Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

p-stav + p-pille andre med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg er en jente på 17 år som fikk satt in en p-stav for 2-3 måneder siden. Etter en måned med den i, fikk jeg mensen. Det hele begynte som en vanlig mensenperiode, men den tok aldri slutt. Blødningene var like kraftige hele måneden jeg hadde mensen, så jeg tok turen til helsesøsteren. Hun tok kontakt med fastlegen min, som ga meg en resept på p-pillen Microgynon, som jeg skulle ta samtidig som jeg hadde p-stav. Så jeg går altså på både p-stav og p-piller i skrivende stund. I følge fastlegen min skal jeg ta 1 pille hver dag i 21 dager, så 1 ukes opphold, deretter 1 pille hver dag de to siste brettene med 21 piller hver. Jeg har nå blitt ferdig med det første brettet og hadde en pause på omtrent 5 dager. Da kom mensen. Altså mensen kom to dager før jeg skal begynne på med de siste to brettene. Er dette normalt? Kommer mensen til å vare lenge eller som vanlig? Andre med samme erfaring?

Jeg er veldig stresset for at mensen ikke skal slutte igjen, selv om jeg bare har hatt mensen i 3 dager da, men er livredd den skal bli værende igjen. Det var liksom for en grunn jeg tok inn p-staven ;) Og er ikke så gira på å gjøre sånne ting med blod rennende overalt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ja, altså kroppen bruker litt tid på å skjønne at det er tid for mensen, så det tar et par dager fra du tok siste pilla til det kommer. For meg tar jeg siste på søndag, så mandag blir den første pillefrie dagen, og pleier å få det på fredag/lørdag. Altså 5-6 dager etter. Og ja, anbefaler å kun gå på microgynon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...