Gå til innhold

Hjelp vi skal kjøpe Macbook! :)

Anbefalte innlegg

SSD kan kjøpes her. RAM kan ikke byttes i Macbook Pro Retina.

Den SSD'en passer kun modeller frem til tidlig 2013. Nyere modeller bruker en proprietær PCIe løsning.

Gå inn på linken og les. Dette er for modeller fra sent 2013 frem til i dag.

Ja så sannelig. Da har de endelig lansert det. Det har kommet helt nylig.

Men så var det prisene da... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rusher:
Er ikke så begeistret for skjermen på macbook air egentlig. Trengs det mer CPU så blir det da en Pro tenker jeg. Synd det er så enormt prishopp fra 13" til 15".

Hva kan du sette fingeren på ift. tastaturet til Macbook? Har ikke fått leke med det selv...

Playfulmushroom:

Du må være verdens uheldigste fyr :/. Gjennom årene har jeg eid 4 iPhones, 2 Ipads, 1 iPod touch, 1 Macbook Pro og 1 AppleTV og aldri hatt noe feil av slik art. Vel en feil fikk jeg på en splitter ny iPhone 5 som hadde en batch med dårlige WiFi kort, dog fikk jeg pengene tilbake samme dagen jeg rapporterte det på apple.com.

Jeg har drevet med PC siden 80-tallet og lærte meg og også like det unike med Apple produktene etterhvert. Diskusjonen om man får mer for pengene eller ei er ikke interessant. Man får sikkert mer for pengene i en Huyndai kontra en Mercedes også. Har selv en Surface Pro 4 (virkelig overpriset sak) for tiden men det hindrer meg ikke i å sikle på en Macbook.

Ventle:

Takk for linken til SSD. Dog var prisen såpass at det kanskje lønner seg å kjøpe riktig med en gang og RAM er som jeg trodde fastloddet (i likhet med andre produsenters ultratynne laptops).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det ikke er enkelt utskiftbare komponenter til Pro lenger så ser jeg ikke noen grunn til å ikke gå for en slimline Macbook med 8GB minne og 256GB SSD (for hennes bruk).

Det måtte jo evt. være videoredigering, da, som hun jo skal drive med. Men hvis en Pro 13' er for tung å dra på utgår jo den.

Lenke til kommentar

Har egentlig bare et tips, og det er å ikke kjøpe Mac eller noe annet Apple produkt. 

Forferdelig overpriset, og er egentlig bare moteprodukter. 

Hadde en 21,5 tommers iMac som slokna etter 2 år.

Skole PC'en min holdt i litt under et år, helt ny Macbook Pro fra slutten av 2014, vil ikke boote. Står nå uten skole PC og er 17 000 spenn fattigere.

Den nye TLFen min jeg brukte alle bursdagspengene mine på, en iPhone 6, fikk helt plutselig anfall når jeg så på YouTube i senga. Skjermen ble blå, viste masse tall og vil ikke skru seg på igjen. Den holdt i under et halvt år. Er nå stuck med en dårlig telefon til 1000 kroner fordi jeg ikke har råd til ny.

Har forøvrig aldri mistet noe i bakken eller lignende, er alltid forsiktig med disse produktene da jeg ofte har spart i flere år for å få råd til de (17 år, har ikke jobb). Kan ikke hindre noen her i å kjøpe Apple ting, men bear in mind at det ikke er noe spesiell kvalitet over produktene deres lenger.

Mac koster omtrent det samme som tilsvarende spesifiserte og sammeskrudde PC'er fra andre merker. Men de er ikke fra rimeligste hylle, det er riktig.

At Mac er moteprodukt faller på sin egen urimelighet, det er maskiner som virker, og kjører et OS som ikke er i veien. Men det er nok _også_ noen som gjerne betaler litt ekstra for eple-logoen. Poenget med Mac er primært at man slipper Windows. Hvis man ønsker å kjøre Windows, eller ikke har noen preferanse, kan man med fordel vurdere andre alternativer også.

Når du har klart å ødelegge flere Mac'er og telefoner (det må du nok nesten ha gjort siden de ikke er blitt reparert på reklamasjonsretten), er jeg redd du ikke hadde kommet noe bedre ut med et annet merke. Forøvrig har Mac feil som alle andre merker, min erfaring er at feilraten ikke er spesielt mye bedre eller verre enn alt annet, så sånn sett er det du skriver riktig. Min mening er at de har bra og gjennomtenkt design på hardware (magsafe, unibody osv., men det er jo ikke maskiner laget for å skrus på), OS X er en fin Unix å jobbe med, og iOS ... tja, der tror jeg nok de rett og slett har tenkt *for mye*. Den eneste fornuftige siden ved iOS er oppdateringspolicy'en, som også er årsaken til at jeg bruker iPhone ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...