Gromle Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har WinXP Pro engelsk utgave. Fikk ett virus som infiserte system32.exe, og denne filen ble satt i karatene. Og problemet er at ingen spill som ble installert etter at denne filen ble borte funker. Så hvor kan jeg få tak i en "ren" utgave av filen? Eller må jeg installere Windows på nytt igjen? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) se nedenfor Endret 19. november 2003 av sofokles Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Forresten system32.exe er IKKE en windows fil - det er en fil laget av viruset det ligger referanser til filen i registeret jeg fant blant mye annet dette : If you are getting the error that Windows XP can't find the filesystem32.exe on startup then click on the start button, go to run, type regedit then press enter. After this you will need to start at the beginning of the registry. select the menu "edit", choose "find" and in the field supplied type system32.exe. I only found two occurrences in the registry and I deleted them both. DO NOT DELETE ANY KEYS IN THE REGISTRY OTHER THAN THOSE THAT CONTAIN THE TEXT "system32.exe". This fixed my problem after I ran an antivirus program. The AV program identified the virus and I then deleted it. The registry still contains references to the file and therefore must be repaired in order to eliminate the error messages. however, please know that changing or deleting items from your registry can cause MAJOR problems with your system. Du vil antagelig finne fjerningsverktøy på hjemmesiden til antivirusleverandøren din Endret 19. november 2003 av sofokles Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 ja okei. Fjernet det fra registeret, og får ikke "finner ikke....." beskjeden lenger. Men jeg får fortsatt ikke startet opp ny-installerte spill. Skjermen blir bare svart og spretter tilbake til skrevebordet. Noen som har noen ide om hva det kan være fornoe? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 har presis det samme problemet, har 2 maskiner som vart infisert av trojan, eine maskina fekk cmd32.exe meldinga og andre maskina har system32.exe .. Veldig irriterande men skal teste ut regedit tingen. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 ja okei. Fjernet det fra registeret, og får ikke "finner ikke....." beskjeden lenger. Men jeg får fortsatt ikke startet opp ny-installerte spill. Skjermen blir bare svart og spretter tilbake til skrevebordet. Noen som har noen ide om hva det kan være fornoe? Er det NFSU du snakker om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå