Merko Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Er mange bedrevitere her inne som mener at det bare teller negativt om man er yrkessjåfør i tillegg, det kan jeg avkrefte. TS: Du får holde oss oppdatert uansett utfall. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Det skal egentlig ikke telle noe fra eller til. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Vi gjør alle feil, jeg har selv kjørt bil i mange år og har flere hundre tusen km bak meg. Men du burde kanskje ikke samtykke i førerkortbeslag på stedet? Ikke at du har noe valg, men det hadde kanskje vært enklere å si nei og ikke si noe til politiet før du skaffer deg en advokat. Politiet stiller deg mange spørsmål på stedet ikke for å hjelpe deg eller få oppklart saken, men for å bygge en sak mot deg, få beviser og tilståelser som de kan bruke mot deg. Da jeg sist ble stoppet av UP for å ha kjørt litt for fort ville politimannen ha 2800 kr av meg. Jeg godtok ikke boten og sa han måtte anmelde meg for jeg kom ikke til å skive under på en dritt. Han lot meg gå med en advarsel. Jeg sier ikke at du hadde sluppet unna, men politiet er ikke din venn akkurat. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Den vanlige praksisen som eg har sett er at det i dommane ofte blir lagt vekt på at vedkommande er yrkessjåfør og dermed skulle vist betre. Og at det då teller negativt med tanke på straffeutmåling. 1 Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Jeg ble litt nysgjerrig på den praksisen, og spurte en tingrettsdommer hvordan det blir vurdert. Han sa det ble vurdert noe ulikt fra domstol til domstol, men at det i all hovedsak ikke ble vektlagt. Man kan si at "burde visst bedre" og "rammes uforholdsmessig hardt" veier opp for hverandre. Endret 8. mars 2016 av Vegard# 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) Vi gjør alle feil, jeg har selv kjørt bil i mange år og har flere hundre tusen km bak meg. Men du burde kanskje ikke samtykke i førerkortbeslag på stedet? Ikke at du har noe valg, men det hadde kanskje vært enklere å si nei og ikke si noe til politiet før du skaffer deg en advokat. Politiet stiller deg mange spørsmål på stedet ikke for å hjelpe deg eller få oppklart saken, men for å bygge en sak mot deg, få beviser og tilståelser som de kan bruke mot deg. Da jeg sist ble stoppet av UP for å ha kjørt litt for fort ville politimannen ha 2800 kr av meg. Jeg godtok ikke boten og sa han måtte anmelde meg for jeg kom ikke til å skive under på en dritt. Han lot meg gå med en advarsel. Jeg sier ikke at du hadde sluppet unna, men politiet er ikke din venn akkurat. Beste svaret! Jeg er sååå enig med deg. 11/11! Ulempen er at det er jææævlig dyrt å skaffe advokat. Endret 8. mars 2016 av flamethower1234 1 Lenke til kommentar
Fabian Ytredal Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 takk for svar alle sammen! skal holde dere som er interesserte oppdaterte ja 1 Lenke til kommentar
Fabian Ytredal Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 Jeg fikk i dag beskjed om at jeg fikk førerkortet tilbake mot et forelegg på 6000 kr.Jeg er helt i lykkerus over dette, da min jobb er avhengig av førerkort. Takk for alle svar og kommentarer som har vært til hjelp for min situasjon! 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Du kan slutte å tippe lotto, det er nemlig svært usannsynlig å få førstepremien flere ganger. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Vi gjør alle feil, jeg har selv kjørt bil i mange år og har flere hundre tusen km bak meg. Men du burde kanskje ikke samtykke i førerkortbeslag på stedet? Ikke at du har noe valg, men det hadde kanskje vært enklere å si nei og ikke si noe til politiet før du skaffer deg en advokat. Politiet stiller deg mange spørsmål på stedet ikke for å hjelpe deg eller få oppklart saken, men for å bygge en sak mot deg, få beviser og tilståelser som de kan bruke mot deg. Da jeg sist ble stoppet av UP for å ha kjørt litt for fort ville politimannen ha 2800 kr av meg. Jeg godtok ikke boten og sa han måtte anmelde meg for jeg kom ikke til å skive under på en dritt. Han lot meg gå med en advarsel. Jeg sier ikke at du hadde sluppet unna, men politiet er ikke din venn akkurat. Beste svaret! Jeg er sååå enig med deg. 11/11! Ulempen er at det er jææævlig dyrt å skaffe advokat. Dette er ikke akkurat en god holdning. Selvfølgelig har du rettigheter, men å bruke dem til å tvinge gjennom "skjønn" i saker som i utgangspunktet er åpenbart "din feil," er ikke bra. Det funker kanskje noen ganger, men når det ikke gjør det blir det værre for deg, og for de du innvolverer. Og hver gang noen gjør dette, gjør det verden generelt surere for andre. Dessuten: Politiet er mennesker, som alle oss andre, og de ER din venn. De er der for å sørge for at nettop du kan leve i et trygt samfunn, hvor bl.a. trafikkanter skal opptre på en trygg og forsvalig måte for sine omgivelser. Spørsmålet er heller, er DU politiets venn? Angående trådstarters sak. Hyggelig for deg at du ikke mistet lappen, men dette er åpenbart et tegn på at du trenger mer trening og øvelse i trafikken. Når du i tillegg er yrkessjåfør legger det et ekstra ansvar på deg om å opptre forsvarlig i trafikken. Du tjener mye på å være en tålmodig og rolig trafikkant. 1 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Basert på beskrivelsen av hendelsesforløpet til trådstarter finner jeg det meget usannsylig at han fikk førerkortet tilbake og slapp unna med et forholdsvis lite forelegg... Men, men, på nettet er alt mulig! 4 Lenke til kommentar
Kaffiflekken Skrevet 3. april 2016 Del Skrevet 3. april 2016 Er jo litt løye, samtlige som klager på at politiet ikkje er din venn er dei som bryter loven 1 Lenke til kommentar
SuperBlackBird Skrevet 4. april 2016 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) edit: så ikke at du hadde fått tilbake førerkortet. Det var bra - du gjør ikke den feilen flere ganger Endret 4. april 2016 av SuperBlackBird Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå