Anskar Kallestad Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg vurderer å kjøpe en Nissan X-trail, 2001 modell, som har gått vel 250.000 km, men er veldig usikker. Grunnen er at bilen har defekt registerkjede-strammer, den er altså et repobjekt. For hvor mye vil en slik reparasjon komme på? Jeg er lite bilkyndig sjøl så hva kan jeg betale? Sk "listepris" på bilen skal være på bortimot 20.000 kr, Risikerer jeg en kostnad i nærheten av dette? Jeg har lyst på en slik bil, men å sette i stand denne er jeg litt redd for at skal komme til å koste mer enn det smaker? Er det en stor sjanse å ta? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Defekt registerkjedestrammer? Er det bare strammeren som er gåen eller har kjedet ryki og havarert motoren? Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Dette om totalhavarert er noe av det aller værste du kan gi deg ut på. Anbefaler deg å lese bloggen til doug demoro på jalopnik. Han kjøper og selger bil på hobbybasis med mål om å gå i null eller litt fortjeneste. Han er ikke verdens beste mekaniker men har evnen til å sette seg inni allt og er ikke redd for å prøve. De gangene han brenner seg stygt er det som regel register og ventilstyring som er fellesnevner. Eiger du verktøy/garasje selv eller har noe erfaring utover det mest nødvendige vedlikehold ? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Lite peiling på bil + repobjekt = minus på konto. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Får du den billig nok så er det bare å kjøre på. Forutsatt at du kan, eller er villig til å lære deg å fikse den selv da. Skal du ha noen til å fikse det for deg så kan det bli veldig dyrt, sannsynligvis såpass at det ikke lønner seg... Lenke til kommentar
Anskar Kallestad Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Dette om totalhavarert er noe av det aller værste du kan gi deg ut på. Anbefaler deg å lese bloggen til doug demoro på jalopnik. Han kjøper og selger bil på hobbybasis med mål om å gå i null eller litt fortjeneste. Han er ikke verdens beste mekaniker men har evnen til å sette seg inni allt og er ikke redd for å prøve. De gangene han brenner seg stygt er det som regel register og ventilstyring som er fellesnevner. Eiger du verktøy/garasje selv eller har noe erfaring utover det mest nødvendige vedlikehold ? Har ikke noe erfaring utover det mest nødvendige. Som du ser skriver jeg i min første post at jeg er lite bilkyndig. Men jeg får bilen svært billig. Lenke til kommentar
Anskar Kallestad Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Defekt registerkjedestrammer? Er det bare strammeren som er gåen eller har kjedet ryki og havarert motoren? Har ikke sett på den, Mulighet for at det kan være mer som er defekt. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Du kan være heldig og det kun er strammer som har ryki og den klaprer som bare f**n grunna det og den ikke har hoppa over noen hakk. Men jeg ville ikke kjørt den bilen og skifta deler der den står eller frakta den på henger i såfall. Men du sier du ikke er teknisk kyndig så jeg vet ikke hvor lurt det er av deg da å fikle med slikt helt da. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Burde sjekke om du får tak i billig motor å bare bytte hele den om registeret er havarert. 1 Lenke til kommentar
Anskar Kallestad Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Burde sjekke om du får tak i billig motor å bare bytte hele den om registeret er havarert. Var kanskje ikke så dum en tanke Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det var en på jobben som fikk dette problemet på sin. Tror det var snakk om opp mot 30k for å fikse dette. I verste fall må du jo skifte hele registeret med kammer osv. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Å kjøpe en bil med såpass store problemer kan ikke anbefales med mindre man kan faget og har nødvendig kompetanse til å fikse den selv. 2 Lenke til kommentar
Anskar Kallestad Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Å kjøpe en bil med såpass store problemer kan ikke anbefales med mindre man kan faget og har nødvendig kompetanse til å fikse den selv. Du får siste ordet, et fornuftig og klart svar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå