Dapp47 Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Hei, Jobber idag med drift men ønsker å utvide kunnskapen og bruke ekstra tid til å lære meg litt prosjektledelse. Er det noen bøker som er fine å lese? Andre steder det er fint å lære seg litt basis kunskap? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Jeg holder for tiden på med en bok som heter "Praktisk prosjektledelse" av Rolstadås, Olsson, Johansen og Langlo. Dette er via skolen, så har både hatt forelesninger med lærerer og en av forfatterene av boken. Denne forklarer vertfall det meste veldig godt, men vet ikke om det er helt dette du er ute etter? Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 En annen mulighet kan være onlinekurs, mange å velge mellom men de er stort sett på engelsk. Sjekk ut Coursera, Edx eller lignende. Mange kurs er gratis men noen koster litt. Eks: https://www.coursera.org/courses?query=project%20management&languages=en Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Lurer på om dette er boken vi brukte i Prosjektledelsesfaget på høgskolen. Den ser ganske kjent ut, og hvis det er denne så husker jeg at det var en svært lettleselig bok. http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Ingenioerfag/Fellesemner/Prosjektarbeid Men aller beste måten å lære seg prosjektledelse på er ved å følge med på dyktige prosjekteldere på jobb og hele tiden snappe opp hvordan de jobber, hvordan de opptrer forran ansatte og kunder og prøve å lære så mye som mulig. Selv er jeg i en stilling som prosjekteringsleder for tiden og jeg prøver å lære av de dyktigeste prosjektlederene på jobb. Av og til er det faktisk ganske interessant å følge med på hvordan de jobber. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Takk for alle tips! Skal ta med meg de videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå