LMH1 Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Har sjekket strømkabelene, de sitter, byttet kjølepasta, maskinen har virker fint noen år. Men i går får jeg kun bios skjermbildet, men maskinen fryser. Så kommer ikke inn i bios eller startet maskinene. Så med mindre PSuen EVGA P2 har defekte kabel eller har gått i stykker. Tviler på cpuen er defekt. Da det er lite sansynlig. For å være sikker på ikke det er kortslutting har jeg prøvd å ha pcen på gulvet med plastmatte og sjekket om det hjelper men fremdels henger maskinen seg, tatt ut mest mulig av ram\ PCI-E kort så med mindre cpu har gått i stykker må det være hovedkort. Prøvd å ta ut bios batteri i noen minutter men fremdeles det samme. Noen som vet om Asus P8Z77-V LX er det samme hovedkortet? Så heller ikke det er noe å vurdere for overklokking? Litt surt å å måtte gå for z97. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hvorvidt det er Z77 versjonen av det du har allerede vet jeg ikke, men det er det nyeste du kan gå uten å bytte CPU. Z97 krever haswell. Har du mulighet til å teste med annen CPU eller CPU på et annet hovedkort? Eller teste på en annen måte om PSU fungerer? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2016 (endret) Regner vel med PSU funger, da maskinen starter, med mindre jeg er ekstremt uheldig. Har allerede kastet bort en kveld på å feilsøke maskinen. I teorien burde hovedkortet være defekt hvis jeg ikke er ekstremt uheldig. Har Gigabyte P67A-UD3 i en annen pc jeg har liggende. Men det er mere fristene å bytte PSU til den da jeg risiker at det blir problemer på den maskinen også. Tror jeg skal være veldig uheldig om det ikke er ram\hovedkort. Psuen må det vel være kabelene i så fall, da jeg tviler på EVGA lager mandagsprodukter. Nå er jeg ikke noen ekspert men er det kjent p8z68-V LE\ Asus P8Z77-V LX ikke er beregnet på overklokking eller dårligere levetid en gigabyte? Endret 6. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Som jeg ser det er det alltid kjekt å ha en ekstra psu man kan teste med. Det har vært noen problemer med EVGA P2 serien så noen av disse har man kunnet returnere http://www.tweaktown.com/news/34168/evga-has-found-a-problem-with-some-of-its-supernova-power-supplies/index.html 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Har ikke så kraftig PSU. Men kan nå bekrefte det ikke er ram\PSU eller skjermkort. Så da må det være CPU\hovedkort. Da er vel dere enige jeg skal være uheldig hvis det er defekt CPU? Nå er jeg langt i fra ekspert men noen sier at en CPU skal tåle 80\90 grader men anbefaler ikke å ha så høye tempraturer over tid. Men min har aldri vært over 70 grader. Noen mener det er brukerfeil hvis man klarer å ødlegge en cpu. Eneste jeg vet som siste utvei er å prøve de andre rambrikkene på hovedkortet som ikke virker, kanskje det er den kombinasjonen. Men det blir siste jeg forsøker. Tror jeg bare sløser kjølepasta hvis jeg bytter cpu. Ellers tror jeg like greit kan beholde CPU og kaste hovedkort. Hvis ingen andre har forslag, eller ta vare på hovedkortet til jeg får problemer med gigabyte hovedkortet. Endret 7. mars 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2016 Er nok hovedkortet som er defekt, med mindre jeg har gjort noe feil, byttet cpuene og fremdeles er samme problem på dette hovedkortet, prøv 2 forskjellige PSU og ram brikker så det må være hovedkort som har sluttet å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå