Smedsrud Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Spillutviklerne står i kø for å dra nytte av ytelsesforbedringene...Hitman blir første storspill med DirectX 12-støtte Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Wikipedia har dokumentert et par titler til som vil få DX12 i løpet av 2016/17 : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 - Jeg for min del venter heller til at det kommer en skikkelig test/sammenligning mellom de forskjellige DX-versjonene før jeg gjør noen videre invistering i nytt OS og HW. 3 Lenke til kommentar
Koven Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Radeon viser muskler i DX12. Endret 7. mars 2016 av Koven Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hitman har alltid vært bedre på AMD, ikke overraskende at Hitman fremdeles vil være vest på AMD. DX12 vil ikke nødvendigvis gi mer ytelse. Er spillene kodet for hvordan det fungerer i dag er det nesten ingen gevinst. Hvis de ikke har brukt så mye tid derimot på dette så hjelper DX12 med å få den dårlige koden til å ikke kjøre altfor dårlig. Og kommuniserer virkelig DX12 mer direkte med GPU? Jeg trodde dette var en vanlig oppfatning som ikke stemmer. Synes å ha lest om det. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Og kommuniserer virkelig DX12 mer direkte med GPU? Spørs vel kva du legg i å kommunisere direkte med GPUen, men D3D12 og Vulcan er begge meir lav-nivå API-ar enn tidlegare variantar ja. Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Det vi trenger nå er absolutt flere AMD titler for å vise hvor god AMD er i DX12. /s Jeg så på asynkron computing. Det gir et par prosent forbedring for AMD. Hvis utviklerene trekker dette frem som det som skal gi mye bedre ytelse så sier jo det litt.... Nvidia sine kort blir betraktelig dårligere med dette. Så akkurat ut som når du prøver haiworks på et AMD kort. Selvfølgelig gjøres testene med dette aktivert (?) av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Har ikkje satt meg så veldig inn i dette med dx12, men er det ein spesiell grunn for at dx12 ikkje kan kjøre på w7 eller w8,1? Eller er det bare MS som skal "tvinge" flest mulig over på w10? Lenke til kommentar
Erikko Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Fable Legends er blitt kansellert Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Fable Legends er blitt kansellert Takk, fjernet fra liste. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 3dMark har en test for DX11, DX12 og Mantle. 12 er mye smoothere enn 11, men det er en vanvittig forskjell på Mantle! Tro om Mafia 3 kommer til å støtte DX12. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Det er verdt å bemerke at Ashes of the Singularity fremdeles er i beta. DX12 vil ikke nødvendigvis gi mer ytelse. Er spillene kodet for hvordan det fungerer i dag er det nesten ingen gevinst. Hvis de ikke har brukt så mye tid derimot på dette så hjelper DX12 med å få den dårlige koden til å ikke kjøre altfor dårlig. Ja, det er ikke de første Direct3D 12-titlene vi bør være spente på, men de spillene som har vært utviklet for Direct3D 12 fra grunnen av. Det er en rekke spill hvor ny Direct3D-støtte lappes inn på slutten av utviklingsfasen, og det blir aldri noe bra; <kremt>Crysis</kremt>. Og kommuniserer virkelig DX12 mer direkte med GPU? Jeg trodde dette var en vanlig oppfatning som ikke stemmer. Synes å ha lest om det. Noen aspekter gjør det, men det er mer "administrativt" som minneallokering osv. enn faktisk rendering. Og det er ikke dette som skal gi bedre ytelse heller. Endret 7. mars 2016 av efikkan 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 2017: Star Citizen Tror vi sier: "2019: Star Citizen" 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Mange år gamle skjermkort har DX12 men ikke Win8? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Mange år gamle skjermkort har DX12 men ikke Win8? Microsoft sitt valg egentlig. Windows 10 = DX12. Windows 8.1 = DX11 , men du har trolig støtte for Vulkan der. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Windows 8.1 = DX11 , men du har trolig støtte for Vulkan der.DirectX 11.3 eksponerer samme hardware funksjonalitet som DirectX 12 (Feature Level 12_1). Det er ment som et komplement til DirectX 12 for de som ønsker å bruke litt mer høynivåabstraksjoner. Vulkan kan som du sier bruker i Windows 8, Vulkan er allerede en del av Nvidia sine "GameReady" (Win 7/8.x/10) drivere siden versjon 364.47. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Av alle ting jeg kritiserer MS for, så kritiserer jeg ikke lenger de for å forbeholde APIer til nyeste versjon av sitt produkt. Det er greit nok at alle vil sette pris på om eldre utgaver får støtte, men det må også være grenser for hvor lenge de legger ny funksjonalitet til et vedlikeholdsprodukt. Windows 8.1 er kanskje litt i grenseland, men Windows 7 er allerede gammelt. Jeg mener heller at MS burde fokusert på at alle brukere av de eldre versjonene lett kunne få samme opplevelse som før fremfor at folk skal få fortsette med å kjøre udaterte operativsystem. 3 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Vel og bra med DX12. Men venter på neste gen skjermkort før jeg gidder bry meg om det. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Radeon viser muskler i DX12. Ytelsen på skjermkort som kom ut 2 år før dette spillet er i mine øyne totalt uinterresant. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Vel og bra med DX12. Men venter på neste gen skjermkort før jeg gidder bry meg om det. Ja, sluttbrukere bør som helhet slutte med å bry seg om nye Direct3D-versjoner. Jeg husker hysteriet som har vært hver eneste gang siden versjon 9 hvor folk kjøper skjermkort som de tror er mer "fremtidsrettet", men så bytter de likevel skjermkort igjen før de viktige spilltitlene kommer. Jeg minnes en som f.eks. kjøpte GeForce 8800 GTX til 6.200 kr fordi det støttet Direct3D 10, men kjørte i all hovedsak Direct3D 9 i lang tid etter det. De gode Direct3D 12-spillene kommer nok ut i 2017 en gang, og innen da har uansett alle med nyere maskinvare støtten på plass og driverne er ute av "åpen beta". Folk bør primært tenke på hvilken ytelse de trenger fremfor hvilken Direct3D-versjon de tror de trenger, noe de uansett fatter ingenting av. Endret 7. mars 2016 av efikkan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå