Gå til innhold

skjermkort til a10 5800k?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere HTPCen min med litt bedre skjermkort. Har nå et 650ti boost 2gb, er det noe poeng i å oppgradere? Eller er cpu her for stor bottleneck?

Resten av pcen er som følger:

Asus hovedkort (husker ikke modell i farta)

A10 5800k oc til 4,5ghz

16gb hyperx 1866

Gainward 650ti boost

Cm 620w psu

Psu er vanskelig å oppgradere pga kabinettet som er Silverstone Grandia gd06

Pcen brukes som mediacenter og sofagamer til GTA5 og lignende som kan games med Steam controller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hovedmaskinen står på eget rom. Har ikke mulighet til kablet nett derfra og har slitt mye med nettverkskort på den, både usb og pci wlan kort fusker på den av en eller annen grunn. Så streaming fra steam blir lite sannsynlig.

Hakker som regel en del så lenge jeg ikke kjører i 720p, da forsvinner jo litt av vitsen når htpcen drar det meste greit i 720p.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å oppgradere HTPCen min med litt bedre skjermkort. Har nå et 650ti boost 2gb, er det noe poeng i å oppgradere? Eller er cpu her for stor bottleneck?

Resten av pcen er som følger:

Asus hovedkort (husker ikke modell i farta)

A10 5800k oc til 4,5ghz

16gb hyperx 1866

Gainward 650ti boost

Cm 620w psu

Psu er vanskelig å oppgradere pga kabinettet som er Silverstone Grandia gd06

Pcen brukes som mediacenter og sofagamer til GTA5 og lignende som kan games med Steam controller.

Det er et godt spørsmål. Med tanke på strømforbruk er det igrunnen bare GTX960 som er en potensiell kandidat. Avhengig av modell er det rundt 50% raskere enn 650ti boost. Men dette er jo med en overklokket 4770K. Det er ikke vanskelig å forestille seg at din 5800K vil holde GTX960 litt tilbake. Men hvor mye..? Det er ikke godt å finne noe definitivt svar på. Om du får la oss si; 30-40% mer ytelse med et GTX960 i din maskin, så synes jeg personlig det er vanskelig å rettferdiggjøre 2000Kr for så lite. Men det må jo nesten du vite selv best om du synes det er verdt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!
Da blir det nok ikke oppgradering i denne omgang, med mindre jeg finner et brukt kort en del billigere enn nytt.

Wifi her er ikke mye å skryte av nei, er en telenor fiber router av noe slag som jeg ikke har mulighet til å bytte ut.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da blir det nok ikke oppgradering i denne omgang, med mindre jeg finner et brukt kort en del billigere enn nytt.

Wifi her er ikke mye å skryte av nei, er en telenor fiber router av noe slag som jeg ikke har mulighet til å bytte ut.

Visst du har Telenor Fiber, så er det ikke noe problem å skifte routeren.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Visst du har Telenor Fiber, så er det ikke noe problem å skifte routeren.

Litt værre når routeren står inne hos huseier i leiligheten ved siden av... Gidder ikke spandere router på duden heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...