Kneipp Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 I et forsøk på å løse et vedvarende win10 problem så har jeg testet diskene mine med Crystaldiskmark. Historikk nedenfor.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1684395&view=findpost&p=22760538 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1699455&view=findpost&p=22952827 Status nå er at klikkelydene på Samsung disken ble borte med nedgradering til Intel raid driver v12.9. Men jeg har fortsatt problemer med lyd hakking/stuttering Dette skjer kun når utorrent 2.2.1 er åpen. Hvis jeg stenger utorrent så forsvinner lyd hakkingen. Derfor tenkte jeg å utelukke problemer med lagringsdiskene mine.. her er resultatene Samsung SpinPoint F4EG 2TB WD Desktop Green 3TB Ser dette friskt/normalt ut? Jeg merker meg at Samsung disken sliter mer enn WD disken på 4K-Q32T1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jepp, det er helt normalt. 2 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Å spille av musikk samtidig som man f.eks seeder og leecher kan fort få selv den mest potente harddisk til å slite. Harddisker er ikke laget for slikt, men heller bytte på å skrive/lese fra filer som finner seg på rekke og rad i plata til disken. Torrents er en haug "tilfeldige" små-filer, og krever dermed høy ytelse på 4K Random-Read / Random-Write. Som du ser fra målingene så er de helt horrible. Sett i forhold til SSD'er vel og merke. Anbefaler derfor å benytte flere disker til forskjellige oppgaver. F:eks en som OS disk og en annen til µtorrent. Selv om det nok er lettere å f.eks redusere antall tilkoblinger du har satt i µtorrent. Få tilkoblinger og heller kjøre på med høyere tak for båndbredde vil jeg tippe diskene liker bedre i alle fall. Er en 8-9 år tid siden jeg sist jeg hadde HDD'er som noe annet enn treg backup, så mye mulig jeg ikke husker helt rett. Endret 8. mars 2016 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå