Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

paranoid schizofren

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter nye venner. Jeg har mistet mine gamle venner, kanskje fordi jeg ble alvorlig syk og fikk en psykisk lidelse. Da jeg ble syk kom ingen å besøkte meg på sykehuset, og ingen tok kontakt etterpå. Jeg er i dag ensom og på leting etter nye vennskap som kan bli en berikelse i livet mitt og gi gleder.

Jeg bor på en liten plass, og jeg har intet nettverk her, utenom nær familie. Jeg har hatt en traumatisk oppvekst med omsorgssvikt av begge foreldre, og mye krangel og uvennskap i søskenflokken. Jeg er blitt mye mobbet, og har vært mye alene i livet mitt.

Nå er jeg 41 år, er uføretrygdet. Jeg har ingen barn og ingen kjæreste, og det er ikke noe jeg lengter etter heller.

Jeg har blitt kalt rar mange ganger, og kanskje det er en viss sannhet i det, at jeg er litt spesiell. Jeg har en psykisk lidelse som heter paranoid schizofreni, og kanskje den fremmedgjør meg i møter med andre mennesker. Men jeg bruker medisiner som fungerer svært godt og holder sykdommen på avstand. Jeg er sjenert og innadvendt, og er forsiktig i møte med nye mennesker.

Jeg leter etter nye venner. Det er viktig at også du som tar kontakt har møtt motgang i livet, men kom deg videre fra motgangen, og ikke har gitt opp håpet. Ta gjerne kontakt du som har fått en alvorlig psykisk lidelse og fortell hvordan du taklet det.

Jeg har en anonym epostadresse som du kan sende et brev til. Du kan godt sende fra en anonym epostadresse. Jeg er på leting etter gode vennskap og det er ikke gjort på en dag. I første omgang kan man jo brevveksle på epost.

Håper du tar kontakt.

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...