Gå til innhold

Plaget med pingspikes og svært ustabilt nett

Anbefalte innlegg

Har fiber 25/25 fra telenor. Plages med lagspikes noe så inni granskauen på spill som csgo og lol. La merke til det for to - tre dager siden.

Merket det på både laptopen og stasjonæren min, så det er nok ikke selve pcene som er noe i veien med.

Overvåket dataoverføringen på wifi ruteren min Asus N66U, uten å kjøre noe som helst internettkrevende på datamaskinen. 

Tenker å se om det kan være ruteren som er gåen, ved å teste pingen på csgo gjennom en lan kabel med laptopen. Skjønner ikke at fiber nett kan være så ustabilt så antar det er noe med ruteren.

Vedlagt finner du bilde av overvåkningen

Noen forslag til hva det kan være? BOnn8ay.png

Endret av cakewalk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det er nevnt i tidligere tråder, det å teste og forsøke å lete etter slike problemer over WiFi er en håpløs oppgave.

Årsaken er at det er alt for mange variabler og ledd som kan ødelegge for deg, du må rett og slett bruke noe som WinMTR og teste når du er koblet til med kabel.

Har du samme problemet da, så kan du mistenke routeren eller leverandøren din.

Er problemet borte, så må du begynne å lete etter WiFi problemer, og dette er en helt annen problemstilling.

Lenke til kommentar

Som det er nevnt i tidligere tråder, det å teste og forsøke å lete etter slike problemer over WiFi er en håpløs oppgave.

Årsaken er at det er alt for mange variabler og ledd som kan ødelegge for deg, du må rett og slett bruke noe som WinMTR og teste når du er koblet til med kabel.

Har du samme problemet da, så kan du mistenke routeren eller leverandøren din.

Er problemet borte, så må du begynne å lete etter WiFi problemer, og dette er en helt annen problemstilling.

Takk for svar, sjekket ut programmet idag etter jeg kom hjem fra skolen og så at det var ganske stabilt nå da jeg pinget youtube og steam sin nettside :). Antageligvis bare noen midlertidige problemer med enten leverandøren eller ruteren.

Lenke til kommentar

Utifra bildet du deler har du ett faktisk nedlasting på nesten 600KB/s i snitt, noe som tilsvarer 7,5mbit på det tidpunktet du har logget.. At toppene går opp og ned kan kanskje vise til at den enheten som er koblet til sliter med å skrive raskt nok disken.. Derav har topper på nesten 2MB/s som tilsvarer nesten hele internettlinjen du har tilgjengelig... Den laster ned og buffrer, skriver så til disken, laster ned igjen.. etc..

Utifra det jeg kan se virker det som at en eller annen enhet som er tilkoblet trådløsnettet laster ned oppdateringer eller lignende.. Så tipper det er litt selvforskylt ;) Kanskje en mobiltelefon, nettbrett eller lignende, evnt en av PCne ;)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...