indahla Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Når jeg starter bilen fusker den ca. 0,5 sek før den går normalt på tomgang. Tips? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Første jeg ville gjort var å koble til en feilkodeleser (VAG, ikke universal-avleser) og se om det er noen feilkoder eller advarsler. Utenom det blir det nærmest vill gjetning. Du kan skru ut tennpluggene og se om fargen er normal eller om det er mye sotavleiringer på de. Sjekk alle i så fall. Ikke bare én. Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Muligens luftmengde måler Lenke til kommentar
indahla Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Pluggene er byttet i juli 2012, 30.000km siden. Bør de byttes? Hva koster det (ca.) på merkeverksted? Og hva koster det (ca.) å bytte luftmengdemåler? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Tennpluggene på min bil skal holde 100.000km. Luftmengemåler er ganske dyr så anbefaler ikke å bytte den sånn uten videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Snart 10 år gammel bil som fusker under 1 sekund ved start? Hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt, med mindre det er andre symptomer (som CEL eller EPC-lampe). Lenke til kommentar
indahla Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Snakket med Møller i går. Han sa det samme: hvis den ikke stopper og det ikke er noen lamper i dash'en er det bare å la den være Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Tennpluggene på min bil skal holde 100.000km. Luftmengemåler er ganske dyr så anbefaler ikke å bytte den sånn uten videre.GTI du har? Jeg vet at min Golf, og biler som har litt futt under panseret, ofte pleier å være harde mot tennplugger. Jeg ville prøvd dette selv og om det ikke endret seg eller man får opp noen feilkoder ville jeg bare latt være jeg og. Endret 10. mars 2016 av Hansien Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Nei. BMW, men tipper nyere biler av de fleste merker bruker lignende tennplugger. 30.000km burde ikke ha så mye å si. Men han kan jo bare skru ut pluggene og se på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå