Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Null kompresjon


Anbefalte innlegg

En nokså gammel Audi A4 som ikke har noe kompresjon.

Når jeg prøver å starte motor kommer mye eksos ut av innsug

 

>skrudd av toppen

>ventilene er helt tette og i orden

>Markeringer for timing er 100%

>stemplene beveger seg som det skal

>ingen lekkasje ved stempelene

>oljen OK

>pakninger er fine

 

Hvilken andre punkter kan jeg sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva jeg prøver så gir den ingen kompresjon, prøve å gi litt olje inn under vært stempel for å skjekke ringene men ingen forskjell.

 

Har en feilkode på kamakslel posisjon sensor, men det er uansett ett mekanisk problem så lenge den ikke gir tegn til kommisjon

Lenke til kommentar

Så.... den har ikke kompresjon men den har kompresjon? Jeg tror du har andre problemer. En god start er å lese ut feilkoder og advarsler med et ordentlig VAG-verktøy. Kjenner også noen som hadde problemer med at de hydrauliske ventilløfterne hadde hengt seg opp eller gikk trått. Vet ikke hvilken motor dette var på dog.

 

Edit: Hvis du måler at kompresjonen er i orden så HAR du kompresjon. Punktum! Da er problemet et annet sted.

 

Edit2: Hvor stor forskjell var det mellom sylinderne på hhv. tørr og våt test?

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så.... den har ikke kompresjon men den har kompresjon? Jeg tror du har andre problemer. En god start er å lese ut feilkoder og advarsler med et ordentlig VAG-verktøy. Kjenner også noen som hadde problemer med at de hydrauliske ventilløfterne hadde hengt seg opp eller gikk trått. Vet ikke hvilken motor dette var på dog.

 

Edit: Hvis du måler at kompresjonen er i orden så HAR du kompresjon. Punktum! Da er problemet et annet sted.

 

Edit2: Hvor stor forskjell var det mellom sylinderne på hhv. tørr og våt test?

_____________________________________________

De er nokså like, snakk om ett par millimeter.

Har våt testet, men er ikke noe tegn til lekkasje

 

Det som er rart er at eksosen strømmer gjennom insugssystemet, men eksos ventilene åpner og lukker seg i tide

Lenke til kommentar

Så, hvor mange bar måler du på hver sylinder?? Forskjellen i kompresjon mellom sylindre måles i alle fall ikke i "et par millimeter"...

 

Hvis du får eksos tilbake i innsuget (sikker på at det ikke er EGR-systemer som spiller deg et puss?!?), så er det vel en innsugsventil som er åpen (eller utett...) når den ikke skal, ikke en eksosventil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...