AandeP Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Hei. Jeg er en gutt på 18 år som er født i 1998. Hverdagen er kjip, ensom, ensformet og full av ønsker om å reise bort. Til høsten begynner jeg mitt siste år på videregående skole, (2 årig). Egentlig har jeg tenkt tanken lenge om å si opp jobben min på bensinstasjon her hjemme og treningsstudio, ta med passet mitt, kameraet mitt, tingene jeg trenger for å dokumentere ett års reise slik jeg har lagd dokumentarfilmer tidligere, og bli i Thailand ett år. Få hodet på plass, motivasjonen på plass og komme meg bort litt. •Trenger jeg oppholdstillatelse for ett år borte i Thailand? Tenker så at jeg kjøper en flybillett uten retur, slik at jeg kan bestille returbilletten når jeg kommer hjem. En flybillett en vei koster rundt 3000kr og tur retur = ca 6000kr. Jeg har hus her nede, så ikke tenk på hvor jeg skal bo eller slikt. Lurer bare på om jeg trenger oppholdstillatelse eller om jeg fritt kan bo i Thailand uten oppholdstillatelse i 1 år! Er det noe spesielt av papirer jeg må skrive under på noe sted eller noe før det kan gis klarsignal? Håper på et utfyllende svar, tusentakk på forhånd. Hilsen ansvarlig gutt 18. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. mars 2016 Del Skrevet 6. mars 2016 Du trenger nok bare visum for ett år vil jeg anta. Men tenkte jeg mest skulle høre om forsikring, for vanligvis dekker ikke reiseforsikring ett helt år på reise. Det er noe du bør sjekke ut, for det kan fort skje noe i løpet av året og da er reiseforsikring gull verdt. Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 Eneste jeg kan tenke meg i din situasjon er å ordne visum gjennom å melde deg opp på språkkurs, vanlig turistvisum kan man maks strekke til 3 mnd hvis man ikke vil fly fram og tilbake til nabolandene hver måned. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 7. mars 2016 Del Skrevet 7. mars 2016 (endret) Det du kan få er 60 dagers visum via ambassaden med mulighet til å søke 30 dagers forlengelse i Bangkok. 30 hvis ikke. Men det du gjør rett før visumet løper ut er å forlate thailand for så å komme tilbake igjen. Kjenner en som gjorde det ved grensen til Burma. Reiste over, ga noen sigarettpakker til de burmesiske grensevaktene, fikk stempel. Reiste tilbake til thailand, nye 30 dager. Endret 7. mars 2016 av Kron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå