS er ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...