Gå til innhold

Last Ninja 3 på PC

Anbefalte innlegg

I hine hårde dager, da det vi hadde av spillemaskiner var Amiga og C64 så var det et spill som var så utrolig mange ganger bedre enn alle andre spill (ihvertfall for de fleste av oss) Grafikken var superb, gameplayet var genialt, det var stort, og man var en NINJA. Det er nok ikke få av oss som sa det at når vi ble store så skulle vi bli ninjaer, alle mann. Anyways, tiden gikk og gikk ifra Commodore sine knallmaskiner, og spillene forsvant sammen med datamaskinene. Noen av de ble konvertert til PC, andre er bare å finne på emulatorer. Personlige favoritter fra den tiden for min del, sånn utenom The Last Ninja, var Ghost'n'Goblins. Det sistnevnte har jeg spilt mye på i emulator etter hvert, har aldri fått fatt i andre Last Ninja spill en 1 og 2. Aldri noe 3.

Last Ninja 1 har faktisk blitt konvertert til PC, i fargestrålende EGA grafikk og gode ting. Har det selv, men har ikke spilt noe på det, så det har forsvunnet. For noen år siden, etter Databladet, så var det et annet data/spill-blad for PC, det kostet kun 20 kr (i motsetning til de 40 Databladet m.fl. kostet). Jeg husker desverre ikke navnet på dette, men dette er ikke så relevant egentlig. Det som derimot ER relevant er det faktum at i et av de siste bladene jeg personlig hadde var det en slags preview av Last Ninja 3, for PC! Jepp, System 3 skulle gjenopplive dette spillet for PC, og alle hjerter gledet seg. Derimot har jeg ikke hørt noe til dette senere, så det jeg lurer på er om noen av dere forumbrukere ute i den store datajungelen har HØRT noe mere om dette spillet, ble det noe av, og i så fall, hvor kan jeg få tak i (=kjøpe) det?

Håper at noen kan hjelpe meg.

-H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror det kan være litt vanskelig å få tak i Last Ninja 3 nå , begynner å bli en stund siden det kom ut , tror det kom ut rundt 94-95 en gang . prøv å søk på ebay eller så regnes vel kanskje så gamle spill som "shareware" ??

Studio3 er visstnok i gang med Last Ninja 4 som skal komme Q4 2003 , men har ikke hørt stort om spillet enda.. venter i spenning :)

Endret av sth
Lenke til kommentar
tror det kan være litt vanskelig å få tak i Last Ninja 3 nå , begynner å bli en stund siden det kom ut , tror det kom ut rundt 94-95 en gang . prøv å søk på ebay eller så regnes vel kanskje så gamle spill som "shareware" ??

Studio3 er visstnok i gang med Last Ninja 4 som skal komme Q4 2003 , men har ikke hørt stort om spillet enda.. venter i spenning :)

Ah! Så det BLE utgitt på PC, i VGa og fine farger? Konung. Har sett litt rundtom på Ebay og slikt, men merkelig nok har jeg ikke sett noe til dette spillet. Shareware/abandonware kan hende, men det er ikke alle steder og alle spill som er like lett å få fatt på da.

Last Ninja 4? Det MÅ jo bare bli genialt da. Takk skal du ha i alle fall.

Lenke til kommentar
jeg skjønner ingenting jeg ass. hvordan kommer jeg ut av den firkanten på level 1 ?

med engang jeg beveger meg ut av firkanten i midten så forsvinner ninjaen min og jeg begynner på nytt.

MAn skal visst hoppe ut derfra. Bare det at jeg er så inkompetent at jeg ikke husker åssen en skulle hoppe. Også har jeg ikke så mye tid som jeg skulle håper. Damn jobb. Må jobbe på jobb, hørt på makan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...