Gå til innhold

Katt som elsker være ute


Anbefalte innlegg

Heisann leser at mange spør om hvor lenge holde inne katten når man flytter til et nytt sted, noe jeg også skal, og jeg tenker på at katten min kommer til å bli gal om jeg må holde han inne i 2 uker. Når jeg bruker reise bort setter jeg katten min bort til mammaen eller pappen mon og den bruker være ute når den er der og holder seg til ute rundt huset der og stikker ikke av så den er jo på en måte vant til nye steder. Så jeg lurer på hva ville dere gjort holdt han inne noen dager eller ventet en stund med slippe han ut? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange råd om dette og at katter skal være inne i lange tider før de slippes ut sies det. Personlig ville jeg hatt den i bånd og gått en tur rundt huset/hagen slik at den lærer seg hvordan inngangsdøren ser ut. Katter stormer ofte ut og ser seg ikke tilbake. Hver litt ute med den og sørg for at den ser deg gå inn/ut. Ofte kan det virke som om de stikker av med en gang, mens i mange tilfeller holder de seg bare ute av synet og ligger under vedskjulet eller ett furutre i nærheten og "ser" deg.

 

Når du synes den har vært lenge borte så rasle litt med tørrforet eller sett fisken i døråpningen eller på trappa. Så får man håpe at katten returnerer og at kattene i nabolaget holder seg unna.

 

Jeg ville ikke gjort dette den første dagen men ventet til at alt var på plass slik at katten forstår at dette er dens nye hjem. Så først etter at den har overnattet på plassen sin i sofaen eller hvor det nå enn er.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...