117163 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Mitsubishi lancer evo Har en ulyd i bilen. kommer bakfra men klarer ikke lokalisere lyden. Lyden kommer ved svinging. (høres ut som fjører som knirker når bilen fjører) Kjørte veldig svingete en hel stund plutslig ga det seg bilen lagde ikke lyd mer. kjørte så knirkefritt en god stund. så tenkte jeg å sløkke bilen og vente 5 min.. forså å kjørte jeg videre. då var knirkelyden tilbake ved sving.. kan det hjelpe med bytte olje på diff? trudde første det var demperene men rart d ga seg og så når bilen fikk hvile litt er ikke noe typisk foring lyd,siden det er knirk og ikke dunk dunk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Foringer kan også knirke. For eksempel foringene i festene til stabiliseringsstaget som går mellom høyre og venstre hjul. Ofte kan det fikses med å skru de opp og smøre de med lithiumfett, silikon e.l. Bare ikke bruk vanlig olje da dette spiser opp foringene. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 På lancer EVO har jeg opplevd knirk fra de indre foringene på de nedre bærebruene bak. Var vel spesielt høyresiden som knirket. 41399B eller C er dele.nr, samme foringen tror jeg. Google it. Foreløpig mistenker jeg den eller stab.stag knirk. Lenke til kommentar
117163 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) På lancer EVO har jeg opplevd knirk fra de indre foringene på de nedre bærebruene bak. Var vel spesielt høyresiden som knirket. 41399B eller C er dele.nr, samme foringen tror jeg. Google it. Foreløpig mistenker jeg den eller stab.stag knirk. Vet at de indre stabstag foringene bak var veldig slitte. kan det vere disse som lager knirk då? Endret 7. mars 2016 av 117163 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå