Gå til innhold

Verdivurdering av maskin jeg har kjøpt brukt.

Anbefalte innlegg

Heisann, Kjøpte nettop en brukt maskin på impuls kjøp siden jeg synes det var så grei pris.

Alle delene er fra juni 2015, lurte bare på hva verdien er på ca i dag mtp den er brukt. er blitt pent brukt og er ikke noe støv eller noe slikt i maskinen.

Spesifikasjoner:

Processor: Intel core i7 4790 3.6ghz

Hovedkort: MSI z97s sli krait edition socket 1150

Skjermkort: Geforce gtx 980 MSI

SSD: Crucial bx100 250 gb

Ram: Corsair vengeance ddr 3 1600 mhz 8gb ( Vurderer kjøpe ekstra 8gb kit eller 2400 mhz ram)

Strømforsyning: Cooler master g650m 

Kabinett: Komplett HAF 912 midi tower

Tastatur/Mus : CM storm devastor gaming gear

Headsett: Logitech g35

Skjerm :  Asus 24'' Led vg 248QE 144hz (Nypris 3300)

Trådløst adapter: 

Dual-band trådløs AC1300 USB 3.0 Adapter

Windows: ms 8.1

Garanti: 3 år sende inn

Håper jeg har gjort godt kjøp nå, så er spent på hva verdivurderingene blir på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi verdsetter den til hva du kan få den for, vil jeg si så mye som 12000. Det er langt svakere maskiner som ligger ute til 12 000 på Finn. Petsonlig ville jeg nok ikke kjøpt den for den prisen, men markedet bestemmer. Edit: Med skjerm og annet tilbehør vil du enkelt kunne selge for 12000

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget, ikke hva den som poster er villig til å gi. Jeg ser noen verdsetter GTX980 til 3800 kr lenger oppe, og det er sludder. Ref-varianten er verdt rett over 4000, men de fleste har Gaming-varianten som er verdt mer. 4500 for et 980 Gaming er ingen upris i dagens marked, både ift nypris og at det er få highend-GPUer til salgs sammenlignet med antall personer som kan tenke seg et slikt.

Lenke til kommentar

Det er jo det som er poenget, ikke hva den som poster er villig til å gi. Jeg ser noen verdsetter GTX980 til 3800 kr lenger oppe, og det er sludder. Ref-varianten er verdt rett over 4000, men de fleste har Gaming-varianten som er verdt mer. 4500 for et 980 Gaming er ingen upris i dagens marked, både ift nypris og at det er få highend-GPUer til salgs sammenlignet med antall personer som kan tenke seg et slikt.

Når nye GTX 980 med ikke referansekjøler. Selges nytt for 4500 hos komplett osv, når det er tilbud, og flere på finn har lagt dem ut for 4000kr stk og 7000 for 2 stk. Så er ikke 3800 sludder?

Lenke til kommentar

Pr nå ser jeg ETT 980 i "løsvekt", og det koster 4500kr.

Joda, en eller annen kan godt legge dem ut til en lav pris, men en markedspris er ikke salgsprisen til en selger - men hva markedet er villig til å betale. Hadde markedsprisen vært 3500kr/stk ville det vært relativt lett å finne slike kort, men jeg husker fra tiden jeg søkte etter dem selv at det ikke var så enkelt. Tilbudspriser er unntakstilstand, når tilbudet er over må bruktverdien beregnes ut fra de vanlige prisene igjen, og pr. nå er 5400kr det rimeligste du finner for et 980. Høvler du av 20% på det har du en kurant bruktpris. La gå at jeg da ligger 100-200 for høyt i posten du siterer, men det er uansett riktigere enn å prise dem under 4000kr (les: GTX970-pris).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...