Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 En nokså gammel Audi A4 som ikke har noe kompresjon. Når jeg prøver å starte motor kommer mye eksos ut av innsug >skrudd av toppen >ventilene er helt tette og i orden >Markeringer for timing er 100% >stemplene beveger seg som det skal >ingen lekkasje ved stempelene >oljen OK >pakninger er fine Hvilken andre punkter kan jeg sjekke? Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Uansett hva jeg prøver så gir den ingen kompresjon, prøve å gi litt olje inn under vært stempel for å skjekke ringene men ingen forskjell. Har en feilkode på kamakslel posisjon sensor, men det er uansett ett mekanisk problem så lenge den ikke gir tegn til kommisjon Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Så.... den har ikke kompresjon men den har kompresjon? Jeg tror du har andre problemer. En god start er å lese ut feilkoder og advarsler med et ordentlig VAG-verktøy. Kjenner også noen som hadde problemer med at de hydrauliske ventilløfterne hadde hengt seg opp eller gikk trått. Vet ikke hvilken motor dette var på dog. Edit: Hvis du måler at kompresjonen er i orden så HAR du kompresjon. Punktum! Da er problemet et annet sted. Edit2: Hvor stor forskjell var det mellom sylinderne på hhv. tørr og våt test? Endret 7. mars 2016 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
PSfire Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Har du hatt av register reima? Virker som noe er ut av posisjon der. Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg prøvde å finne ut av hvordan jeg sletter svar, for det jeg mente med (i orden) var at jeg hadde vert igjennom det. Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Hatt den av, kontrollert markeringer Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvis du målte kompresjon og noe var galt så er neste steg en sylinderlekasjetest. Da finner du ut hvor lekasjen er. Innsugsventiler, eksosventiler, stempelringer eller pakninger. 1 Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Så.... den har ikke kompresjon men den har kompresjon? Jeg tror du har andre problemer. En god start er å lese ut feilkoder og advarsler med et ordentlig VAG-verktøy. Kjenner også noen som hadde problemer med at de hydrauliske ventilløfterne hadde hengt seg opp eller gikk trått. Vet ikke hvilken motor dette var på dog. Edit: Hvis du måler at kompresjonen er i orden så HAR du kompresjon. Punktum! Da er problemet et annet sted. Edit2: Hvor stor forskjell var det mellom sylinderne på hhv. tørr og våt test? _____________________________________________De er nokså like, snakk om ett par millimeter. Har våt testet, men er ikke noe tegn til lekkasje Det som er rart er at eksosen strømmer gjennom insugssystemet, men eksos ventilene åpner og lukker seg i tide Lenke til kommentar
Mckth2 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Stempelring, pakning og alle ventiler er tette. Har utført kompresjon test. Endret 7. mars 2016 av Mckth2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Så, hvor mange bar måler du på hver sylinder?? Forskjellen i kompresjon mellom sylindre måles i alle fall ikke i "et par millimeter"... Hvis du får eksos tilbake i innsuget (sikker på at det ikke er EGR-systemer som spiller deg et puss?!?), så er det vel en innsugsventil som er åpen (eller utett...) når den ikke skal, ikke en eksosventil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvis du ikke har lekasje ved våt-test så er svaret enkelt. Da er det stempelringene eller sylinderforingene. Men det er en viss sjanse for at du ikke aner hva du snakker om. 2 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hva forteller deg at det kommer eksos ut innsuget? Kommer det pesing fra innsug akkurat når du slutter å tørne på startern? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå