Styrmann Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hey! De jeg leier under hos, bråker fra tid til annen ofte. Spesielt mye tramping og høye stemmer. På dagen gjør ikke dette noe, men nærmere midnatt er det frustrerende! Men.. De siste dagene har de begynt å pusse opp. Og det til alle døgnets tider. Her en kveld gikk hammeren til nærmere 01.00. De har ikke gitt beskjed om at de skal pusse opp, for da kunne jeg faktisk fått vite når på dagen de skal gjøre dette. Og da kunne jeg gjort andre ting mens de holder på. Men virkelig. En hammer som går fra 9.30 en søndag og utover, samt så sent andre dager. Er det helt innafor? Har andre opplevd lignende? Hvordan tar man det opp? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 9:30 på en søndag er vel én ting, men kan du ikke bare spørre om de kan prøve å slutte rundt 23 siden du skal opp tidlig? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Det er fleire måtar å håndtere dette på. Det mest hensiktsmessige er nok å snakke med utleigaren. Av andre ting så kan du sjølvsagt anmelde forholdet. Brudd på helligdagsfreden og allminelig ro og orden om natta vil politiet kunne hjelpe deg med. I tillegg så plikter utleigaren å opprettholde vanlig ro og orden etter husleigelova: § 5-2.Ro og ordenEr ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen. Leieren plikter å følge vanlige ordensregler og rimelige påbud som utleieren har fastsatt til sikring av god husorden. Selv om utleieren har fastsatt forbud mot dyrehold i eiendommen, kan leieren holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for utleieren eller de øvrige brukerne av eiendommen. Så her kan du også pårope deg ein mangel som gir deg rett til å kreve retting av mangelen, avslag på husleiga, heving av leigeavtalen, eller tilbakeholdt leige. Men anbefaler å ta dette på ein meir uformell måte med utleigaren fyrst, då det å slå lova i bordet fort gir eit veldig anstrengt leigeforhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå