Nlklas Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Har du prøvd med ny SSD? Da jeg fikk pcen min i 2012 hadde jeg samme problemer som deg! Etter noen runder frem og tilbake med komplett kom vi frem til at SSDen jeg hadde OS'et på, var ødelagt! Det kom i orden etter jeg fikk tilsendt en ny ssd. Den de byttet ut var en OCZ Octane. Usikker på hva som står i den nå. Lenke til kommentar
evensen Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Hei Klklas, Det kan være en ide å prøve det kanskje. Har også en 120GB ssd som jeg dual booter linux på. Kan prøve å installere windows på den i stedet og se om problemet vedvarer. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Prøv det! Utifra kommentarene i denne tråden virker det som at harddisken er eneste hardwaren som ikke er forsøkt testet/byttet ut Endret 7. mars 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
evensen Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 Ja nå er det bare PSU og SSD jeg ikke har testet eller byttet ut. Inkludert RAM men det har jeg kjørt diagnostikk på og har mindre tro på at det kan være problemet. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Ser ut som det er flere enn du som har det problemet: http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2896677/asus-ranger-viii-code.html Ville testet cpu mer, eller fått en reklamasjon på den. Ifølge den lenka jeg ga deg - så er det samme symptomene, og ny cpu løste problemet. Lenke til kommentar
evensen Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 hmmm virker ikke som vanlige stress tests tvinger frem problemet så kan bli vanskelig å teste cpu mer. kjøpte cpu hos netonnet.no og er litt usikker på om de vil gi meg en ny en når jeg ikke klarer å bevise at det er feil på den jeg har. Lenke til kommentar
evensen Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2016 Update, testet maskinen i 2 dager og nå i kveld har den frosset 2 ganger innen 2 timer. Den ene skjermen blir orange, den andre blir grå og eneste som funker er å ta strømmen manuelt. Når jeg så rebooter får jeg beskjed om : enter setup to recover bios settings. Når det fryser går fortsatt cpu viften mens viftene på GPU har stoppet opp. Har testet med annen GPU som jeg vet fungerer og det har ikke hjulpet. Hjalp heller ikke med en annen SSD disk. Størst sjanse for at det er PSU eller RAM ? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Du har innstallert chipsetdriver? (Skumleste tråden for å se om du hadde gjort det, men det var ikke nevnt.) Lenke til kommentar
evensen Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2016 Ja jeg har prøvd med både de på asus sin hjemmeside og generiske drivere funnet via windows update. Ingen av dem ser ut til å utgjøre noen forskjell. Lenke til kommentar
evensen Skrevet 11. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2016 (endret) Kan det rett og slett være at jeg har fått 2 defekte hovedkort ? Tok strømmen i 20 sek og rebootet, da hadde BIOS resetet seg og fikk beskjed om å entre setup to recover BIOS setting igjen. Skal jo noe til å få 2 hovedkort med samme feil også ? Endret 11. mars 2016 av evensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå