loggie24 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hei, skal sannsynligvis i førstegangstjeneste til høsten. Jeg har lenge drivet med spillutvikling i fritiden min og har de siste par år tenkt og finne meg en jobb innen yrket. Til høsten var den planlagte jobb søket men siden jeg ikke tenkte på militæret før fattern nevnte det må jeg tenke og planlegge framover. Hovedsaklig to ting jeg er engstelig for. 1. Fritid? 2. Mulighet til og bruke PC. Jeg er redd for og miste fokus rett og slett. Man kan kalle dette drømmejobben min så det er noe jeg ikke klarer og slippe. Takk. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Det spørs vel helt hvilken avdeling du havner i. Selv var jeg i sjøforsvaret. Der hadde vi som regel fri fra kl 17-18 på kvelden i løpet av de 2 første månedene, på rekrutten. Etter at man får fri kan man disponere tiden selv. Etter rekrutten havnet jeg på vakt og sikring hvor jeg hadde 12 timer på vakt, og 12 timer hvile. Var mye dødtid når jeg var på vakt, og det gikk mye i spilling og surfing i vaktbua. De 12 timene til hvile disponerte jeg sånn jeg ville. Hadde også 1 uke på og 1 uke av hvor jeg vanligvis dro hjem. Lenke til kommentar
loggie24 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Takk for svar. Har lyst til og ta enten hæren eller luftforsvaret. Satser på at jeg får nok fritid til og gjøre det jeg må Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Du får vel uansett et varsel om innkallelse i god tid før selve innkallelsen. Ingen grunn til å regne med å bli innkalt heller, og jeg ville ikke basert meg selv på å sette livet på vent for en eventuell førstegangstjeneste - særlig når en ikke er interessert i å gjennomføre den. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Takk for svar. Har lyst til og ta enten hæren eller luftforsvaret. Satser på at jeg får nok fritid til og gjøre det jeg må Det høres ut som en tjeneste i velferden er noe for deg. Da har man ihvertfall muligheten til å bruke store deler av tjenesten foran en PC, det er ihvertfall mitt inntrykk. Selv var jeg i Luftforsvaret(Ørland MAS) og hadde tjeneste fra 08-15-16 ish. Tiden etter dette, og helger, kunne brukes til hva man måtte ønske. Dette inkluderer selvfølgelig ikke feltuker(som det ikke er så mye av i Luftforsvaret). Er ikke noe problem å bruke tiden i førstegangstjenesten foran PCen, men jeg ville anbefalt deg å ta året med åpner armer og heller nyte tiden du eventuelt får. Jeg vil anbefale alle et år i grønn tjeneste! :-) 1 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Må si meg enig med Woods. Vaktsoldat eller velferdstjeneste blir vel sett på som de "slækkeste" jobbene man kan ha i førstegangstjenesten, som også vil gi deg mest tid foran skjermen. 2 Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hei, skal sannsynligvis i førstegangstjeneste til høsten. Jeg har lenge drivet med spillutvikling i fritiden min og har de siste par år tenkt og finne meg en jobb innen yrket. Til høsten var den planlagte jobb søket men siden jeg ikke tenkte på militæret før fattern nevnte det må jeg tenke og planlegge framover. Hovedsaklig to ting jeg er engstelig for. 1. Fritid? 2. Mulighet til og bruke PC. Jeg er redd for og miste fokus rett og slett. Man kan kalle dette drømmejobben min så det er noe jeg ikke klarer og slippe. Takk. Hvis du vil ha mulighet til å bruke PC i tjenesten vil jeg anbefale kommandoplassvirke. Der har du mulighet til å jobbe med adgangssystemer. Søk deg til sambandsbataljonen. he he. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå