Gå til innhold

Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Har etter mye om og men kommet fram til dette oppsettet:

-Chieftec Dragon fulltower/360w psu

-AMD xp3000 Barton cpu

-asus a7n8x deluxe hk

-W.d 160 gb. 8mb. hd

-Twinmos 512mb pc3200 Ram

-Asus gf4 ti4200 128mb. skjermkort

-Logitech cordless desktop (MX)

Ser dette greit ut? noe som bør byttes ut/mangler? Eller er det rett og slett bare å sette sammen stasen og koble til? Setter stor pris på responser rundt dette, da det er første gang jeg bygger pc selv! På forhånd takk. *grin* :woot: *grin*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller billigere prossesor f.eks. 2500/2600 barton, og overklokk denne til 3200+.

Hvis du bare skal ha 512 ram, så kjøp 2 x 256 og kjør disse i dual. Kommer ann på hva du tenker å bruke maskinen til, men gfti4200 kortet begynner jo å dra på åra. Vil nok anbefale ett bedre kort f.eks Ati radeon 9600(pro?) eller bedre.

Lenke til kommentar

Kjøp heller billigere prossesor f.eks. 2500/2600 barton, og overklokk denne til 3200+.

Delevis enig. Hadde gjort dette selv, men ser ut som thug er litt newbie (no offence).. Hvis han er klar for litt utforskning, så er jo valget soleklart (2500), men om han vil ha mer MHz uten å tulle seg bort i overklokking, og han har penger, så er det vel best å gå for 3000+.

Hvis du bare skal ha 512 ram, så kjøp 2 x 256 og kjør disse i dual.

Dual har null, nada, nix å si for AMD XP oppsett.

Kommer ann på hva du tenker å bruke maskinen til, men gfti4200 kortet begynner jo å dra på åra. Vil nok anbefale ett bedre kort f.eks Ati radeon 9600(pro?) eller bedre.

Enig :yes:

Lenke til kommentar

Hei, takk for svarene :-) , tenkte en del på dette med overklokking, men har aldri prøvd det før (så, riktig, der er jeg newbie med store bokstaver :lol: ), derfor valgte jeg den prosessoren! maskina skal hovedsaklig bli brukt til spilling/online spilling. blir nok ikke mer enn 512 mb. ram til å begynne med nei! har lite med kronasjer for øyeblikket, men skjønner ikke helt forskjellen på 1 eller 2 brikker, dual osv.

Når det gjelder skjermkortet, har jeg ført opp dette fordi det er det eneste komponentet jeg har fra før, i tilleg til skjerm da. Er det kanskje litt svakt for å kjøre de røffeste spilla i dag?

Endret av *Thug*
Lenke til kommentar

Skjermkortet holder en stund til, spør du meg. Du bør opp på Radeon 9800 (ikke SE) hvis det skal være så mye vits i å oppgradere.

Du må ha 2 (helst identiske) minnebrikker for å kjøre dual channel. Hvis du går for AMD, kan du kanskje kjøpe en 512 MB brikke først og oppgradere med en identisk brikke senere. Selv skal jeg kjøpe P4 snart. Da bør en absolutt ha 2 minnebrikker fra starten.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar

Delevis enig. Hadde gjort dette selv, men ser ut som thug er litt newbie (no offence).. Hvis han er klar for litt utforskning, så er jo valget soleklart (2500), men om han vil ha mer MHz uten å tulle seg bort i overklokking, og han har penger, så er det vel best å gå for 3000+.

Hvis du bare skal ha 512 ram, så kjøp 2 x 256 og kjør disse i dual.

Dual har null, nada, nix å si for AMD XP oppsett.

Kommer ann på hva du tenker å bruke maskinen til, men gfti4200 kortet begynner jo å dra på åra. Vil nok anbefale ett bedre kort f.eks Ati radeon 9600(pro?) eller bedre.

Enig :yes:

:yes::yes::yes:

9600 pro fireblade

2500+ ( overklokke til 3200+)

256 x 2 ( kjør heller i dual )

Lenke til kommentar

Så hvis jeg bytter ut minnet med denne:-TwinMOS Dual Pack PC3200 512MB/2x256MB, og skjermkortet med dette:-Hightech Excalibur Radeon 9800 128MB, så skulle ting begynne å se bra ut? Prosessoren blir xp3000 tror jeg, da jeg ikke har noe som helst snøring på overklokking, kan jo evt. klokke denne senere(?)

Er det da bare å koble sammen og kjøre? eller må det justeres noe med innstillinger e.l. (er som sagt uber grønn på området) Takk for alle svar, det er til god hjelp!! :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 20/11/2003 : 21:26

kjøp en 512mb brikke IkKE 2x256mb for da er du litt hemmet for videre oppgradering!

ellers ser det bra ut:) 

Jepp. Den teoretiske forskjellen er kanskje stor, men ikke den praktiske og viktigst den merkbare. Kjøper du 512 nå kan du oppgradere med en ekstra 512 brikke senere. Hvis du kjøper 2x256 nå, har du en mindre slot å oppgradere på. Dersom du etter noen måneder lærer deg å klokke opp cpu'en din (3000+) og av en eller annen grunn får lyst til å gjøre det med fsb, kan du da ikke bruke 3 minneslotter da dette begrenser nforce2 chipset til fsb på 333MHz. Da kan du ikke bruke de 2x256 brikkene dersom du skal klokke fsb og oppgradere ram til 1GB.

Lenke til kommentar

AMD Athlon XP 2800+ (Barton)

Asus A7N8X Deluxe

Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA

TwinMOS 512 MB DDR SDRAM PC3200

Gf ti4200 128MB (foreløpig)

Chieftec dragon fulltower

sånn da kanskje? Ligner jo en del på startoppsettet mitt, men har etter å ha hørt meg litt om + gode råd fra dere, justert ned litt på prosessoren, opp litt på hd, og kun en minnebrikke til å begynne med. Er dette da OK til å begynne med? skal oppgradere minne og skjermkort når jeg blir rik (lotto kanskje?) :mrgreen:

Endret av *Thug*
Lenke til kommentar

Stemmer det, har skjermkortet fra før ja! og et kort til litt under 4k høres jo vell og bra ut bortsett fra for lommeboka mi da! :D Grunnen til at jeg skal bruke det tårnet er fordi jeg har kjøpt det av en kompis, så jeg har da også dette fra før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...